Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 950 van 1214 EersteEerste ... 45085090094094894995095195296010001050 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.491 t/m 9.500 van 12136
    Senior Member

Standaard

qua ruimte op je pedalboard en voor een 'binding' met je instrument vind ik het wel ideaal -als je gitaar zich er goed voor leent-, dus gewoon gitaar + drive + amp-geluid; een amp met 'maar één' goed kanaal (clean OF crunch) kan je omtoveren in een amp met een clean + lead + crunch (lead sound van pedaal met je volume tikkie terug) kanaal..

ik doe voor mijn jazzy-blues probeersels iets soortgelijks; ik zet mijn versterker op standje 'randje oversturing' en zet mijn volumepedaal op 70/80%, voor solo's ga ik dan naar 100% en alles tussen 60-80% is dan prima voor backing geluid.. daarnaast zet ik het geluid van mijn gitaar ietsjes zachter, om een tikje 'wolligheid' (marginaal hoog'verlies') toe te voegen..

bij mijn andere zaken heb ik een Danelectro CTO-1 en een Ibanez Sonic Distortion, die ik beiden gebruik voor andere dingen..

mijn ervaring is wel dat het af en toe spelen en bijregelen van de tone- en volumepots op je gitaar, een kleine bruikbare wereld aan extra opties voor backing- en lead-klanken kan betekenen;
    soms heb je gewoon echt te veel gain ingesteld op je pedaal, en dan vind ik mijn volume van 10 naar 7 of 8 draaien, makkelijker dan bukken-en-pedaal bijstellen..
    beetje oefenen met je volumeknopje kan dus geen kwaad; op het eind van de dag is het wel gewenning en persoonlijke voorkeur, maar zelf probeer ik de volume- en toonknoppen van mijn gitaar niet als 'aan/uit' schakelaar te bekijken ..

ok, back to the pictures again!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom123 Bekijk bericht
    Even een vraag tussen door.

Ik ben meestal wel veel met overdrive / distortion pedalen bezig.
    omdat ik vindt dat ik gewoon een goeie sound met hebben

en ik heb een maat die daar over het zelfde dacht.
    maar nu werkt hij alleen maar het de overdrive van zijn amp en 1 enkel pedaal, de ocd.

de rest regelt bij met zijn volume knop van de gitaar.
    Voor meer dynamiek, boost enz.

alleen ik vindt dat maar niks, als ik boost wil trap ik wel mijn boost pedaal in

Hoe denken jullie er eigenlijk over?
    Werken jullie ook veel met de volume knop?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Wat ik vooral veel doe, is met mijn voeten mijn pedalen bijstellen. Ik gebruik heel vaak mijn Blackstar overdrive (met 3 knoppen) en soms een lpb-1 erbij, en dan kan ik alleen de tone van de blackstar niet met m'n voeten bijregelen. En voor sommige nummers klinkt het mooi om de overdrive aan te hebben staan, met minder volume op gitaar. Maar meestal vind ik clean toch mooier

Senior Member

Standaard

Weer een update. Dit zal (hopelijk) een behoorlijke tijd de pedalenvloer blijven:

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marshallover Bekijk bericht
    Weer een update. Dit zal (hopelijk) een behoorlijke tijd de pedalenvloer blijven:

Damn, die ziet er zeker vet uit

denk dak ook ooit nog eens gebruik ga maken van zoon octaswitch, lijkt me echt handig.

Senior Member

Standaard

Yey pedalboard case is er
    Vorige eigenaar had er al wat in geknutseld, maar dat ga ik eruit slapen, heb iets anders in gedachten

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marshallover Bekijk bericht
    *foto*
    Tering wat een pedalenvloer! Dat bakkie zal wel een aardig gewicht hebben schat ik zo?
    Wel een erg gaaf assortiment aan pedalen!
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Wink

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schuey Bekijk bericht
    Yey pedalboard case is er
    Vorige eigenaar had er al wat in geknutseld, maar dat ga ik eruit slapen, heb iets anders in gedachten

[img]pedalboard[/img]
    Dat wordt dan wel heel hard slapen.

Senior Member

Standaard

slopen dan :P

Ik wil eerst nog een stroomblok kopen met schakelaar, dus zodat ik daar alles op kan proppen, en een stevige stekker mijn case verlaat. Even zien hoeveel ruimte dat inneemt als er ook adapters inzitten, en dan kan ik de maten nemen. Heb al een soort van simpel idee. Letter een plank met een 2e niveau over heel de lengte, met aan de achterkant een uitsparing voor de adapters (mocht het qua hoote maar net kunnen). Moet even zien hoe dat gaat uitpakken

Senior Member

Standaard

Ik wissel een beetje af tussen deze twee setups. Het ligt er maar aan waar ik zin in heb om te spelen, maar meestal wordt het de eerste. En nee, ik heb niet 2 Rats en 2 Pitchblacks, al wil ik wel nog een keer een reserve Rat aanschaffen, ook omdat die achter elkaar fantastisch klinken (ik had er eens twee).

Senior Member

Thumbs up

"Kouwe Kermis" vond ik het, die RAT.
    Ieder z'n smaak natuurlijk, lekkere plankjes verder, kun je veel mee in principe.

Wat is dat voor Hoof pedaal?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten