V30's klinken wel strakker, dus waarschijnlijk minder "fuzzy" dan GB's, maar om de GB's nou te bestempelen als een fuzzy speaker, neu...
Ik zat op site van K&E te luisteren naar die soundsamples. En daar vind ik eerlijk gezegd dat 25watt greenbacks beter klinken dan de heritage. Heritage klinkt fuzzyer en meer vintage vind ik.
Nu moet je natuurlijk niet op soundsamples af gaan maar het viel me wel op. Zeker omdat het merendeel heritage fijner vinden.
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Ik ga vrijdag maar eens goed de speakers afzonderlijk (op laag volume) beluisteren...
Een v30 en greenback vind ik allebei niet fizzy, tenminste de greenbacks die ik ken, de ouderen. V30's hebben redelijk veel compressie en bulderen en drukken meer. Greenbacks zijn opener en scheuren meer maar ik heb een andere definitie van fizzy. Het is geen viezige tophoog randje maar meer scheur. GB's worden wel redelijk snel modderig maar je kan er wel metal mee spelen alleen palm mutes met veel gain werken wat minder.
Te koop:
Marshall 4x12 met originele g12-65's
Dan lijkt me een combi van greenbacks met andere voor mij goed gaan werken. Greenbacks voor het scheuren en dan andere speaker om de palm mutes wat te laten drukken erbij.
Waarschijnlijk binnenkort een keer naar freeqi in gent (belgie) om die FAD greenblacks (50 watt greenback) eens uit te proberen. Veel goeds over gelezen al en ook van misery signal de overtuiging gekregen dat ze beter klinken dan alle celestion greenbacks.
Dus ben ik toch wel benieuwd naar aangezien ze ook nog een 50 euro goedkoper zijn dan heritage serie van celestion.
Laatst gewijzigd door Thiez; 3 februari 2010 om 22:59
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Fizzy is wat anders dan fuzzy, dacht ik.
- Fuzzy is een bepaalde soort van vervorming,
- Fizzy is is een soort van dun, nasaal geluid, tenminste, zo heb ik het een beetje begrepen, weet niet of de omschrijving echt goed is.
Ik heb, voor zover ik weet, nog nooit over FAD speakers gespeeld, maar het zou goed kunnen dat ze goed klinken, maar om nou te zeggen dat ze "beter" klinken dan Celestions?
Ik denk dat het eerder een kwestie van "anders" klinken is, 't is maar net waar je voorkeur naar uitgaat, toch?
Hmmm, ik vind de V30 nou juist alles behalve compressie hebben, het is imho juist een luidspreker met heel veel dynamiek, waardoor ik hem voor high-gain toepassingen geschikter vond dan de Greenback (die ik weer wel heel veel compressie vind hebben)
Dat de V30 "meer druk" geeft ben ik wel met je eens....
"Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."
Ik heb even zitten kijken, maar volgens mij is de schakeling fout (de foto van Ibanez666). De pijn zit hem in de aansluiting van de speaker boven rechts. De bruine draad die buitenom naar de onderste twee speakers gaat moet vastzitten aan de bruine draad die van boven komt (vanuit de versterker). Op die manier staan de bovenste twee speakers in serie. De onderste staan dan ook in serie, en deze twee paren staan dan parallel aan elkaar. Dan krijg je kast een impedantie van 8 Ohm. Ik zou zeggen laat het even goed nakijken. Nameten kan ook, je zou dan 8 Ohm moeten meten, alleen die 8 Ohm per speaker klopt meestal niet helemaal.
Laatst gewijzigd door Simon Hans; 4 februari 2010 om 13:48 Reden: toevoegen naam Ibanez666
Favorieten/bladwijzers