Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 188

Discussie: Bling King

Senior Member

Standaard

ik heb nog es nagedacht over dat drogen van de lak. denk idd dat het wijs zou zijn wat meer tijd te laten tussen de lagen. nu het oppervlak richting egaal gaat, merk je goed hoe de lak telkens inzakt bij het drogen.

Omdat ik zowat de anti-Woml ben qua geduld, ga ik de inlay truuk gebruiken: dat gaat me een tijdje bezighouden terwijl de lak kan drogen. Ik heb nog een aantal stukjes mop, niet genoeg voor een blockinlay, maar mss wel voor de custom guttlin inlay die ik ooit es heb getekend. De vorm is gebaseerd op de coverplaat van de controle cavity. Het rotte is dat er voor mijn dremel geen passende freesvoet bestaat, dus het zal weer vooral handwerk worden.

deze inlay dus (maar dan niet egaal wit maar mop):

Senior Member

Standaard

een heel mooie inlay, past perfect inderdaad bij de rest van je ontwerp :-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Ik heb hier een vloeibare "porienvuller" van levis, die ik ooit es gebruikt heb onder cellulose lak, dat ging goed. Er staat op dat het synthetisch is. Ik zou niet weten of het compatibel is met motip blanke lak (waarvan ik vermoed dat dat acryl is)

Ik kan sowieso niet uit aan heel die specs van al die lakken.> zo lees ik net nog op de motip site dat lakken van trendy die ze hebben, cellulose bevatten terwijl bij de veiligheidsvoorschriften staat dat je geen masker nodig hebt als je ze gebruikt kan er niet aanuit

at kakihara, de helft van dolly parton's gebergte zou mss passen in de grote vleugel
    op de motip die ik dan weer gebruik staat op dat het alkyld lak is... Ik had liever gehad dat het cellulose lakken waren, maar jah

mooie bling barno! die inlay past er ook volledig bij.

grtz

Senior Member

Standaard

Ik kan alleen maar beamen dat die inlay mooi gevonden is ! Terugkerende elementen, alleen knappe designers denken daaraan
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

thx guys

mijn ontwerp addagium is simplicity en unity, vandaar de link ook met de vorm van de coverplaat. al kan contrast ook heel goed werken, bv block inlays vind ik ook wel mooi. maar deze zijn wat meer custom. Als ik ze in de toekomst op andere gutts wil gaan gebruiken, dan is dat bochtige van de vorm mss geen verstandige keuze (veel meer werk dan block) maar soit, i like it.

inlay in Illustrator uitgetekend / uitgeprint / op MOP geplakt / uitgedremeld en nu komt een moeilijk werkje: hout uitsteken en zorgen voor een zo goed mogelijke pasvorm. wengé lijkt me net als rosewood moeilijk onzichtbaar te vullen.

de inlays komen wel omgekeerd te liggen, zoals op de tekening dus, (symmetrie met de bovenvleugel van de gitaar) maar aan de onderkant zitten nog de papieren malletjes

Standaard

Aparte inlay!

Lijken allemaal kleine witgeverfde levertjes op je fretbord (j/k)
    Mooie organische vorm, past mooi bij de gitaar.

Senior Member

Standaard

Nice Inlay!!!!
    Met welk dremel stuk ging je tewerk? Dat schuur rolleken?
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

ik dremel ze ruwweg uit met een slijpschijfje, en dan da klein schuurrolleke, ging prima, maar ben nu bezig met uithalen hout:ik had al zo'n vermoeden maar wengé is geweldige bummer op dat vlak, knoerthard en zwaar generfd : in rosewood kan je nog snijden met een cutter, zelfs dat lukt amper bij wengé

Senior Member

Standaard

en eerste keer gelijkgeschuurd

laatste keer dat ik inlays doe in iets anders dan ebben. het is al bij al nog meegevallen, zeker gezien ik de zaak freehand heb moeten uitdremelen. moet nog enkele retouches doen en nog veel fijner schuren.

Senior Member

Standaard

ziet er toch goed uit vind ik, heeft zo'n freesje niet veel de neiging weg te willen 'lopen' tijdens het frezen? Zeker als je het met de losse pols doet?

is de inlay op de 7e positie in het echt ook zo dof, of komt dat gewoon door de foto/flits?

mooie inlay op een mooie toets van een mooie gitaar, well done!

grtz

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten