Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 43 van 72 EersteEerste ... 33414243444553 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een Digidesign Eleven Rack gekocht. Deze klinkt ook erg goed, al zijn de mogelijkheden niet te vergeleken met de AxeFx.
    Is de Eleven Rack qua sound en feeling dan wel te vergelijken met een AxeFx? Zit namelijk te denken om er 1 aan te schaffen want ben het ook beu om elke weekend te sjouwen.
    Speel de laatste tijd daarom heel vaak met mijn Vox Tonelab SE en mijn sound is wel ok maar kan altijd beter natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Oooh ja, en is de POD X3 Pro wat?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Tja Nocki, ik hoop dat je geduld hebt. Ultra's komen nauwelijks voorbij.
    Voor wat mijn mening waard is: ik heb vanavond de opnames gehoord van onze laatste 2 gigs (met de AxeFX) en ik moet zeggen dat ik verbijsterd heb zitten luisteren hoe goed het klonk, alles in balans (geen harde gitaren meer op het podium) en ik hoor nauwelijks het verschil met mijn studio setup gemiked. Gewoon vet. Miking en buhnevolume zijn me gewoon teveel bepalend voor het uiteindelijke totaalgeluid. Door mijn inears speel ik tegenwoordig ook nog eens veel strakker ook.
    Ik ga mijn hele Lenders rack verkopen, live stap ik definitief over op de Axe, met de verkoopopbrengst van mijn Lenders Rig ga ik oude amps en gitaren kopen voor in de studio. Ik ben per slot van rekening ook geen 30 meer Morris
    Meer info please! :-)
    Favoriete amp sims?
    Stocks cabs of andere user cabs (Red Wirez?)
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Ik vind het probleem wel vervelend: heb een dure set die wel heel goed klinkt op mij oren, maar ben erachter gekomen dat het K*T klinkt door de PA. Dit geft mij een K*T gevoel een neemt veel speelplezier weg.
    Ik doe het andersom: ik stel altijd alles in op "live" gebruik, en neem voor lief dat het thuis op laag volume dan wat anders klinkt.
    Wat ook helpt is een FRFR versterker als monitor. Dan kan je alles zo instellen zoals het ook (ongeveer) over de PA gaat klinken.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Ik doe het andersom: ik stel altijd alles in op "live" gebruik, en neem voor lief dat het thuis op laag volume dan wat anders klinkt.
    Wat ook helpt is een FRFR versterker als monitor. Dan kan je alles zo instellen zoals het ook (ongeveer) over de PA gaat klinken.
    Hoe stel je dat dan in? Ik neem aan dat je juist thuis de tijd neemt om je sound te tweaken. Maar daar is het, mag ik toch voor je hopen, niet zo'n herrie. Stofzuiger er naast?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Thuis mag het wel anders klinken, maar de monitormix op mijn IEM moet wel lekker klinken, want dat is het enige wat ik hoor tijdens optredens.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Is de Eleven Rack qua sound en feeling dan wel te vergelijken met een AxeFx? Zit namelijk te denken om er 1 aan te schaffen want ben het ook beu om elke weekend te sjouwen.
    Speel de laatste tijd daarom heel vaak met mijn Vox Tonelab SE en mijn sound is wel ok maar kan altijd beter natuurlijk.
    Weet niet of de Eleven Rack wat feel te vergelijken is met de AxeFx. Ik heb ze niet naast elkaar kunnen vergelijken.
    Ik vind de feel en sounds erg goed. Niet te vergelijken met Line6.
    Ik merk dat de Eleven Rack zeer uitnodigt om te spelen. Ik zit al snel een paar uurtjes per dagen achter de 11R.

Standaard

Op dit moment twijfel ik over de eleven rack...

Kan je die tegelijkertijd naar een pa uitsturen en een gitaarversterker als monitor gebruiken?
    zodat je dus op de xlr outputs de cabsims aan hebt en op de outputs naar de amp geen cab sims hebt??
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Senior Member

Standaard

Hoi Nocki,

Bij de Eleven Rack kun je verschillende signalen naar de XLR-outs en naar de amp-outs sturen. Dus zoals jij zou willen met cabsimulatie nara de XLR's en zonder de cab-simulatie naar de amp-outs.

Groet MSNL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Hoe stel je dat dan in? Ik neem aan dat je juist thuis de tijd neemt om je sound te tweaken. Maar daar is het, mag ik toch voor je hopen, niet zo'n herrie. Stofzuiger er naast?
    :-) De startinstellingen maak ik thuis. Tijdens repetities stel ik alles bij. Op basis daarvan weet ik bv dat ik een andere speaker moet kiezen dan ik eigenlijk thuis zou doen. Van de EQ-instellingen blijf ik daarna (thuis) af, ook al klinkt het daar misschien een tikkeltje doffer.
    Alexander van Engelen

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten