Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 107 EersteEerste ... 311121314152363 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Fizzy is wat anders dan fuzzy, dacht ik.

- Fuzzy is een bepaalde soort van vervorming,

- Fizzy is is een soort van dun, nasaal geluid, tenminste, zo heb ik het een beetje begrepen, weet niet of de omschrijving echt goed is.

Ik heb, voor zover ik weet, nog nooit over FAD speakers gespeeld, maar het zou goed kunnen dat ze goed klinken, maar om nou te zeggen dat ze "beter" klinken dan Celestions?
    Ik denk dat het eerder een kwestie van "anders" klinken is, 't is maar net waar je voorkeur naar uitgaat, toch?
    Daar heb je gelijk in. Het is gewoon een questie van proberen en kijken welke het beste bij je smaak past. Dat is met alles. Sommige mensen vinden Mesa het beste andere ENGL andere Diezel. Het is maar net waar je smaak naar uit gaat want ze zijn allemaal van topkwaliteit.
    Maar ben er wel erg benieuwd naar om ze een keer te proberen. Moet alleen nog even vragen of hij ook celestions heeft staan dat ik een vergelijk heb.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

Fizzy is wat anders dan fuzzy, dacht ik.

- Fuzzy is een bepaalde soort van vervorming,

- Fizzy is is een soort van dun, nasaal geluid, tenminste, zo heb ik het een beetje begrepen, weet niet of de omschrijving echt goed is.
    Heb je gelijk in ja. Ik weet wat ik bedoelde maar gebruikte het woord niet goed. V30's zijn minder fuzzy dan GB's.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Senior Member

Standaard

Maar dan wel weer meer Fizzy, dat dan weer wel...

Senior Member

Standaard

Volgens mij zijn geen van beide als fuzzy of fizzy te bestempelen, als er al één speaker fizzy zou klinken zou het de G12T-75 kunnen zijn, maar ik denk toch eerder dat het met de amp te maken heeft.
    Mijn Hook klonk nl niet extreem fizzy (of fuzzy) op een 2x12 met G12T-75's, misschien iets.

Een V30 speaker vind ik persoonlijk wat schreeuweriger dan een Greenback b.v.
    De GB heeft meer een vintage klank.

Senior Member

Standaard

Woensdag ben ik de eigenaar van een 1960AX met 4 25watt greenbacks dus.
    Heb vandaag zo een zelfde kast uitgeprobeerd tijdens de repetitie en hij klonk minder compressed en wat crunchier dan mijn V30 kast. Maar aangezien mijn engl erg compressed is heeft dat elkaar wat op. Vond de sound erg gaaf. Wel komt er waarschijnlijk een combi van speakers in de kast maar eerst zo maar eens gebruiken.
    Heb de kast ook nog even samen met de JCM 800 reisue die er normaal op staat geprobeerd en dat ding scheurt ook echt als een malle. Maar zoals bekend is bij iedereen hij moet wel flink open anders klinkt hij erg droog. Maar als je preamp volume helemaal open zet en met master het volume regelt (en ook wel lekker open zet) klinkt dat prima. Dan had hij er nog een box of rock voor staan om te boosten voor solo's maar dat speelt toch wel erg lekker.
    Ook heb ik ontdekt dat de engl blackmore toch wel gebasseerd is op marshall schema. Engl is wat strakker en meer compressed maar de overall sound lijkt het best goed op elkaar. Ben dus ook zeker erg tevreden met mijn engl blackmore en met greenbacks eronder klinkt hij al een stuk rauwer en hardrock dan met V30.

Senior Member

Thumbs up

Ah, gefeliciteerd.

Ik ben benieuwd of hij uiteindelijk echt goed gaat bevallen.
    Heb je die kast via Marktplaats gekocht?

Ik heb er ook nog zo één, waarschijnlijk ga ik hem verkopen
    Het probleem is dat ik die kasten eigenlijk alleen maar in de oefenruimte kan testen, en dan ook nog niet te lang, anders beginnen de overige bandleden te zaniken, en terecht natuurlijk.

Standaard

Ah, gefeliciteerd.

Het probleem is dat ik die kasten eigenlijk alleen maar in de oefenruimte kan testen, en dan ook nog niet te lang, anders beginnen de overige bandleden te zaniken, en terecht natuurlijk.
    Je gaat PM hebben!

Standaard

Je hebt PM!

Senior Member

Standaard

Ah, gefeliciteerd.

Jah ik had hem graag van je overgenomen maar zoals ik al zei is het een flink eindje rijden naar de koekstad voor mij.
    Ik heb hem via marktplaats gekocht idd en de verkoper wilde hem bij mij thuis afgeven dus dat is mooi wel handig.

Waarom doe je de kast weg? Om de sound of omdat het anders gewoon te vol komt te staan bij jou in dat keldertje?

Senior Member

Standaard

Da's wel tof natuurlijk, dat ie 'm bij je thuis afleverde.

Ik doe hem (waarschijnlijk) weg, omdat ik nog een 4x12 (1960B) heb met G12-65's.
    Deze vind ik beter klinken, zowel met m'n HOOK als met m'n Stiletto, maar voorlopig houd ik de AX-kast nog even, wil binnenkort nog testen met m'n JCM 800.
    Misschien dat ik ook nog een mix van speakers ga proberen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten