Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 45
    Junior Member

Standaard

Hij zit in elkaar en klinkt echt super. Een paar foutjes gemaakt tijdens het solderen. 2 contactjes vergeten en de smooth schakelaar is stuk gegaan, maar zonder de schakelaar doet hij het ook prima. Dinsdag haal ik waarschijnlijk even een nieuwe schakelaar en dan is hij helemaal zoals die wezen moet.

En er moet trouwens ook nog ff een kastje omheen. maar dat is zo klaar.

Nogmaals bedankt voor de handleiding, bij musikding had ik nog een paar dagen moeten wachten.

Tribal Mario

Senior Member

Thumbs up

Gefeliciteerd! Is een erg fijne amp, hoewel kanaal 2 wel heel erg higain is voor mijn doeleinden. Wat voor speaker gebruik je erbij? Ik heb zelf later nog een PPIMV ingebouwd, wel zo burenvriendelijk.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Junior Member

Standaard

Woon in een vrijstaand huis, en helemaal geen last van buren, maar hij gaat mij ook wel een beetje te hard. Dus misschien komt het er ook nog wel in.

De speakers die ik gebruik zijn Celestion G12T 100 16 Ohm. Heb 2 1*12" kabinetten. Moet nog moet wel wat aanpassen zodat ik ze beide tegelijk kan aansluiten. Heb ook nog een marshall mg100hdfx die had 2 uitgangen. Maar misschien koop ik er ook nog wel wat speakers bij zodat ik beide versterkers gewoon aangesloten kan houden.

Tribal Mario

Junior Member

Standaard madamp..Speaker??

Krijg vd week dezelfde madamp binnen. Ga een combo maken, iets in de richting van een fender 57 twin, maar met 1 speaker... Zat te denken aan een celstion classic lead 80W. Zal dat een beetje klinken??
    T is voor thuis, en een beetje rock/blues. Ga voor het eerst een versterker bouwen dus heb er nog geen r*ck verstand van...

Gr Pier

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kors1979 Bekijk bericht
    T is voor thuis, en een beetje rock/blues. Ga voor het eerst een versterker bouwen dus heb er nog geen r*ck verstand van...
    Is het dan wel verstandig om zo'n grote Twin te bouwen? Als het alleen voor thuis is kun je misschien beter aan een 5E3 of 18W versterker denken. Daar zijn genoeg bouwpaketten voor te vinden, en ze gaan keihard.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kors1979 Bekijk bericht
    Krijg vd week dezelfde madamp binnen. Ga een combo maken, iets in de richting van een fender 57 twin, maar met 1 speaker... Zat te denken aan een celstion classic lead 80W. Zal dat een beetje klinken??

Gr Pier
    De madamp heb ik als head gebouwd met een los 2x12 cab eronder. Hierin zitten G12H (70th ann.) speakers. Dit op aanraden van Martin (de ontwerper van de madamp). Wat een classic lead precies doet weet ik niet.

Kanaal 1 van de madamp is clean tot overdrive, erg lekker om 't volume net in buisoversturing in te stellen en dan met je gitaarvolume te spelen. Heeft dan een beetje een 'vintage' karakter. Met volume tot 30% blijft de amp bijzonder lang clean (voor een 15W)

Kanaal 2 is redelijk modern qua karakter. Met de gain laag goed voor rock, met de gain op max ga je toch wel richting de metal (maar dat is niet mijn genre, dus dat kan ik niet goed beoordelen). Ik heb de gain op ca. 30% staan voor een lekkere overdrive, met gain++ krijg je een goede leadsound.

Wat dat betreft een prima amp voor mij als gitarist in een coverband, waarin we nummers spelen van de 70s tot nu. Een paar trapbakkies ervoor en een wah en klaar.

Desondanks krijg ik zelf steeds meer kriebels om een Tweedachtige te gaan bouwen voor erbij, en de repetities. Het moet dan een 1x10 of 1x12 combo worden. Nu viel mijn oog op de Tonefactory Tweed Deluxe kit, ziet er compleet uit (ik heb geen tijd/zin om losse onderdelen te gaan shoppen).
    Een Champ heb ik ook overwogen, maar vind ik voor mijn wens wat beperkt qua mogelijkheden. De madamp G2 heb ik trouwens ook overwogen, maar kan geen goede soundclips vinden, die van Madamp zelf klinken niet zo overtuigend. Maar eerst mijn vernieuwde pedalboard afmaken.
    Greetz, Iwan

Junior Member

Standaard

Ach, ik zal wel zien of het klinkt...die classic lead klonk wel lekker op de site van celestion, maar daar mag je natuurlijk niet teveel van uitgaan, en anders passen we de boel weer gewoon aan!! Genoeg handige snuiters om me heen. Gister het meeste van de combo in elkaar geschroefd, en pas gemaakt, straks lijmen en duvels erin slaan. Hoop morgen de madamp binnen te krijgen, kan ik vh weekend solderen!!

Pier

Senior Member

Standaard

Ziet er goed uit!

Ik wil er ook 1jte gaan maken. Maar ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de 15 watt en de 5 watt versie. Maar mischien is het mogelijk om bij de 15 watter een switch in te bouwen om het vermogen te halveren?
    wie heeft hier ervaring mee? en kan mee zeggen of die überhaubt mogelijk is en hoe het moet?

Groet Swen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cerpintaxt Bekijk bericht
    Ziet er goed uit!

Ik wil er ook 1jte gaan maken. Maar ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de 15 watt en de 5 watt versie. Maar mischien is het mogelijk om bij de 15 watter een switch in te bouwen om het vermogen te halveren?
    wie heeft hier ervaring mee? en kan mee zeggen of die überhaubt mogelijk is en hoe het moet?

Groet Swen
    Ik heb met hulp en adviezen van wat forumleden hier (o.a. Chris Winsemius)zelf een PPIMV in de A15 ingebouwd. Werkt super! Ik kan nu kanaal 1, dat afgeleid is van een Deluxe reverb kanaal 1, op buizenoversturing zetten en daarna de PPIMV terugschroeven tot acceptabel aantal decibellen. Zelfde geldt voor kanaal 2, dat dacht ik was afgeleid van een Higain Rectifier. De instellingen op de amp blijven dus hetzelfde voor thuisgbruik, en tijdens gigs op repetities draai ik alleen de PPIMV open tot het gewenste niveau.
    Werkt super! Was volgens mij alleen een extra gaatje aan de achterzijde voor de dubbele potmeter, aansluitingen moet ik even opzoeken.
    Greetz, Iwan

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I. Bekijk bericht
    Ik heb met hulp en adviezen van wat forumleden hier (o.a. Chris Winsemius)zelf een PPIMV in de A15 ingebouwd. Werkt super! Ik kan nu kanaal 1, dat afgeleid is van een Deluxe reverb kanaal 1, op buizenoversturing zetten en daarna de PPIMV terugschroeven tot acceptabel aantal decibellen. Zelfde geldt voor kanaal 2, dat dacht ik was afgeleid van een Higain Rectifier. De instellingen op de amp blijven dus hetzelfde voor thuisgbruik, en tijdens gigs op repetities draai ik alleen de PPIMV open tot het gewenste niveau.
    Werkt super! Was volgens mij alleen een extra gaatje aan de achterzijde voor de dubbele potmeter, aansluitingen moet ik even opzoeken.
    oke tof als je daar een schema van hebt heel graag. ik heb zojuist even gekeken naar hoe het ongeveer werkt heb geen schemas kunnen vinden.
    Alleen ik vraag me alleen af behoud je je buizen oversturing of alleen iets wat er op lijkt?
    ik heb ook nog dit gevonden https://taweber.powweb.com/weber/micromass.htmik weet niet of dit bruikbaar is.
    Ik ben de weg, de waarheid en het leven
    Te koop: Niks
    http://www.myspace.com/opiatesun

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten