Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 125

Discussie: Bouw Green Reign

Standaard Bouw Green Reign

Ik dacht, laat ik maar een post aanmaken in het "volg het bouwproces" ipv in het gewone zelfbouw gedeelte.

Ik ga hier verder waar ik gebleven was dus mocht je zien wat hiervoor speelde, even zoeken naar "mijn bouwsels" in het zelfbouw gedeelte.

Gisteren en vandaag lekker bezig geweest met mijn gitaartje. Ik heb mijn toets afgemaakt. Ik wilde graag één van snakewood en omdat de keuze uit prefab toetsen meestal ophoudt bij ebben, rosewood en maple heb ik hem dit keer maar zelf gemaakt. Dat was dus een primeurtje voor mij maar ik moet zeggen dat het redelijk gelukt is.

Inmiddels heb de cream binding aan de toets gelijmd en de frets erin gezet. Ik weet niet of het kwaad kan maar de toets is nog niet op de hals gelijmd. Ik heb voor mijn allereerste bouwsel een kant en klare gefrette toets gekocht dus ik neem aan dat het geen grote no no is.

natuurlijk ging niet alles goed...

lang leve de lijm! weer vastgeplakt en toen konden we weer verder....

hier is de toets met binding

Ik had nog niet zo'n plankje waar je je frets in kan doen nadat je ze op maat gemaakt hebt. Aangezien mijn zoon weer mee was om naar papa te kijken, heb ik hem maar even uitgelegd hoe een kolomboor werkt en hem aan het werk gezet..

en zie hier het resultaat

Hij heeft gelijk maar de nummertjes erbij gezet, wel zo makkelijk!

Tussendoor was hij zijn gitaar die hij wil maken aan het ontwerpen... lijkt ietwat op een ibanez maar ach, dat mag de pret niet drukken...

Wie weet wordt hij ooit een echte gitaarbouwer... alhoewel ik hem wel heb verteld dat als hij die audi R8 wil kopen, hij beter toch architect kan worden!

maar goed, de frets in de toets gemept en dat ziet er nu zo uit

Tussendoor nog bezig geweest met wat lijmklemmen om straks mijn stewmac kitje in elkaar te lijmen..

als laatste vandaag nog een randje gefreesd voor de binding aan de voorkant..

en morgen verder... hoop ik

gr

@je

Senior Member

Standaard

die toets ziet er uitstekend uit! En de body ook, ik heb wel zin in meer foto's
    Vandaag inderdaad verder gegaan?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ziekdier Bekijk bericht

Tussendoor nog bezig geweest met wat lijmklemmen om straks mijn stewmac kitje in elkaar te lijmen..
    Hey,

Grappig, zelf spool-clamps maken. Heb ik ook gedaan.
    Het leuke van de hobby gitaarbouw is dat je meestal de hobby zelf gereedschap m aken bij krijgt!

Leuk project verder!

vr.gr.

Branko

Senior Member

Standaard

Van die zelfgemaakte klemmen heb ik ook een doos vol, koste 2x niks: draadstang, rondelletjes, vleugelmoeren en 2 bezemstelen
    Welk materiaal gebruik je als antislip?

Voor die van mij had ik eerst kurk in gedachte, maar dat kan wel eens vervelende putjes achter laten, omdat er vaak hardere stukjes in zitten.
    Voor de rug is het niet zo erg, palissander en esdoorn zijn hard genoeg, maar voor een klankblad van spar of ceder zou ik het niet gebruiken...

Ik vind fretten plaatsen gemakkelijker als die reeds geplakt is op een ongevormde hals. Maar soit, ieder zijn werkwijze.

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Welk materiaal gebruik je als antislip?

Voor die van mij had ik eerst kurk in gedachte, maar dat kan wel eens vervelende putjes achter laten, omdat er vaak hardere stukjes in zitten.
    Voor de rug is het niet zo erg, palissander en esdoorn zijn hard genoeg, maar voor een klankblad van spar of ceder zou ik het niet gebruiken...

Ik vind fretten plaatsen gemakkelijker als die reeds geplakt is op een ongevormde hals. Maar soit, ieder zijn werkwijze.

s.
    Hey,

Ik heb inderdaad kurk gebruikt. Onderzettertjes bij IKEA vandaan. 1 pakje onderzetters voor 1 euro per pakje. 2 pakjes gebruikt en 24 spoolclamps gemaakt.

Ik heb enkel voor solid body-gitaren gebruikt, werkt goed. Echter, het kurk is zo zacht dat ik er van op kijk dat dat putjes in spar of ceder zou kunnen drukken. Maar met die houtsoorten heb ik nog geen ervaring.

vr.gr.

Branko

Standaard

vandaag weer verder gewerkt... foto's enzo volgen nog...

gr

@je

Senior Member

Standaard

Wordt ie groen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    Wordt ie groen?
    euh.... Green reign... ff denkuh... euh... ja...

sorry... kon het niet laten...

wordt idd groen met gouden hardware...

gr
    @je

Senior Member

Standaard

ik dacht ook al maar zag t verder nergens meer in de tekst. Ben benieuwd!

Standaard

ik ook...

foto's volgen over enkele ogenblikken...

gr

@je

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten