Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 50 EersteEerste ... 24323334353644 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 493
    Senior Member

Standaard

Hmmm... ik had nog niet echt gedacht aan hoe ik de humbuckers werkelijk vast ga maken.

Het lijkt me wel geweldig als de gitaar hierdoor beter gaat klinken. Misschien dat ik mijn licht dan ook eens opsteek in het zelfbouw forumdeel en nog veel meer ga verknutselen
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderPeper Bekijk bericht
    Ik dacht dat het gewoon overgeschilderde Biyang kopieën met andere knoppen waren.

maar dat zegt me nog niks, wat weet je van de kwaliteit van die Biyang kopieen dan?

Standaard

Ik kreeg vandaag weer pakketje binnen.

1. Ik had curved pickupringen bestelt en ik krijg rechte... kan ik godverdomme weer niets met mijn LP doen...
    2. Die witte GFS kabel met gouden plug is echt HEEL goed qua kwaliteit en bouw e.d. Hij werkt echt als een zonnetje en volgens mij krijgt een olifant hem nog niet kapot. Er zit een koperkabel binnenin met daaromheen een kunststof laag, daaromheen een rubberen laag met gevlochten metaal eromheen en daaromheen zit een dikke rubberen laag. De plug is heel erg stevig, niet kapot te krijgen. Mocht je ooit nog gitaar willen spelen door een rivier heen ofzo, hij is waterdicht .
    3. Die groene en oranje patchkabels vind ik niet zo super om eerlijk te zijn. Zijn gewoon normale standaard pluggen en is verder eigenlijk niets speciaals. Als je goedkope enigszins goede patchkabels wil zijn ze prima (sowieso beter dan die aller goedkoopste dingen enzo) maar ik ben hier niet zo positief over.
    4. Zitten ook 2 Power Rails bij, die ga ik in een Ibanez RG320 bouwen met coilsplit, kijken hoe dat gaat klinken .
    5. Die penciltips (voor soldeerbout) zijn echt goed, helemaal die met brede kop is ideaal voor potmeters e.d.

Dit waren mijn tussentijdse ervaringen weer. Ik heb over die pickupringen een mail gestuurd, ik wil eigenlijk gewoon nieuwe hebben ofzo... Heb er 1 week op gewacht en daarvoor al 2 (op de pickups zelf) dus vind het nu wel irritant worden.
    Laatst gewijzigd door Chocola; 28 januari 2010 om 23:32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos

Standaard

Heeft iemand al ervaring met de GFS Neovin Noisless Strat pickups? Ik ben benieuwd of ze net zo goed zijn als Jay beweerd .

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel61 Bekijk bericht
    Heeft iemand al ervaring met de GFS Neovin Noisless Strat pickups? Ik ben benieuwd of ze net zo goed zijn als Jay beweerd .
    Dat zijn ze naar mijn mening . Ik heb alleen de Powerrock versie getest, die andere niet dus.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Ik kreeg vandaag weer pakketje binnen.

1. Ik had curved pickupringen bestelt en ik krijg rechte... kan ik godverdomme weer niets met mijn LP doen...
    2. Die witte GFS kabel met gouden plug is echt HEEL goed qua kwaliteit en bouw e.d. Hij werkt echt als een zonnetje en volgens mij krijgt een olifant hem nog niet kapot. Er zit een koperkabel binnenin met daaromheen een kunststof laag, daaromheen een rubberen laag met gevlochten metaal eromheen en daaromheen zit een dikke rubberen laag. De plug is heel erg stevig, niet kapot te krijgen. Mocht je ooit nog gitaar willen spelen door een rivier heen ofzo, hij is waterdicht .
    3. Die groene en oranje patchkabels vind ik niet zo super om eerlijk te zijn. Zijn gewoon normale standaard pluggen en is verder eigenlijk niets speciaals. Als je goedkope enigszins goede patchkabels wil zijn ze prima (sowieso beter dan die aller goedkoopste dingen enzo) maar ik ben hier niet zo positief over.
    4. Zitten ook 2 Power Rails bij, die ga ik in een Ibanez RG320 bouwen met coilsplit, kijken hoe dat gaat klinken .
    5. Die penciltips (voor soldeerbout) zijn echt goed, helemaal die met brede kop is ideaal voor potmeters e.d.

Dit waren mijn tussentijdse ervaringen weer. Ik heb over die pickupringen een mail gestuurd, ik wil eigenlijk gewoon nieuwe hebben ofzo... Heb er 1 week op gewacht en daarvoor al 2 (op de pickups zelf) dus vind het nu wel irritant worden.
    Die pickupringen die verkeerd waren mag ik houden en ze sturen nieuwe naar mij op, gratis en voor niets. Dat vind ik nog eens een goede deal .

Verder heb ik vandaag die Grunchy Pats in een Ibanez gezet... en die dingen klinken mega lekker. Zijn gedefinieerd, warm, harmonieus. Alleen ze zijn niet echt high-output ofzo, vergeleken met wat andere gitaren van mij (EMG's e.d.). Dit blijven denk ik toch echt een tijdje mijn favoriete pickups, ik kan met veel gain nog steeds gewoon goed open akkoorden spelen, wat ik bij sommige pickups dus absoluut niet moet proberen . Voor meer info of geluidsclip kun je me een PM sturen natuurlijk.

edit: ik heb hem overigens met coilsplit gedaan, geeft toch weer extra mogelijkheidje erbij. Ik had alles goed geshield e.d. dus last van single coil-bijgeluiden heb ik vrijwel niet, toch klinkt het net even wat feller dan in humbucker mode. Of het echt noodzakelijk is? Nee, de geluidsverschillen zijn te klein om echt een must te zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderPeper Bekijk bericht
    Ik dacht dat het gewoon overgeschilderde Biyang kopieën met andere knoppen waren.
    Ze zijn in ieder geval Made In China. Ik heb de Compressor en de Digital Tuner besteld en daar staat netjes Made In China onderop.
    Op zich geen enkel probleem hoor Compressor bevalt me tot nu toe prima, maar ik moet hem nog verder testen. Voor een Overtone HRM doet ie het in ieder geval lekker.
    Ook de Tuner is erg praktisch en lijkt tot nu toe lekker nauwkeurig.
    Pas alleen op met DC voedingen! Ik prikte zonder nadenken een 9Vdc adapter in toen de batterij laag was en toen zei hij 'pang' (duidelijk een Chinees dus ) met een vonkje. Blijkbaar kon hij niet tegen de iets hogere spanning die er uit kwam terwijl ik daar met andere pedalen nooit last van heb gehad.
    Toen moest ik er wel even een condensatortje uithalen die kortgesloten was en nu doet ie het weer

De Fat Tube leek me ook wel wat, maar het ding heeft alleen een 120Vac voeding en dit pedaal werkt dus niet met een batterij, hij heeft AC nodig.

Ben benieuwd of er al andere mensen pedalen hebben geprobeerd?
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franc Bekijk bericht
    Ze zijn in ieder geval Made In China. Ik heb de Compressor en de Digital Tuner besteld en daar staat netjes Made In China onderop.
    Op zich geen enkel probleem hoor Compressor bevalt me tot nu toe prima, maar ik moet hem nog verder testen. Voor een Overtone HRM doet ie het in ieder geval lekker.
    Ook de Tuner is erg praktisch en lijkt tot nu toe lekker nauwkeurig.
    Pas alleen op met DC voedingen! Ik prikte zonder nadenken een 9Vdc adapter in toen de batterij laag was en toen zei hij 'pang' (duidelijk een Chinees dus ) met een vonkje. Blijkbaar kon hij niet tegen de iets hogere spanning die er uit kwam terwijl ik daar met andere pedalen nooit last van heb gehad.
    Toen moest ik er wel even een condensatortje uithalen die kortgesloten was en nu doet ie het weer

De Fat Tube leek me ook wel wat, maar het ding heeft alleen een 120Vac voeding en dit pedaal werkt dus niet met een batterij, hij heeft AC nodig.

Ben benieuwd of er al andere mensen pedalen hebben geprobeerd?
    Nja ik probeer ze niet vanwege die 110-120 vac. Heb liever gewoon Europese standaarden enzo . Die Fat Tube leek mij ook wel cool maar is een stuk lastiger als je geen batterij kunt gebruiken. Ik wilde eerst die tuner kopen maar dacht toen: nee ik koop gewoon die Polytune, die is veel cooler .

Hoe doet die tuner het? Echt zo fel als ze zeggen?

Senior Member

Standaard

Ik overweeg toch eens om een lipstick in de brugpositie van mijn Jaguar te zetten. Neem aan dat niemand daar ervaring mee heeft? Heb Jay al gemaild, maar die reageerde dat hij ook niet zeker wist of dat ging passen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Resonare Bekijk bericht
    Nja ik probeer ze niet vanwege die 110-120 vac. Heb liever gewoon Europese standaarden enzo . Die Fat Tube leek mij ook wel cool maar is een stuk lastiger als je geen batterij kunt gebruiken.
    Je kan er hier een ongestabiliseerde voeding voor kopen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten