Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 19 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 188

Discussie: Bling King

Senior Member

Standaard

Ik kan haast niet wachten tot hij af is

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Ik dacht dat de TV yellow juist zo was gemaakt dat je hem op een zwart/wit tv heel gemakkelijk kon herkennen als gibson:

Body in een lichte kleur, een zwarte opzichtige slagplaat en een zwarte p90.

Een kleurrijke fender was veel minder opzichtig in zwart/wit.

soit, mijn kennis van de gibson geschiedenis ...

s.
    Dit citaat vond ik hier:

"TV Yellow was developed in the 1950s to solve the problem of the color white, under the glare of bright television lights, overpowering the black and white television cameras.... One contributor to the story of TV Yellow relates a visit he made to the filming of a medical show in the fifties. He recalled being surprised to see all the "Doctors" wearing yellow medical smocks. "TV Yellow" smocks I suppose? Gibson developed the color for Les Paul's frequent television appearances although it is believed he never played a TV Yellow guitar (at least not on television)."
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

irl is het beter te zien, maar hier kan je zien dat de lak langzaam samenkomt op dezelfde hoogte

achterkant hals gestaind

Senior Member

Standaard

En op de volgende komt het elvis potret erin?

Zal je mischien mooi met een stencil kunnen doen.
    ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ

Senior Member

Standaard

zou je nu nog aan de slag kunnen met een sanding sealer?
    Dat zal wat sneller vooruitgaan.
    Maar weet niet of het mogelijk is...
    "I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
    HilkoCustomBuilt
    Facebook Pagina

Senior Member

Standaard

nee geen elvis protret , trouwens Elvis zit in de gitaar want mojo nixon zingt: elvis is everywhere

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    zou je nu nog aan de slag kunnen met een sanding sealer?
    Dat zal wat sneller vooruitgaan.
    Maar weet niet of het mogelijk is...
    tja, ik weet eigenlijk niet wat dat is, sanding sealer. Ik denk dat ik rustig ga blijven opbouwen met die lak. duurt wel lang idd. als ik he nog es zou doen, mss toch ook met borstel en zoiets als s sealer werken om vlugger hoogte te winnen.
    ik las ergens op tdpr dat die gast 60 lagen blank had gezet. zal wel cellulose geweest zijn. aan zoveel lagen kom ik niet denk ik. ik schat dat het mij in totaal vier spuitbussen motip gaat kosten.
    Laatst gewijzigd door barno; 15 januari 2010 om 18:41

Senior Member

Standaard

Ik heb bij de 7th-fan na 1 bus lak alle gaatjes nog eens met poriënvuller op waterbasis gevuld, en dan terug geschuurd.
    Ging heel goed, en de gitaar zag er ineens een pak strakker uit.
    Daarna gewoon verder gelakt.

De keuze was waterbasis, omdat solvent gedragen vuller de lak aantast

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Ik wist ook niet precies wat het was tot ik dit las :

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Internet
    I have often seen references to people using sanding sealer on their work. What does it do and in what circumstances is it used?

It seals (and therefore protects) the timber. It fills the pores and hardens the fine ends of the grain so that when you sand it, the grain sands away smoothly. It provides an excellent base for finishes such as polyurethane, varnish, wax etc. I use Feast Watson sealer but there are plenty of other brands. When turning, I rub it on the work with a small piece of rag then turn on the lathe. I rub it into the turning work until perfectly smooth. Then I let it dry, sand while still on the lathe and then add whatever finish I want.

You will find that if you do not use sanding sealer that the first coat of your finish will raise the grain and then you have to sand off something that may be a lot harder than sanding sealer. Certainly on turned articles I find sanding sealer to be one of the keys to a really good finish. Its not that expensive, give it a go and see what you think.

In België oa hier te koop

Ik vind het overigens prima lukken, zo op het eerste zicht ( en dat op de volgende de kwalitieten (woeha, funny typo!) van Dolly moeten, al ga je wellicht de body moeten vergroten... )
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Ik heb hier een vloeibare "porienvuller" van levis, die ik ooit es gebruikt heb onder cellulose lak, dat ging goed. Er staat op dat het synthetisch is. Ik zou niet weten of het compatibel is met motip blanke lak (waarvan ik vermoed dat dat acryl is)

Ik kan sowieso niet uit aan heel die specs van al die lakken.> zo lees ik net nog op de motip site dat lakken van trendy die ze hebben, cellulose bevatten terwijl bij de veiligheidsvoorschriften staat dat je geen masker nodig hebt als je ze gebruikt kan er niet aanuit

at kakihara, de helft van dolly parton's gebergte zou mss passen in de grote vleugel

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten