Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 46 van 72 EersteEerste ... 36444546474856 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

En toch werd het hem niet voor mij.... Zat meer te tweaken als wat anders. Met mijn Macbook en drie sets monitorspeakers heb ik al heel wat uurtjes door gebracht. Toen ik uiteindelijk dacht dat mijn sound "Tha Bomb" was, hoefde ik maar even rechtstreeks in mijn Hook in te prikken en ik was back to Earth . Instant Lukather sounds waren het probleem niet, vooral lekkere cleane Mayer feel-a-like sounds en funky wah sounds kreeg ik er niet uit.

Wat ik erg miste aan de Fractal was het "Inprikken en gaan!" gevoel. Je kunt niet snel een lekkere sound bewerkstelligen en dat is iets wat evt. toekomstige eigenaars goed in de oren moeten knopen.

Maar goed, na een paar maanden stoeien is hij inmiddels niet meer in mijn bezit. Heb mijn centjes maar geïnvesteerd in een nieuwe combo. Lekker inprikken en gaan .

Senior Member

Standaard

Inderdaad , de Axe FX is niet voor iedereen net als niet iedereen een Marshall of Bogner of Radnall of mesa Boogie lekker vind en ga zo maar door......

Wat je punt betreft van inrpikken en gaan , ben ik het er niet mee eens....
    In principe heb jij en ieder ander er jarenlang over gedaan om je juiste sound te vinden als jje em eenmaal hebt : pedalboard + amp + box + fx rack

je weet daarna precies hoe je iets moet instellen hoop ik en voila : je kunt NU na jaren ervaring direkt inprikken en gaan..............

Dit geldt voor de Axe hetzelfde:
    Je zoekt `lang` naar je juiste pedalboard pedalen + amp + box + fx......die programmeer je eenmaal en voila ...je kunt voortaan alleen maar inprikken en gaan......

Tuurlijk draai je wel eens aan je amp live of thuis ...ff wat meer hoog /laag / mid / gain etc......

Dit doe je ook met de AXE : je hebt je 10 global amps.....verander er iets aan en alle patches waarin je die amp gebruik, verandert mee......

Tja, dus voor mij is het echt max 5 minuten om mijn complete sound van 0 af te bouwen zonder zelfs de global amp te gebruiken....

Ik gebruik van practisch ALLES in de Axe FX de fabrieks instelling....eq blijft op 12 uur...ff snel de lowcut erop gooien en klaar....

MAAR : absoluut niet voor iedereen weg gelegd en gelukkig ook......

Ik heb echt geen last van updates : ik ben geen tweaker dat mijn sound EXACT zo moet klinken.....zo lang het allemaal goed klinkt , doe je de rest met je vingers net als een real amp....

Succes allemaal,

QUOTE=Chiel;2262707]En toch werd het hem niet voor mij.... Zat meer te tweaken als wat anders. Met mijn Macbook en drie sets monitorspeakers heb ik al heel wat uurtjes door gebracht. Toen ik uiteindelijk dacht dat mijn sound "Tha Bomb" was, hoefde ik maar even rechtstreeks in mijn Hook in te prikken en ik was back to Earth . Instant Lukather sounds waren het probleem niet, vooral lekkere cleane Mayer feel-a-like sounds en funky wah sounds kreeg ik er niet uit.

Wat ik erg miste aan de Fractal was het "Inprikken en gaan!" gevoel. Je kunt niet snel een lekkere sound bewerkstelligen en dat is iets wat evt. toekomstige eigenaars goed in de oren moeten knopen.

Maar goed, na een paar maanden stoeien is hij inmiddels niet meer in mijn bezit. Heb mijn centjes maar geïnvesteerd in een nieuwe combo. Lekker inprikken en gaan .[/QUOTE]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G Bekijk bericht
    Wat je punt betreft van inrpikken en gaan , ben ik het er niet mee eens....
    Nou, ik bedoel dit meer als volgt. Ik was combo's aan het checken en prikte in op een willekeurig model, sloeg een akkoord aan, ff beetje draaien en had meteen een bruikbaar geluid. Daarbij weet je al best snel of het wat voor je is of niet. Bij de Axe kreeg ik echt niet zo'n instant sound (dus ff de FX sectie buiten beschouwing gelaten). Na heel veel tweaken was het echt wel oké, maar zeker niet als vervanging voor mijn huidige setups. De factory presets vind ik wel erg matig, maar op zich best bruikbaar inderdaad. Overigens heb ik geen goede bluesy cleane sound, of funky sound eruit kunnen halen.
    Laatst gewijzigd door Chiel; 18 januari 2010 om 20:14

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chiel Bekijk bericht
    En toch werd het hem niet voor mij.... Zat meer te tweaken als wat anders. Met mijn Macbook en drie sets monitorspeakers heb ik al heel wat uurtjes door gebracht. Toen ik uiteindelijk dacht dat mijn sound "Tha Bomb" was, hoefde ik maar even rechtstreeks in mijn Hook in te prikken en ik was back to Earth . Instant Lukather sounds waren het probleem niet, vooral lekkere cleane Mayer feel-a-like sounds en funky wah sounds kreeg ik er niet uit.

Maar goed, na een paar maanden stoeien is hij inmiddels niet meer in mijn bezit. Heb mijn centjes maar geïnvesteerd in een nieuwe combo. Lekker inprikken en gaan .
    Ik ben het wel een beetje met je eens, een goede high gain sound draai je er zeer makkelijk in, ben meer tevreden over mijn axe highgain dan mijn marshal amps.
    Clean is een stuk lastiger, via vele omwegen en zeer lang tweaken heb ik nu een zeer goede twin sound en een acceptabele JC120 sound (de echte blijft rijker en voller overall)
    Met de drive models heb ik nog steeds ruzie, vandaar dat ik mijn favoriete pedaaltjes maar in de loop heb.

Zoals iedere versterker of modeller is het gewoon niet voor iedereen zijn ding en kan ik best goed begrijpen dat je hem toch verkocht hebt, zelf vind ik het een supertool maar dat ik meer getriggerd ben en blijf om te tweaken als met mijn amps is een feit, daar staat dan ook wel tegenover dat mijn speeltuin is vergroot naar pakweg 60 amps dus logisch is dat ook wel en ik kan het simpelweg niet laten om af en toe weer eens een nieuwe amp uit de Axe te pakken en me daarop te storten.

Senior Member

Standaard

Kreeg gisteren een Edirol FA-66 binnen om direct naar m'n Mac op te kunnen nemen. Heb m'n patches opgenomen "quick and dirty":
    OPNAMES

Fender Strat (EVH element in de brug, Lindy Fralin SC's) > Axe-Fx Ultra > Edirol (analog) > Firewire > Adobe SoundBooth. Geen post-processing.

Alle patches zijn gemaakt voor weergave door een Atomic Reactor FR amp. Veel high-gain patches maar ik gebruik daarvan alleen de Cornford and Bogners. Moet hier en daar nog wel wat aanpassen, maar dit is de basis.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 19 januari 2010 om 08:51
    Alexander van Engelen

Standaard

Waardevolle bijdrage Yek1! Dankjewel! Ik heb niet alle samples beluisterd, was vooral benieuwd naar de cleane geluiden. Die klinken behoorlijk goed. Een aantal overstuurde modellen (Uberschall, Recto, Brown) loopt een beetje dicht in het laag, misschien is dat bij de originelen ook wel zo. De Cornford en de Bogner XTC lijken daar minder last van te hebben.

Het is duidelijk dat er een hoop mooie sounds te maken zijn met de Axe-FX. Als 'ie nou eens de helft zou kosten...

Senior Member

Standaard

Hee Paulus, thanks.

Edit: heb de high-gainers inmiddels aangepast. Gain omlaag, andere cab. De clips zijn geactualiseerd. Ook die van de Plexi.
    Laatst gewijzigd door Yek1; 19 januari 2010 om 20:54 Reden: Update
    Alexander van Engelen

Standaard

Ik heb de Axe 2 maanden thuis gehad.
    Het apparaat is eigenlijk gebaseerd op impulse responses. Vooral cabinets, effecten en de toonregeling (bass, mid, treble, presence) van 'n amp kunnen zo heel natuurgetrouw gesimuleerd worden.
    De 'gain-sectie' van 'n amp kan echter niet met impulse responses gesimuleerd worden...omdat deze niet linear is...en juist daar valt 't apparaat ook zwaar door de mand vind ik.
    De reden dat veel gitaristen gecharmeerd zijn van 't apparaat heeft naar mijn mening vooral te maken met de natuurlijke feel die cabinet-impulses teweeg kunnen brengen, maar daar heb je eigenlijk geen Axe fx voor nodig. Ik gebruik al jaren zelfgemaakte cab-impulses die ik laad in 'n gratis vst plugin.
    Rechtstreeks klinkt 't apparaat best overtuigend, maar sluit hem aan op 'n eindtrap + speakerkast en je hoort hoe digitaal de Axe eigenlijk klinkt..dit heeft vooral te maken met de kunstmatige gain...
    Neem 'n amp sim van de Axe (CAE, Marshall, etc)...en vergelijk hem daarna met de 'real' amp...dan is de keuze snel gemaakt, althans, wat mij betreft. Zelfs de amp modeling van m''n Tonelab klinkt veel overtuigender naar mijn mening.
    Voor 'n goede direct sound zou ik 'n top preamp combineren met 'n vette cab impulse(eindtrap + cab) die je laadt in 'n vst. Je kunt natuurlijk de Axe ook puur gebruiken als impulse loader en effect unit (effecten zijn super!), alleen is 't dan wel 'n kostbaar verhaal natuurlijk, anderzijds hoef je dan niet met 'n laptop de buhne op.
    Laatst gewijzigd door Robbert v.d. Hanenberg; 21 januari 2010 om 17:14

Standaard

welke vst plug-in is dat dan ?
    zelfgemaakte cab-impulses ?
    hoe doe je dat dan ?
    gaarne uitleg voor een computer nerd

Standaard

Robbert, qua output waar heb jij de Axe op aangesloten? Ben wel benieuwd over welke studio monitors je hem hebt beluistert. Als je een cab gebruikt maakt het erg uit welke poweramp je gebruikt. Vergeet dan niet de poweramp en cab simulaties uit te zetten!

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten