je hebt PM
Misschien ook interessant om dit hier even te posten. Zoals je misschien hebt gelezen in het 'versterker van rob orlemans' topic was ik benieuwd naar zijn versterker. Ik heb hem hier een mailtje over gestuurd en dit was wat ik respons kreeg:
Hallo Thijs,
bedankt voor je compliment.
Ja ,ik speel live meestal op Marshall tops.
Heb leuke verzameling.
Meestal speel ik "Live" op:
Jcm900 100wt dual reverb modellen.(met El-Diablo logo.Is een grapje eigenlijk)
Die modificatie is niets bijzonders.
Goede afgeregelde (hot) eindbuizen. 4x6l6 JJ Tubes
3 voorverst. JJ 12ax7 buizen.
Een tubescreamer in de effectloop.(hier moet je heel erg goed mee experimenteren!!)
Je herkend het geluid van een 900 niet meer)
Je krijgt een erg dynamische sound waarbij je de feedback van je gitaar goed moet beheersen ivm met sneller "rondzingen".
Als je geen overdrive pedaal in de effectloop wilt moet je zorgen voor een heel goed overdrive pedaal op de grond.
Bijvoorbeeld een Jekyll & Hide van Visual Sound.
En de treble van de amp. en pedaal laag houden.
Zoiets?
Op de nieuwste cd gebruik ik o.a. een Marshall Super Bass 100wt Top uit 1978 en een Fender Twin.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Rock on,
Rob
Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
Te koop: niets
Bedankt man. Geen idee wie Rob is maar ik heb een tube screamer en een mxr kfk10 waarmee ik het een en ander kan proberen. Ik moet hem nog openmaken dus de rest doe ik later wel.
Thanks again.![]()
Ziet er mooi uit mac, werd het teveel v.d. vrouw, en moest het zakie naar de werkplaats o.i.d.?
Hertog Jan![]()
Had je nou die andere speakers d'r al in gegooid mac?
Zo ja, hoe klinkt dat?
Hertog Jan?Veel te zoet.
Geef mij maar Grolsch.![]()
![]()
Nee, toch maar hertog jan![]()
of palm, palm is ook ok
Trouwens, staat het niet wat gevaarlijk zo, met die wieltjes onder de bovenste cab?
Favorieten/bladwijzers