Een vriend van me heeft hem nu ook sinds vandaag, speelt op fender hot rod deluxe en heeft ook hard last van (volume+tone).
Een vriend van me heeft hem nu ook sinds vandaag, speelt op fender hot rod deluxe en heeft ook hard last van (volume+tone).
Hopelijk klaagt iedereen hard, dan gaan de eersten op marktplaats binnenkort mooi voor 55 euro weg![]()
't Is ronduit schandalig dat ze anno 2010! van dit soort pedalen verkopen/fabriceren.
Ook de GCB-95, ronduit schandalig, wat kost het nou om er even een betere buffer in te zetten, €5,-?
Kijk, als je een Behringer pedaal koopt voor 3 tientjes, tja dan kun je verwachten dat daar "wat mee is", maar voor €85,- verwacht je toch een fatsoenlijk pedaal?
De gedachte achter de reissue van de WH10 was heel duidelijk dat ze exact hetzelfde pedaal in een stevige behuizing zouden stoppen. Exact hetzelfde pedaal heeft ook exact dezelfde slechte bypass.
Ik zie het probleem trouwens niet zo. Frusciante heeft een prachtig gitaargeluid en hij heeft altijd die WH10 in zijn keten.
Tegenwoordig misschien, maar als hij zn wah aantrapt hoor je ook altijd volume verschil. Zeker in de mothersmilk/bssm periode live. Kijk maar eens filmpjes op internet.
Jaja, geef me nou effe, dan kan ik verifieren of het schema écht hetzelfde is. Ik ben daar sowieso beniewd naar daar de klachten over de bijpass van het ding met de RI veel heftiger lijken dan met het origineel.
Wel:
De printplaatlayout voor de RI is anders dan het origineel.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Ik moet zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met welke WH10 of WF10 dan ook, maar ik weet wel zeker dat mensen met het origineel ook wel doorhadden dat-ie tone zoog. Ik gok dat de verwachting bij nieuwe pedalen ook veel hoger ligt.
Niettemin, als jij zegt dat de elektronica van de V2 anders is, geloof ik je meteen.
Wat betreft die van Frusciante: ik weet dat die van hem verstevigd is/zijn (niet zo vreemd als je ziet hoe vaak en hard hij erop tekeer gaat), maar ik heb nooit iets gehoord of gelezen dat hij pedalen of versterkers heeft gemod.
Favorieten/bladwijzers