Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 107 EersteEerste ... 9101112132161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 1063
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik heb 2 originele 70's G12H30's in een 1936 kastje gehad en die vond ik verschrikkelijk "harsh" en dus irritant klinken onder mijn oude marshalls. Ik heb die vervangen door G12-65's en dat klonk echt vele malen vetter en dikker...

Later heb ik nog 2 extra G12-65 speakers kunnen bemachtigen en met z'n 4-en in een oude 1960A kast kunnen zetten.

In vergelijking met m'n 1960B met oude G12M25's zijn de G12-65's een stuk warmer en ronder, maar de greenbacks hebben meer volume, "growl" en "bottom".

De combi is helemaal heerlijk!
    G12H30's van jou zijn dus vergelijkbaar met de heritage serie, aangezien het preciese remakes zijn van de oude?
    Zijn de oude G12M25's dezelfde als de nieuwe of zit hier veel verschil in?
    Mij lijkt idd de combinatie van G12-65's met een greenback ook erg lekker combineren.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ja en nee...

Bij een half stack op een podium heb ik echt veel liever een A dan een B anders kun je jezelf pas op 10 meter afstand horen...
    ik heb daar me mijn rechte Orange totaaaal geen last van.. ding spreid als n malle
    Te Koop:
    EMG 81+60, incl 3 pots en batterij clip
    Audiotechnica ATW 1451 wireless
    1000 Miles Ahead RIP

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    .....Zijn de oude G12M25's dezelfde als de nieuwe of zit hier veel verschil in?
    Mij lijkt idd de combinatie van G12-65's met een greenback ook erg lekker combineren.
    Oude GB's (25W) zijn volgens de kenners niet echt vergelijkbaar met de nieuwe (Chinese) GB's.
    Daar is recentelijk al 's een discussie over geweest, Chinese vs UK's, sommigen vonden de nieuwe beter dan de oude, maar de meesten lijken de oude te prefereren.
    Ik heb er persoonlijk weinig vergelijkingsmateriaal mee, heb wel eens op een oude GB kast gespeeld, en dat klonk erg lekker, maar dat was ook in een winkel op een andere, onbekende amp (Marshall 2203 RI).

Vergelijken is inderdaad erg moeilijk, toch weet je vaak wel na één A-akkoord aan te slaan, op je eigen amp en gitaar, of het wat is of niet, dat voel je gewoon aan, het klikt, en dan kun je het niet meer echt uit je hoofd zetten.
    Zo ging het wel een beetje met mijn 1960B kast met G12-65's.
    Ik was in eerste instantie helemaal euforisch, en nog steeds wel blij en tevree , maar ben ook weer met beide benen op de grond gaan staan toen ik de kast in de band ging gebruiken.
    Hij klinkt nog steeds goed, maar ik moet er meer mids en hoog indraaien, en ook nog extra volume geven om door de mix te prikken, dat heb ik er graag voor over.

Ik heb 2 weken geleden m'n GB's kast samen met de 65-er kast getest, maar vond het i.c.m. de HOOK geen lekkere combi, zoals ik al eerder zei: voor mij werken GB's niet met de HOOK, wel met m'n Marshall en Mesa.
    Misschien werkt het voor jou wel....

Senior Member

Standaard

Je hoort het idd vrij snel. Maar ik vind ook nog wel een groot verschil zitten tussen open akkoorden en palm mutes. Soms vind ik open akkoorden ontzettend lekker en scheurend klinken maar dan met palm mutes is het ielig en dun soms. Dan pompt het niet lekker.

Ik ga binnenkort eens wat kasten uitproberen weer. Heb al veel kasten gehad maar we gaan gewoon door met de zoektocht. Welke kast het meest fijn is ga ik nemen en dan daar eens met combi van speakers expirimenteren.
    Ben zeer benieuwd naar die engl kast met greenbacks erin. Misschien 2 vervangen door G12-65 of G12-T75 ofzo.
    Het zal nog een laaaange zoektocht worden.. En dan uiteindelijk koop ik misschien weer andere versterker en dan gaan we weer opnieuw haha..

Senior Member

Standaard

Ik krijg de indruk dat je, gezien je muziekstijl, op Greenbacks/G12-65's/G12T-75(?) uit zult komen, of een combi hiervan.
    Je zou ook nog 's kunnen kijken naar Eminence Legend, zijn dacht ik ook GB-achtige speakers, maar dan hoger vermogen (75W?).

Senior Member

Standaard

Denk dat de G12-65 ook zeker wel fijn zijn. Aangezien de blackmore vrij schel kan klinken (heb de presence met V30 uit en treble op 9uur). Dus het zou geen probleem zijn als ik ze met 65's wat verder open moet draaien

Senior Member

Standaard V30 + Greenbacks

Hoi,

Ik heb onlangs een London City cab gekocht...oud beestje..'72 wist de verkoper me te vertellen.
    In de kast had hij zelf 2 greenbacks en 2 V30's geplaatst.

Nu heb ik nog niet heel veel tijd gehad om hem te testen en heb m misschien 10 minuten gehoord..maar het geluid leek me wat fuzzy (Stonersound). Nu vind ik dit in eerste instantie niet een groot probleem..maar was benieuwd wat voor effect het switchen van de speakers zou hebben.

Dus als ik de greenbacks inruil voor 2 V30's en dus 4X V30 kast heb, zal dan mijn geluid helderder zijn? Ik ben sowieso erg tevreden met de kast..lekkere grote kast die stevig in elkaar zit.

Op zoek dus naar wat tips wat ik in de toekomst nog zou kunnen modificeren aan mn cab.

Thnx!
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

Senior Member

Standaard

welke versterker gebruik je?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Dus als ik de greenbacks inruil voor 2 V30's en dus 4X V30 kast heb, zal dan mijn geluid helderder zijn?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    welke versterker gebruik je?
    Ook, maar het is ook interessant om te weten of je de greenback of de V30 te scherp/fuzzy vindt...

@Chris: check je mail!

Senior Member

Standaard

ik gebruik een H&K Tube 100 versterker.

Over de fuzzyness: ik ga ervan uit (na wat leeswerk op dit en andere fora) dat het de greenbacks zijn die ik 'fuzzy' vind klinken.

Alvast bedankt voor het meedenken.
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten