Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
.....Zijn de oude G12M25's dezelfde als de nieuwe of zit hier veel verschil in?
Mij lijkt idd de combinatie van G12-65's met een greenback ook erg lekker combineren.
Oude GB's (25W) zijn volgens de kenners niet echt vergelijkbaar met de nieuwe (Chinese) GB's.
Daar is recentelijk al 's een discussie over geweest, Chinese vs UK's, sommigen vonden de nieuwe beter dan de oude, maar de meesten lijken de oude te prefereren.
Ik heb er persoonlijk weinig vergelijkingsmateriaal mee, heb wel eens op een oude GB kast gespeeld, en dat klonk erg lekker, maar dat was ook in een winkel op een andere, onbekende amp (Marshall 2203 RI).

Vergelijken is inderdaad erg moeilijk, toch weet je vaak wel na één A-akkoord aan te slaan, op je eigen amp en gitaar, of het wat is of niet, dat voel je gewoon aan, het klikt, en dan kun je het niet meer echt uit je hoofd zetten.
Zo ging het wel een beetje met mijn 1960B kast met G12-65's.
Ik was in eerste instantie helemaal euforisch, en nog steeds wel blij en tevree , maar ben ook weer met beide benen op de grond gaan staan toen ik de kast in de band ging gebruiken.
Hij klinkt nog steeds goed, maar ik moet er meer mids en hoog indraaien, en ook nog extra volume geven om door de mix te prikken, dat heb ik er graag voor over.

Ik heb 2 weken geleden m'n GB's kast samen met de 65-er kast getest, maar vond het i.c.m. de HOOK geen lekkere combi, zoals ik al eerder zei: voor mij werken GB's niet met de HOOK, wel met m'n Marshall en Mesa.
Misschien werkt het voor jou wel....