Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 72 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Ah, foute link, deel 4 (moderne rock) staat hier.

Ging mij ff om de fun-factor, en de kwaliteit van spelen, niet zozeer vanwege de sounds.

Niettemin, aardige demonstratie van opnamekwaliteit: dit was niet meer dan gitaar > Axe > computer, zonder iets extra's of post-processing. Hoe simpel kan het zijn.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Oei, die kan lekker spelen...

geluiden komen af en toe ook goed in de buurt, sommige meer dan anderen.

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    ..... sommige meer dan anderen.
    Ja, klopt.
    En met extra randapparatuur/software gaat het waarschijnlijk nog beter klinken.
    Ik weet niet of ik mijn tijd hiermee wil "verknooien".

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, klopt.
    En met extra randapparatuur/software gaat het waarschijnlijk nog beter klinken.
    Ik weet niet of ik mijn tijd hiermee wil "verknooien".
    Ach, tweaken blijven we toch . Of je nu een 20 HE rack hebt met 3 preamps, of een enkele Axe-FX. Voor mij zijn huge racks nog niet bereikt, dus ik ga vrolijk door (zojuist een EH Nano Small Stone phaser voor 35 euro gekocht! ). Ik hou wel van tweaken, maar er zijn wel grenzen (soms wil je gewoon lekker spelen).

Senior Member

Exclamation

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ach, tweaken blijven we toch . Of je nu een 20 HE rack hebt met 3 preamps, of een enkele Axe-FX. Voor mij zijn huge racks nog niet bereikt, dus ik ga vrolijk door (zojuist een EH Nano Small Stone phaser voor 35 euro gekocht! ). Ik hou wel van tweaken, maar er zijn wel grenzen (soms wil je gewoon lekker spelen).
    Hehe, toevallig, ik heb net een Ibanez PT9 phaser gekocht.

En inderdaad, tweaken en zoeken naar de ultieme sound blijft een soort van obsessie, alhoewel ik mijn sound wel aardig gevonden heb.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Het enige wat ik aan wil geven is dat de 'feel' en het 'natuurlijke aanvoelen' van de Axe wordt bepaald door het gebruik van cab-impulses, niet door de modeling-sectie van de Axe zelf.
    Kijk, hier gaat het nou om. Krijgen we nou een echte nieuwe generatie gitaar modelers of alleen een wat levendiger gemaakte modeling doos? Als de Axe-Fx inderdaad de orginelen in exacte details (sound, dynamiek etc) na kan bootsen, dan wordt het zeer zeker interessant.

Wie o wie durft? Is die Axe-Fx inderdaad de vervanger van je analoge buizen preamp + 6L6 of EL34 eindtrap? Is het toch een eenvoudige oplossing van je andere probleem (het sjouwwerk, line in recording etc)? Zou je hem thuis ook voor inspiratie gebruiken of pak je toch je buizen amp???

Ik daag Axe-Fx eigenaren uit om eens met de billen bloot te gaan en te reageren...

Senior Member

ideetje

Volgens mij gaat het daar helemaal niet om.
    De Axe FX is een handig apparaat voor de doeleinden die jij noemt, heb ik de indruk, het is niet de "real thing".

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het een bijzonder leuk apparaat is, zeker met de nodige extra's (software/hardware), maar het heeft niet echt mojo, en je blijft tweaken.
    Dat zal voor de meeste gebruikers waarschijnlijk ook niet belangrijk zijn, die zien het vermoedelijk puur als een goed stuk gereedschap, en dat is hun goed recht.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Kijk, hier gaat het nou om. Krijgen we nou een echte nieuwe generatie gitaar modelers of alleen een wat levendiger gemaakte modeling doos? Als de Axe-Fx inderdaad de orginelen in exacte details (sound, dynamiek etc) na kan bootsen, dan wordt het zeer zeker interessant.

Wie o wie durft? Is die Axe-Fx inderdaad de vervanger van je analoge buizen preamp + 6L6 of EL34 eindtrap? Is het toch een eenvoudige oplossing van je andere probleem (het sjouwwerk, line in recording etc)? Zou je hem thuis ook voor inspiratie gebruiken of pak je toch je buizen amp???

Ik daag Axe-Fx eigenaren uit om eens met de billen bloot te gaan en te reageren...
    Of de Axe een vervanger is van je buizenbak is heel persoonlijk. Voor mij iig wel en ik heb er een paar en heel wat gehad iig
    Ik vind mezelf geen referentie voor anderen alleen voor mezelf dus zover ga ik niet met mijn billen bloot :P
    Het valt me wel op dat een hoop mensen een mening hebben die hem nooit hebben gehad of hebben geprobeerd.
    Recording doe ik amper, en ik gebruik de Axe voor optredens, in de oefenruimte en thuis. Voor de Axe was mijn setup een Suhr carved top - Rivera Knucklehead
    of een marshall 6100 op een marshall v30 cab met een G-system of pedalboard met meeste boutique pedals. Ik A/B dus niet met rotzooi.

Het antwoord wat jij zoekt bestaat dus niet en in die zin heeft Huisjes meer dan gelijk. Voor mij heeft de Axe wel degelijk mojo en blijven tweaken is een keuze (zeker niet nodig) als jij 60 amps in jouw huis zet die je allemaal tot de fullest wilt testen blijf je tweaken of je dat moet willen is daargelaten en of het hebben van de keuze van 60 Goede amps een creatieve bijdrage aan je spel is lijkt me ook persoonlijk. Toen ik de Axe net had werd ik getriggerd om ze allemaal te testen maar dat heb ik gauw losgelaten, onbegonnen zaak.

Je sound is pas goed als JIJ hem goed vind. Voor MIJ heb ik nu de beste sound ever en wat belangrijker is de meest stabiele sound die ik ooit gehad heb.

Je komt er dus alleen achter door hem zelf gratis eens 2 weken te testen.
    Laatst gewijzigd door Hydra; 7 februari 2010 om 09:33

Standaard

Nou, de reden waarom ik zo geinteresseerd ben in de simulatie nauwkeurigheid van de Axe-Fx is dat deze tot op heden het enige apparaat lijkt de zijn dat in de buurt komt van de orginelen en er zijn voldoende ervaren rack-gurus die dit beamen. Het leuke van dit forum is om er over te kunnen discussieren. Heb zelf een hele tijd naast mijn 19" racks een POD XT gehad, puur voor de typische versterker klassiekers (was overigens niet zo'n heel goed idee maar het feit dat je zo'n ding aanschaft geeft de behoefte wel aan). Toen kwam de Axe-Fx...

Deze heb ik zelf mogen uitproberen dankzij een mede forum lid (met dank aan Anand - Analie-G). Een jaartje terug is er dus een goede en leuke middag sessie aan de Axe-Fx gewijd en is het apparaat door diverse gitaristen (waaronder mijzelf) aan de tand gevoeld. De resultaten waren destijds wel erg goed maar voor mij persoonlijk nog niet overtuigend genoeg voor een eerste aanschaf (overigens getest met een oudere firmware versie).

Wat zoek ik: Klassieke sounds (JTM, JCM800, Twin, Deluxe, Vox, Bassman noem ze maar). Ik heb zelf een groot aantal preamps in mijn bezit gehad maar kon ze helaas niet allemaal houden. Ik heb er momenteel nog 3 (Triaxis, GT Trio, SP-77). Waanzinnig goede andere preamps die ik heb gehad zijn de CAE3+SE, Ernst Rover en de Egnater M4 (met hele mooie modules). Samen kwam het aardig in de buurt van mijn droom-setup. Ik zou ze allemaal graag terug willen hebben maar dan wel met dezelfde briljantie en zonder het te hoge prijskaartje.

Een ander probleem is het meenemen van een groot rack hetgeen gewoon niet praktisch is. Mijn compromis is dan maar weer een (overigens hele veelzijdige en goede) Triaxis preamp met FX-unit en eindtrap meenemen naar een optreden of oefenruimte.

Al met al voldoende om een Axe-Fx te willen...mits deze dus goed simuleert! Doorslaggevende reden voor mij zou dus juist het feit zijn dat de Axe-Fx een goede nauwkeurige emulatie zou zijn van deze genoemde orginele preamps die ik allemaal stuk voor stuk wel opnieuw zou willen hebben maar gewoonweg niet passen binnen mijn budget en het rack overigens ook te groot zouden maken.

Als de Axe-Fx dit wel zou doen zou het dus beide problemen oplossen. Ik twijfel dus voornamelijk over de opmerking mbt de cab-impulses die een vertekend beeld zouden kunnen geven. Als iets "fijn en responsive" speelt en klinkt ben je al snel geneigd heel enthousiast te zijn en wat minder op de details van de sound zelf te letten (no offense).

Als laatste: Het zou toch fijn zijn als er een gewone winkel in Nederland is waar je het ding op je gemak zou kunnen uitproberen....

vinni
    Guest

Standaard

Er staat een Ultra te koop in Belgie voor Eur 1500 :

http://www.hugeracksinc.com/forum/vi...p?f=21&t=65884

Vinni

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten