Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 48 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 480

Discussie: Stonebeat voor Emma

Senior Member

Standaard

Leuk project Aaronstone !!
    Ik sta elke keer weer versteld van jouw unieke concepten en bouwmethoden. Geweldig.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Aaron, je kunt gewoon over het f-gat heen fineren. Als het goed vast zit snij je er globaal een gat in en haalt een rattestaart/vijl Onder een vrij steile hoek langs de randen. Het lijkt een grove methode maar als je van boven naar onderen werkt (belangrijk!) komt het fineer perfect gelijk met de rand en is dit veiliger dan snijden. (en een stuk sneller)
    Deze methode kun je bij alle randen toepassen. Als het goed gelijmd is dan heb je geen splinters en narigheid an de randen.
    Dank, da's een weet voor een volgende (hoewel ik ergens twijfel of fineren een grote hobby van me gaat worden ). Nog een overweging is dat ik het blad veel beter kan klemmen dan wanneer het tegen de rand zit; het heeft nl. een vrij groot oppervlak dat niet ondersteund wordt.
    En ik had de hele zaak sowieso al zo gepland en uitgevoerd (met die deuveltjes en gaatjes) dat het nu geen enkel probleem is het in die volgorde te doen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koot Bekijk bericht
    Leuk project Aaronstone !!
    Ik sta elke keer weer versteld van jouw unieke concepten en bouwmethoden. Geweldig.
    Dank je Koot!

En dan te bedenken dat ze eigenlijk uit een vorm van zuinigheid voortkomen (hoe de Hollander toch een beetje in de Limburger kruipt ) Ik had ooit (en nog) het idee dat je een gitaar bijna helemaal uit gevonden materialen moet kunnen samenstellen; met eenvoudige gereedschappen en wat vindingrijkheid. Ook een goede gitaar.

Het heeft me al enkele jaren studie en ervaring opgeleverd, plus een paar gitaren waar ik erg blij mee ben.

Misschien ooit nog, als ik het weet te verzinnen: een vorm van stemmechanieken, een tremolo, en een schakelaar.
    Maar eerst maar eens fineer en binding op deze gitaar.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    En dan te bedenken dat ze eigenlijk uit een vorm van zuinigheid voortkomen (hoe de Hollander toch een beetje in de Limburger kruipt ) Ik had ooit (en nog) het idee dat je een gitaar bijna helemaal uit gevonden materialen moet kunnen samenstellen; met eenvoudige gereedschappen en wat vindingrijkheid. Ook een goede gitaar.
    Brian May was gewoon de Aaron Stonebeat van de jaren '60.

Senior Member

Standaard

Zelfs z'n haar zit hetzelfde!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Standaard

Dank voor de mooie vergelijking

Tussen de bedrijven door vanmiddag heb ik de andere helft van de rand ook in het fineer weten te krijgen:

En al snel kon ik de rand grofweg bijsnijden:

Nu alleen nog een klein stukje aan de hiel en aan de kont.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Dat ziet er heel erg strak uit zo! Denk je dat de hoek van het randfineer en het topfineer mooi blijft? Of ga je een binding maken?

...Messing binding?

Standaard

Geloof het of niet maar ik heb inderdaad even gedacht over binding van messing. Maar omdat metalen meer uitzetten en krimpen onder invloed van temperatuur dan hout denk ik niet dat het op de lange termijn goed zal blijven.

Dus komt er een gewone zwarte binding omheen.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Hmja dat is natuurlijk zo. Je zou misschien even kunnen nagaan of messing toevallig minder gevoelig is voor dat soort veranderingen, omdat het een legering is en alles.
    Maar aan de andere kant heb je ook artiesten zoals Joe Bonamassa die een gitaar hebben met een koperen(?) plaat erop, of die trussart tele's. Misschien dat uitzetten bij een binding eerder fout gaat, omdat hij om je body heen zit.

Het zou de gitaar in mijn ogen wel echt afmaken, zonder 'over the top' te gaan. Je dochter is zeker wel blij dat hij er zo goed uitziet?

Senior Member

Standaard

Ik zou voor een zwart staartstukje gaan: waar de 2 fineer repen elkaar raken aan de kont.

Ziet er al heel mooi uit.

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten