Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 86
    Senior Member

Standaard

Op gebied van esthetiek ben ik een leek, maar hoe kan een design objectief een juweeltje zijn?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Leuk al die innovaties, maar doe me toch maar die Gibson Les Paul uit 1958
    Met als voornaamste redenen vintage-waarde en mojo neem ik aan?

En het zijn nu net de minst innovatieve trends die daar op inspelen die je nu veel ziet, reissues van gitaren zoals de Airline, en de opkomst van "relic"

Maar ik denk dat de IO aanpak ook niet per se goed is voor een product als een gitaar, wel voor de onderdelen op zich zoals hardware of de elementen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Op gebied van esthetiek ben ik een leek, maar hoe kan een design objectief een juweeltje zijn?
    Neem de Bond gitaar: door de vorm van het fretboard elimineer je het gebruik van losse frets. Objectief, als concept, is het zeer handig voor de productie en zal het kosten besparen. Subjectief, in het gebruik, viel het tegen....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Met als voornaamste redenen vintage-waarde en mojo neem ik aan?

.
    Mojo en sound, de waarde is een leuke bijkomstigheid....of eigenlijk niet, nu heb ik niet genoeg geld om er een te kopen
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nicks Bekijk bericht
    Ik ben ook een IO-er maar ik zie het probleem niet. Er is genoeg innovatie te vinden in pickups, bruggen en effecten. Beter nog, een van mijn klasgenoten heeft met zijn afstudeer opdracht weer een paar nieuwe patenten aangemaakt voor de gitaar wereld.
    Prima, maar van een innovatieve pickup wordt een gitaar niet wezenlijk anders. Het blijft een plank met 6 snaren.

Eigenlijk is het in de auto-industrie niet anders. Een auto is al 100 jaar een ding met 4 wielen, een stuur en twee rijen zitplaatsen. Heel veel is daar ook niet in veranderd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht

vormen / verhoudingen enz... die volgens allerlei verhoudingsregels juist zitten, de gulden snede enz...

de parker fly is mss een voorbeeld

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Prima, maar van een innovatieve pickup wordt een gitaar niet wezenlijk anders. Het blijft een plank met 6 snaren.

Eigenlijk is het in de auto-industrie niet anders. Een auto is al 100 jaar een ding met 4 wielen, een stuur en twee rijen zitplaatsen. Heel veel is daar ook niet in veranderd.
    Ja met die instelling kun je net zo goed in een Kever gaan rijden

Senior Member

Standaard

Volgens mij is er zat innovatie in de gitaarwereld, alleen niet in de gear zelf, maar in de manier waarop deze gebruikt wordt...

We speelden eerst klassieke muziek op de gitaar, toen op de toch wel erg innovatieve elektrische gitaar blues en jazz, en nu spelen we op dezelfde gitaren met minieme innovaties spul alls metal... Het is nou eenmaal een zeer veelzijdig ding, zo'n gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Leuk al die innovaties, maar doe me toch maar die Gibson Les Paul uit 1958
    Ik hoor maar weinig mensen klagen over graphtech en consorten om maar een klein voorbeeld te noemen. Daarbij denk ik dat bepaalde innovaties zoals de bruggen in de parker gitaren ook niet zo snel van de hand gedaan worden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    ik zou wel een linkshandige versterker kopen

Standaard

In 1958 was de markt van de losse onderdelen natuurlijk ook lang niet zo groot, toen kocht je alles nog bij dezelfde fabrikant als spare parts.
    Nu kun je bruggen en elementen ook echt als losse producten zien waar flink wat vernieuwing in is doorgevoerd.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten