Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 23 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 224

Discussie: Ibanez Wh10v2

Picker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dusch.... is de bypass van de reissue nou slechter dan van die van de originele?

Of, meer correct, is het ding nou anders dan het origineel?

Ja!

Pijnlijk maar waar, maar het ding is bijna identiek. Niet helemaal dus. Als je kijkt naar het wah circuit is hij tot op de componentnummering gelijk. Een paar aansluitingen zijn anders gekozen maar dat gaat niet hoorbaar worden. Dat lijkt dus OK en er is geen "loss" te verwachten.

Jammergenoeg hebben ze bij het redesignen besloten, wss vanwege gevoeligheid voor storingen, om een beetje te filteren. Op de ingang en uitgangen dus. Waar van origine 470 ohm weerstandjes zaten zitten nu opeens 2 keer 220 ohm weerstandjes met een 2n2 condensatortje ertussen. Aan de in en uitgang dus. In wah gebruik ga je dat niet zo merken. Hoogboost genoeg.

Waar het mis gaat is in de bypass.... waar het ding ineens meer tophoog afsnoept.. en ja.. dat ga je horen.

Dus, voor de techheads:
    Schema origineel:
    http://www.dirk-hendrik.com/wh10dualpot.pdf

en de reissue:
    http://www.dirk-hendrik.com/temp/wh10_v2.pdf

En dus kan de het gevoel dat hij meer tone sukt wat mij betreft worden onderschreven.
    Wow, bedankt voor de uitleg. Maar zeg Dirk_Hendrik, zou jij kunnen zeggen of die true-bypass mod voor de wh10v2 die ik op pagina 9 van dit topic heb gepost klopt?
    Laatst gewijzigd door David1223; 21 januari 2010 om 22:27
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

Senior Member

Standaard

Ik had al zo'n idee dat de RI wel meer zuigt, (but will it swallow ).
    Hopelijk kun je hem dusdanig modificeren dat dat in ieder geval verholpen wordt.

Senior Member

Standaard

HAAAAA! En dan ben ik toch benieuwd of ik dit met de kennis van toen nu anders zou ervaren. Of dat ik het met de kennis van nu toen anders zou ervaren. Dussss.
    Ik dacht stiekum al dat ik slachtoffer was geworden van een onterechte hype.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Standaard

hmmm...
    Er staan op dit moment toch wel verdacht veel WH10's op MP
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

binnekort hoeft natuurlijk niemand die oude meer

Vrij uiteenlopende prijzen ook, van 130 euro tot 200 euro...

Standaard

WH10V2 is true bypass gemaakt door D_H, hij is nu echt perfect. Geen tonesuck of te heftige volumeboost meer, gewoon een wah zoals hij hoort te zijn.

Megawreed apparaat.

Standaard

Hoe kan een switch veranderen invloed hebben op volumeboost?

D_H heeft mijn pot verwisseld met een gelijkwaardige en qua tone bleef hij hetzelfde maar de volumeboost werd een STUK minder(Maar tis er nog steeds, ik vind wel handig)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frustastic Bekijk bericht
    Hoe kan een switch veranderen invloed hebben op volumeboost?

Eerdere post:

Wanneer het pedaal uitstaat zuigt hij veel tone, waardoor je clean volume al een stuk lager ligt. Dus als je het pedaal inschakelt is het verschil in volume erg groot. Als hij straks true bypass is, zuigt hij geen tone meer en zal het volume verschil tussen uit en aan niet meer zo groot zijn.

Standaard

Correctie in deze.
    Ik heb de gain van de post wah versterker teruggeschroefd. De 430k weerstand die daar in zat (er zit er maar 1 in het circuit) is nu een 220k.

@ Frusiastic,
    Mail me een foto van de binnenkant van je wah en ik teken er voor je in waar je, aan de koperzijde van de print, een weerstandje moet solderen om je probleem quick 'n dirty te verhelpen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Correctie in deze.
    Ik heb de gain van de post wah versterker teruggeschroefd. De 430k weerstand die daar in zat (er zit er maar 1 in het circuit) is nu een 220k.
    Ik dacht al waarom overstuurt hij niet meer.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten