Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 27 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 266
    Senior Member

Standaard

ooee die wasmachines erg prachtig! maar kheb er echt het geld niet voor, en eigenlijk bevalt een PC me wel als alles eenmaal is geinstalleerd. ik kan goed met de software werken en het "edit" heerlijk, maar om de boel eerst draaiende te krijgen lijkt je eerst wel een ICT diploma nodig te hebben. meeste mensen om me heen fixen dit zo, maar mij lijkt t nooit te lukken. grrrr. morgenavond maar even een frisse start maken. maar eerst....NAAR BOVENKARSPEL jongens, het is vandaag al! Tot zo!

Senior Member

Standaard

ow en breek me de bek niet open over protools. we werken er op school mee, alles mooi en aardig, maar ik vrees dat ik er niet voor zal vallen. je hebt gelijk han, dat het echt zooo duur kan worden, aan dspkaarten en alle uitbreidingen en plugins enzo. Belachelijk. Mn docent was dus ook laatst geupgrade naar PT8 (in zn thuis studio) en was daar met flinke kortingen ook 5000 en nog veel meer euro aan kwijt. das toch gekkenwerk? wanneer verschijnt de volgende upgrade, hoeveel beter zal deze wel niet worden, en wat gaat dit dan weer kosten....lijkt me een naar wereld (PT) waarin je nooit eens tevreden gaat zijn en volledig aan protools vast zit.

Moderator

Standaard

Frits, het zal je verbazen, maar ik heb een Otari MX80 met dezelfde koppen als de MTR en ik denk ook dezelfde electronica. Het afregelen is een stukkie cake en hij verloopt niet of nauwelijks. De koppen hoef ik eigenlijk nooit schoon te maken, ik gebruik voornamelijk nieuwe originele EMTEC 911 tape.

Flutter heb ik nog niet waargenomen en het in en uitprikken is geweldig, dit moet de snelste machine ooit zijn, de opname en wiskop zitten bijna tegen elkaar aan dus er is geen stuk dat je wist zoals bij de oude Studers.

Voor het afregelen heb ik idd een MRL en het enige dat je nodig hebt is een sinusgenerator en laat die nou toevallig in de mengtafel zitten.

Onderdelen zijn gewoon te koop, alleen wel wat prijzig terwijl al die digitale spullen niet veel meer kosten dan oud ijzerprijs. Wat je dan terugkrijgt is een fantastisch geluid, IMHO beter dan die Alesis en Fostex apparaten, hoewel die verdomd aardig klinken. Editen is een probleem, maar dat doe ik dan in Adobe Audition in 24/96 en zet het weer terug op tape want die PC loopt keurig sync met SMPTE.

Mis ik nog wat? o ja, ook op 15 ips heb je geen last van ruis, mits de tafel geautomatiseerd is. Ik rijd overigens ook in een 40 jaar oude auto en iedereen kijkt me na. Hij kan ook nog prima meekomen met het moderne verkeer met zijn topsnelheid van ruim 200 km/u en fabelachtige acceleratie.

Ouwe lullen doen het goed Frits.

En nu ga ik naar bed want ik liep om half zes vanmorgen op straat en straks waarschijnlijk weer om half zes.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Als je nog tips wil over zelfbouw basstraps PM me dan even; ik heb nog een ontwerpplan liggen voor afstembare basstraps.

Standaard

Ik zou zeggen, post die (waarschijnlijk) helmholtz resonator ontwerpen hier
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Er was ook iemand van het forum komen kijken Rick?
    Present!

Ziet er goed uit!
    Ik blijf het draadje hier volgen, en als je klaar bent laten we nog wel wat van ons horen!

Cheers!

Rick.

Senior Member

Standaard

Echt heel stoer Arjen en je hebt lef! Ik ben benieuwd wat het gaat worden en wie weet heb ik ooit nog een goedkoop demootje nodig
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

Senior Member

Standaard

Dankje Minoin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schwalbe Bekijk bericht
    Als je nog tips wil over zelfbouw basstraps PM me dan even; ik heb nog een ontwerpplan liggen voor afstembare basstraps.
    altijd handig ja!! Ik zal je even PMen. maar zaterdag zijn er wat nieuwe dingen opgehangen, waardoor het basprobleem al significant minder was! Nog even goed afstellen, en dan denk ik dat de ruimte eigenlijk best acceptabel is

Senior Member

Standaard

Ik heb in oktober op de zaak een klein studiotje gemaakt, van een tuinhuisje

2 setups naast elkaar: iMac met protools (le8 volgens mij?) voor editten en mixen...
    korg d888 voor opnames...

Moet daarbij wel melden dat we voornamelijk live opnames (alesis hd24 of korg d888 indien mogelijk) maken en die daar bewerken of alleen stemmen opnemen....

Voor de akoestiek hebben we aan 1 kant gordijn hangen, voor de rest met een master eq ergste problemen eruit gehaald...

Je hoeft niet zo moeilijk te denken met ingewikkelde system a la bass traps enzo.. het scheelt wel een hoop maar soms is het gewoon verstandiger om er een eqtje bij te pakken...

Senior Member

Standaard

Ik zou niet met een master eq je afluister signaal aan gaan passen. De problemen worden namelijk veroorzaakt door wat er in de ruimte gebeurt. Niet omdat er iets mis is met je originele signaal. Dus je gaat je "goede" signaal verzieken, om problemen in je ruimte aan te passen. Dan probeer je een auto met vierkante wielen te laten rijden door een een groter motorblok in te leggen.
    Het gaat er in de studio om dat je kan vertrouwen wat je hoort, als je je afluistering gaat eq'n klopt je directe signaal al niet meer.

Te gek wat je aan het doen bent skabouter. Krijg er helemaal de kriebels van. Moet geweldig zijn om zo je eigen studio te beginnen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten