Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 49 van 72 EersteEerste ... 39474849505159 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 481 t/m 490 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Smile

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Sorry maar ik heb liever een brak filmpje van iemand in een zaal dan een gemic'te versterker.

Plaats die mic 10cm naar links en je versterker klinkt TOTAAL anders, een microfoon kan een versterker enorm modderig of scherp laten klinken.
    ...dit gaat richting off topic..maarre...

het hangt erg af van de mic die je gebruikt en van een stukje vakkennis, de ene mic is de andere niet:

ik ben ook geen ervaren studiotech, maar ik boek vooralsnog hele goede resultaten met het "uit-mic-en" van een amp met een Studio Projects B1 grootmembraan mic. deze mic laat zich makkelijk plaatsen, ik zet 'm meestal gewoon in het hart van de speaker, ongeveer 10 cm er voor en echt gaan met die banaan, je hebt dan een prima werkbare sound, ik denk beter dan een heleboel modelers...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    Het enigste wat ik aan wil geven is dat de 'feel' en het 'natuurlijke aanvoelen' van de Axe wordt bepaald door het gebruik van cab-impulses, niet door de modeling-sectie van de Axe zelf.
    De techniek voor het maken van cab-impulses werd al gebruikt voordat de Axe er was. Sterker nog, Fractal Audio gebruikte in de eerste versie (matige)cab-impulses die ze gewoon van internet plukte, dit waren dus impulses die niet door hen gemaakt waren, maar door gitaristen, en al voordat de Axe te koop was, gratis online werden aangeboden. Fractal Audio is hier later ook op aangesproken en ze hebben ook hun excuses hievoor aangeboden.
    De meeste cab impulses zijn eigenlijk 'n impulse response van de 'eindtrap + cab + mic'. Combineer deze met 'n Podje, Tonelab of andere modeler en je krijgt dezelfde feel als bij de Axe...in mijn optiek soms zelfs beter. Zelfs gratis plug-ins kunnen met 'n goede cab-impulse verbluffend goed klinken. Met 'n goede (buizen)preamp + goede cab-impulse kun je echt 'n top direct sound creeren. Het grootste voordeel van de laatste optie is dat je 'n perfect 'uitgemic-ed' signaal aan kunt leveren...ik ken teveel gitaristen die met 'n leuk rack, goede sound op hun kast, uiteindelijk 'n matige sound hebben over de PA...door uitmicings-problemen.
    Met 'n goede cab-impulse kun je zonder concessies te doen(wat je qua 'direct sounds' normaliter juist vaak wel doet) 'n top-sound verkrijgen over de PA.

Ik heb de Axe bewust 2 maanden uitgeprobeerd, eigenlijk voor 'n collega, maar tevens voor mezelf natuurlijk. Ik ben juist iemand die gaat voor de 'ultimate direct-sound', studio en live, en had juist daarom hoge verwachtingen van het apparaat. Ik wil niets afkraken maar zeg alleen maar wat ik denk, wat mijn bevindingen zijn. Ik had juist heel graag met de Axe willen werken. Had hem ook bijna gekocht, puur voor de effecten en als impulse-loader, kwam er alleen later achter dat de impulse loader van de Axe de impulsen ietwat onnatuurlijk kleurt t.o.v. Kefir.
    Waarom meer dan 2000,- uitgeven aan 'n apparaat als er goedkopere(gratis) en betere opties voor het grijpen liggen?
    Tja, het probleem is dat je moeilijk met een laptop live kunt gaan spelen. Als je 1 sound hebt dan lukt dat wel maar als je verschillende sounds hebt en die live wil gaan wisselen ... dan houd het al vlug op.

Met een laptop + interface kom je ook al heel vlug richting een Axe-FX.

Standaard

Tja, het probleem is dat je moeilijk met een laptop live kunt gaan spelen. Als je 1 sound hebt dan lukt dat wel maar als je verschillende sounds hebt en die live wil gaan wisselen ... dan houd het al vlug op.

Met een laptop + interface kom je ook al heel vlug richting een Axe-FX.
    De laptop gebruik je dan niet voor meerdere 'sounds' maar puur als host voor 1 goede cab-impulse. Je hoeft dus verder niet meer aan je laptop te komen...blijft natuurlijk wel het feit dat je met 'n laptop op de buhne staat, kan me voorstellen dat sommige gitaristen daar 'n probleem mee hebben.

Veel mensen zijn al in 't bezit van 'n laptop + interface...dus dat hoeft geen extra kostenpost te zijn...of je dit mee de buhne op wil nemen is 'n ander verhaal.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 24 januari 2010 om 16:27

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert v.d. Hanenberg Bekijk bericht
    De laptop gebruik je dan niet voor meerdere 'sounds' maar puur als host voor 1 goede cab-impulse. Je hoeft dus verder niet meer aan je laptop te komen...blijft natuurlijk wel het feit dat je met 'n laptop op de buhne staat, kan me voorstellen dat sommige gitaristen daar 'n probleem mee hebben.

Veel mensen zijn al in 't bezit van 'n laptop + interface...dus dat hoeft geen extra kostenpost te zijn...of je dit mee de buhne op wil nemen is 'n ander verhaal.
    Maar waar haal je dan je preamp sounds vandaan?

Een AXE-FX is gewoon een alles-in-een oplossing. Gitaar in -> 100% bruikbare sound klaar voor P.A. eruit.
    Effecten, tientallen versterkers, impulses, etc.

Alles zit erin, dat is het mooie van een Axe-fx. Je hoeft geen buizenpreamp, di, interface, laptop te hebben. Het is gewoon de Axe-FX en je bent klaar.

Senior Member

Standaard

Maar waar haal je dan je preamp sounds vandaan?

Een AXE-FX is gewoon een alles-in-een oplossing. Gitaar in -> 100% bruikbare sound klaar voor P.A. eruit.
    Effecten, tientallen versterkers, impulses, etc.

Alles zit erin, dat is het mooie van een Axe-fx. Je hoeft geen buizenpreamp, di, interface, laptop te hebben. Het is gewoon de Axe-FX en je bent klaar.
    Ik gebruik sinds kort Guitar Rig 3 tijdens repetities. En ik moet zeggen, het klinkt via headset een stuk beter dan alleen een preamp via line out. Echt een verbetering, dus ik kan me voorstellen dat dingen zoals impulses erg makkelijk kunnen zijn.

Senior Member

Standaard

Las dat je probleem nog niet is opgelost. Bummer!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Ja, ik heb alles al geprobeerd, maar het ding is zo dood als een pier. Sussi (G66) stuurt me maandag een nieuwe Eprom, laten we kijken of dat gaat werken. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Axe door de upgrade van de firmware naar 9.0 kapot is gegaan. Ik had al zoveel problemen met de sounds, en nu dit...
    Domme vraag: op zo'n eprom, zit daar firmware en presets op of moet ik dit weer uploaden en alleen mijn eigen presets effe inladen? Want als ik dadelijk weer de firmware moet upgraden heb ik misschien hetzelfde probleem....

Morris
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik gebruik sinds kort Guitar Rig 3 tijdens repetities. En ik moet zeggen, het klinkt via headset een stuk beter dan alleen een preamp via line out. Echt een verbetering, dus ik kan me voorstellen dat dingen zoals impulses erg makkelijk kunnen zijn.
    he, dat is interessant! ff offtopic dan maar;
    - gebruik je een footcontroller? welke en hoe?
    - wat bedoel je met preamp? een losse of die uit de laptop?
    - vertel, vertel, vertel!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Las dat je probleem nog niet is opgelost. Bummer!
    Yep Yek (lol),
    Ik heb de Emprom verwisseld, maar no dice. Morgen wordt ie (kosteloos) opgehaald. Wel goede service van G66 overigens. En snel, zelfs in het weekend worden je mailtjes binnen het uur beantwoord.
    Dit heeft me wel aan het denken gezet. Van wat ik zo overal hoor, zijn er zelden betrouwbaarheidsproblemen, maar een podXT in mijn rugzak als backup is geen overbodige luxe denk ik...

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop Bekijk bericht
    he, dat is interessant! ff offtopic dan maar;
    - gebruik je een footcontroller? welke en hoe?
    - wat bedoel je met preamp? een losse of die uit de laptop?
    - vertel, vertel, vertel!
    1. Eerst de GCP, nu een simpele Yamaha MFC05 met 10 PC's. Via een Fast Track Pro als MIDI interface
    2. Preamps komen ook gewoon uit de laptop. Ik plug m'n gitaar in de Fast Track Pro en de outputs gaan van daaruit naar de mixer (of live, maar dan ga ik dit niet gebruiken, naar de PA).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Dit heeft me wel aan het denken gezet. Van wat ik zo overal hoor, zijn er zelden betrouwbaarheidsproblemen, maar een podXT in mijn rugzak als backup is geen overbodige luxe denk ik...
    Morris
    Yep, heb altijd een stokoude H&K Tubeman bij me met een "Direct" uitgang. Just in case. Zal kut klinken maar tis maar voor een backup.....
    Alexander van Engelen

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten