Inderdaad , de Axe FX is niet voor iedereen net als niet iedereen een Marshall of Bogner of Radnall of mesa Boogie lekker vind en ga zo maar door......
Wat je punt betreft van inrpikken en gaan , ben ik het er niet mee eens....
In principe heb jij en ieder ander er jarenlang over gedaan om je juiste sound te vinden als jje em eenmaal hebt : pedalboard + amp + box + fx rack
je weet daarna precies hoe je iets moet instellen hoop ik en voila : je kunt NU na jaren ervaring direkt inprikken en gaan..............
Dit geldt voor de Axe hetzelfde:
Je zoekt `lang` naar je juiste pedalboard pedalen + amp + box + fx......die programmeer je eenmaal en voila ...je kunt voortaan alleen maar inprikken en gaan......
Tuurlijk draai je wel eens aan je amp live of thuis ...ff wat meer hoog /laag / mid / gain etc......
Dit doe je ook met de AXE : je hebt je 10 global amps.....verander er iets aan en alle patches waarin je die amp gebruik, verandert mee......
Tja, dus voor mij is het echt max 5 minuten om mijn complete sound van 0 af te bouwen zonder zelfs de global amp te gebruiken....
Ik gebruik van practisch ALLES in de Axe FX de fabrieks instelling....eq blijft op 12 uur...ff snel de lowcut erop gooien en klaar....
MAAR : absoluut niet voor iedereen weg gelegd en gelukkig ook......
Ik heb echt geen last van updates : ik ben geen tweaker dat mijn sound EXACT zo moet klinken.....zo lang het allemaal goed klinkt , doe je de rest met je vingers net als een real amp....
Succes allemaal,
![]()
QUOTE=Chiel;2262707]En toch werd het hem niet voor mij.... Zat meer te tweaken als wat anders. Met mijn Macbook en drie sets monitorspeakers heb ik al heel wat uurtjes door gebracht. Toen ik uiteindelijk dacht dat mijn sound "Tha Bomb" was, hoefde ik maar even rechtstreeks in mijn Hook in te prikken en ik was back to Earth. Instant Lukather sounds waren het probleem niet, vooral lekkere cleane Mayer feel-a-like sounds en funky wah sounds kreeg ik er niet uit.
Wat ik erg miste aan de Fractal was het "Inprikken en gaan!" gevoel. Je kunt niet snel een lekkere sound bewerkstelligen en dat is iets wat evt. toekomstige eigenaars goed in de oren moeten knopen.
Maar goed, na een paar maanden stoeien is hij inmiddels niet meer in mijn bezit. Heb mijn centjes maar geïnvesteerd in een nieuwe combo. Lekker inprikken en gaan.[/QUOTE]

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers