Op gebied van esthetiek ben ik een leek, maar hoe kan een design objectief een juweeltje zijn?
Op gebied van esthetiek ben ik een leek, maar hoe kan een design objectief een juweeltje zijn?
Met als voornaamste redenen vintage-waarde en mojo neem ik aan?
En het zijn nu net de minst innovatieve trends die daar op inspelen die je nu veel ziet, reissues van gitaren zoals de Airline, en de opkomst van "relic"
Maar ik denk dat de IO aanpak ook niet per se goed is voor een product als een gitaar, wel voor de onderdelen op zich zoals hardware of de elementen.
Prima, maar van een innovatieve pickup wordt een gitaar niet wezenlijk anders. Het blijft een plank met 6 snaren.
Eigenlijk is het in de auto-industrie niet anders. Een auto is al 100 jaar een ding met 4 wielen, een stuur en twee rijen zitplaatsen. Heel veel is daar ook niet in veranderd.
Volgens mij is er zat innovatie in de gitaarwereld, alleen niet in de gear zelf, maar in de manier waarop deze gebruikt wordt...
We speelden eerst klassieke muziek op de gitaar, toen op de toch wel erg innovatieve elektrische gitaar blues en jazz, en nu spelen we op dezelfde gitaren met minieme innovaties spul alls metal... Het is nou eenmaal een zeer veelzijdig ding, zo'n gitaar.
In 1958 was de markt van de losse onderdelen natuurlijk ook lang niet zo groot, toen kocht je alles nog bij dezelfde fabrikant als spare parts.
Nu kun je bruggen en elementen ook echt als losse producten zien waar flink wat vernieuwing in is doorgevoerd.
Favorieten/bladwijzers