Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 19 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 188

Discussie: Bling King

  1. #151

    Standaard

    Ik vind em veruit de gaafste Gutt die nog in je eigen bezit is

    Ziet er fantastisch uit en klinkt ook zeker goed. En spelen doet ie ongetwijfeld ook heel goed. Is de hals te vergelijken met die van mij?

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Ik vind em veruit de gaafste Gutt die nog in je eigen bezit is

    Ziet er fantastisch uit en klinkt ook zeker goed. En spelen doet ie ongetwijfeld ook heel goed. Is de hals te vergelijken met die van mij?

    ja, hals van jouw Gutt was ook nice (ik bedoel: lag mij ook goed), herinner ik me. die heeft wel ebben toets, deze is wengé, ebben is toch nog leuker qua feel. deze is ook iets smaller aan de nut en heeft een kleinere radius.
    de feel van de hals wordt bepaald door een hele resem van parameters: uiteraard de scale in de eerste plaats, verder de breedte en dikte, het neckprofiel achterkant, de radius, houtsoorten, afwerking: lak of olie, frets: breedte en hoogte ... ik geloof niet dat ik al ooit twee identieke halzen gemaakt hebt

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Klinkt toch fantastisch
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    403

    Standaard

    Prima sound, prima blueslicks, zo goed dat zelfs je telefoon ervan gaat trillen !!

  5. #155
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    thx folks
    ze klinkt wel ok maar very vintage en ik weet nog niet of dat bij deze past. daarom dat ik overweeg om er filtertrons in te gooien. die valco's gebruik ik dan wel es op een soberdere gitaar. enfin volgende week test ik de gitaar uit op een gig, dan beslis ik.

  6. #156
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    thx folks
    ze klinkt wel ok maar very vintage en ik weet nog niet of dat bij deze past. daarom dat ik overweeg om er filtertrons in te gooien. die valco's gebruik ik dan wel es op een soberdere gitaar. enfin volgende week test ik de gitaar uit op een gig, dan beslis ik.
    [mode=drool] Ik zie het al voor me : een Airline/Supro-geïnspireerde Servant ... [/droolmode]
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  7. #157

    Standaard

    Ik zie eerder een op een dano geïnspireerde guttlin voor me. Compleet nieuw model dan. Mojo heaven.

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Een King Dano uit twee plaatjes hardboard, vuren randje erlangs, geen f-holes, in een mat groenig. Met lipstick elementen en witte slagplaat. Ik zie het ook helemaal zitten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    [mode=drool] Ik zie het al voor me : een Airline/Supro-geïnspireerde Servant ... [/droolmode]
    Het toeval wil dat er volgende week iemand naar mij komt met dit concept: een Supro gebouwd naar zijn eigen specs. alleen moet ik 'm nog overtuigen om ook te kiezen voor een Guttlin bodyvorm, maar ik vrees dat 'm dat te ver gaat...

    at rijsberman: dat speelt idd al even in mijn kop, een gutt bouwen met de danospecs, beetje zoals aaron nu doet, alleen zou ik het veel simpeler houden Ik heb enkele jaren terug zo een mooie danootje verkocht, achteraf spijt van, dus ik wil terug zoiets

  10. #160
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Zo had ik onlangs een ongetwijfeld perfect gemaakte warmoth hals in handen, en dat ding had hèt gewoon niet. geen idee waarom.

    http://www.youtube.com/watch?v=sfUJ6O32UIo
    ik weet het niet zeker mar ik denk dat niet alleen de vorm meespeelt maar ook de speelpositie.
    zou mij niks verbazen als je een warmoth strat hals op een strat plaatst hij heel goed voelt maar op een guttling net niet.
    heb dat met mijn eigen eigenbouw waarop een kant en klaar strat hals zit.
    normaal met een strat nooit een probleem maar nu met deze body wel

    maar misschien zie ik het verkeerd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top