Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 42 van 72 EersteEerste ... 32404142434452 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Op www.g66.com hebben ze er genoeg Nocki

Ik heb besloten de mijn pas NA de aanstaande verhuizing te kopen (19-01)
    hihi. Ik heb ook een beslissing genomen. Ik koop alleen nog 2e hands nieuw is te duur. Als ik dat niet gedaan zou hebben de afgelopen 10 jaar was ik nu bankroet...

Natuurlijk heb ik me een aantal keer laten verleiden tot nieuwkoop maar dat probeer ik toch zoveel mogelijk te vermijden...

en maar wachten dus...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

Standaard

Tja Nocki, ik hoop dat je geduld hebt. Ultra's komen nauwelijks voorbij.
    Voor wat mijn mening waard is: ik heb vanavond de opnames gehoord van onze laatste 2 gigs (met de AxeFX) en ik moet zeggen dat ik verbijsterd heb zitten luisteren hoe goed het klonk, alles in balans (geen harde gitaren meer op het podium) en ik hoor nauwelijks het verschil met mijn studio setup gemiked. Gewoon vet. Miking en buhnevolume zijn me gewoon teveel bepalend voor het uiteindelijke totaalgeluid. Door mijn inears speel ik tegenwoordig ook nog eens veel strakker ook.
    Ik ga mijn hele Lenders rack verkopen, live stap ik definitief over op de Axe, met de verkoopopbrengst van mijn Lenders Rig ga ik oude amps en gitaren kopen voor in de studio. Ik ben per slot van rekening ook geen 30 meer

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Damn, dat wordt een flinke verkoop dan... je wilt alles vast in een keer kwijt. Anders heb ik wel interesse in je Phase90.
    Hey, studenten hebben het niet zo breed! Een rackwah wil ik ook wel, maar daar heb ik nog geen geld voor over; wah gebruik ik veel te weinig.

Standaard

Grappig dat je mn gevoelens zo verwoord.
    Zelf ben ik al jaren bezig met de mix van "direct signaal klinkt het beste" en "fx erbij zijn geweldig maar door alle kabels en mogelijkheden krijg je een stukje verlies".
    Door dat verlies voor lief te nemen en te kiezen voor een veelzijdigere oplossing hoop ik een leuke kleine rig erbij te hebben straks.

Het hoeft voor mij niet perse de ultra te zijn maar ik dnek dat ik toch iemand ben die daar uiteindelijk wel bijh terecht kom.

We zullen wel zien en als het echt moet dat koop ik m wel nieuw maar op de een of andere manier steekt het me als ik de volle mep moet betalen. Voelt een beetje aan als een wit overhemd dragen terwijl ik altijd donkere overhemden draag...

In ieder geval erg leuk dat je zo enthousiast bent. Zelf werk ik meestal met vrijwilligers en weekend werkers aan de knoppen en ik weet dat het podium geluid vaak niet in de zaal wordt weergegeven. Vaak hoor ik een gitarist op een fender strat spelen in de zaal terwijl ik zelf op een les paul sp0eel
    De geneugten van goede geluidsmensen kom ik maar heel weinig tegen en dan is mn mooie setup ook alleen maar leuk voor mezelf. Natuurlijk prikt het voor mij lekker door de mix en speelt het enorm lekker en daagt het ook uit een stapje verder te doen maar het is leuk als het in de zaal ook goed klinkt

Dat hoop ik dus ook wel een beetje te gaan krijgen...

Senior Member

Wink

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    ....geen harde gitaren meer op het podium....
    Heb je nog wel (wapperende) broekspijpen dan?

Standaard

dat is een parameter bij de cab sectie.

Senior Member

Standaard

Tja Nocki, ik hoop dat je geduld hebt. Ultra's komen nauwelijks voorbij.
    Voor wat mijn mening waard is: ik heb vanavond de opnames gehoord van onze laatste 2 gigs (met de AxeFX) en ik moet zeggen dat ik verbijsterd heb zitten luisteren hoe goed het klonk, alles in balans (geen harde gitaren meer op het podium) en ik hoor nauwelijks het verschil met mijn studio setup gemiked. Gewoon vet. Miking en buhnevolume zijn me gewoon teveel bepalend voor het uiteindelijke totaalgeluid. Door mijn inears speel ik tegenwoordig ook nog eens veel strakker ook.
    Ik ga mijn hele Lenders rack verkopen, live stap ik definitief over op de Axe, met de verkoopopbrengst van mijn Lenders Rig ga ik oude amps en gitaren kopen voor in de studio. Ik ben per slot van rekening ook geen 30 meer

Morris
    Hoi Morris,

Hoe los jij het probleem op dat bij je geluiden die getweaked zijn voor hoog volume (PA) niet lekker klinken op laag volume (Inears), of anderson (Lekker klinken op je oren, maar niet in de zaal).
    Werk je met verschillende uitgangen op de AxeFx of wordt dit opgelost op de zaal/monitor mixer? Of heb je hier helemaal geen last van?

grtz

MSNL

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Heb je nog wel (wapperende) broekspijpen dan?
    niet nodig, zorgt de PA wel voor.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Hoi Morris,

Hoe los jij het probleem op dat bij je geluiden die getweaked zijn voor hoog volume (PA) niet lekker klinken op laag volume (Inears), of anderson (Lekker klinken op je oren, maar niet in de zaal).
    Werk je met verschillende uitgangen op de AxeFx of wordt dit opgelost op de zaal/monitor mixer? Of heb je hier helemaal geen last van?

grtz

MSNL
    Hier heb ik inderdaad veel tijd aan besteed, want daar heb ik in het begin wat moeite mee gehad.
    1) belangrijk is de kwaliteit van je IEM's er zit veel verschil in de diverse modellen, waarbij duur 3-weg niet noodzakelijkerwijs lekkerder klinkt dan een 1- of 2-weg systeem, voor gitaar dan. Tegenwoordig gebruik ik steeds vaker mijn goedkope westones dan mijn dure custom molds.
    2) mijn geluiden heb ik op studiomonitors afgesteld (tannoy en adam). Eigen mixen waar ik de gitaartracks uit heb gehaald, en vervolgens mijn sounds zowel op hard als zacht volume getweaked. Ik heb hierbij vrij nauwkeurig mijn studiosound kunnen benaderen door telkens te A/B en. Op elke goed afgestelde PA klinkt het dan gewoon ook goed.
    3) Dan nog ervaar je wat verschil tussen de sound over PA/studiomonitor en de sound over je IEMs. Dit laatste vind ik minder belangrijk, want je went er aan, bovendien is een perfecte stereomix op je oren zoveel belangrijker in een livesituatie. De band klinkt veel strakker en relaxter als iedereen een goede mix heeft. Dan nog heb ik het verschil goed kunnen nivelleren door verschillende uitgangen te gebruiken. Eén signaal gaat stereo naar de podiummixer en wordt via harting doorgelust naar de front. Ik krijg zelf een persoonlijke mix exclusief gitaar terug. Het andere signaal gaat door een iets andere Global EQ setting in de Axe naar een Fisher IEM amplifier, alwaar ik mijn gitaar bij de bandmix voeg. Werkt absoluut fantastisch!

Heb jij er problemen mee om een goede balans te vinden?

Morris

Senior Member

Standaard

Hier heb ik inderdaad veel tijd aan besteed, want daar heb ik in het begin wat moeite mee gehad.
    1) belangrijk is de kwaliteit van je IEM's er zit veel verschil in de diverse modellen, waarbij duur 3-weg niet noodzakelijkerwijs lekkerder klinkt dan een 1- of 2-weg systeem, voor gitaar dan. Tegenwoordig gebruik ik steeds vaker mijn goedkope westones dan mijn dure custom molds.
    2) mijn geluiden heb ik op studiomonitors afgesteld (tannoy en adam). Eigen mixen waar ik de gitaartracks uit heb gehaald, en vervolgens mijn sounds zowel op hard als zacht volume getweaked. Ik heb hierbij vrij nauwkeurig mijn studiosound kunnen benaderen door telkens te A/B en. Op elke goed afgestelde PA klinkt het dan gewoon ook goed.
    3) Dan nog ervaar je wat verschil tussen de sound over PA/studiomonitor en de sound over je IEMs. Dit laatste vind ik minder belangrijk, want je went er aan, bovendien is een perfecte stereomix op je oren zoveel belangrijker in een livesituatie. De band klinkt veel strakker en relaxter als iedereen een goede mix heeft. Dan nog heb ik het verschil goed kunnen nivelleren door verschillende uitgangen te gebruiken. Eén signaal gaat stereo naar de podiummixer en wordt via harting doorgelust naar de front. Ik krijg zelf een persoonlijke mix exclusief gitaar terug. Het andere signaal gaat door een iets andere Global EQ setting in de Axe naar een Fisher IEM amplifier, alwaar ik mijn gitaar bij de bandmix voeg. Werkt absoluut fantastisch!

Heb jij er problemen mee om een goede balans te vinden?

Morris
    Hey Morris,

Ik heb geen problemen met een goede mix over mijn inears, maar ben wel geschrokken toen ik laatst mijn gitaarsound door de PA hoorde.
    Ik gebruik al jaren (vanaf 2000) inears. Eerst 2 weg, en nu al zo'n 3 jaar een 3-weg systeem.
    Mijn gitaarset bestaat uit een Soldano X99, Mesa VTwin preamp, VHT eindtrap, Palmer PDI-03 powersoak/speaker simulator en Lexicon MPX G2 effect processor.
    Alles gaat rechtstreeks en stereo de mengtafel(s) in.
    Ik maak mijn geluiden thuis over koptelefoon en/of KRK's V6 monitors, maar ik kan dat thuis niet echt op hoog volume doen.
    Op mijn oren klinkt het te gek: een mooi warm gitaar geluid met voldoende hoog om door de mix te prikken.
    Door de PA klonk het dun en schel met te weinig laag midden. Het rare is dat voor de PA en de monitors dezelfde tafel wordt gebruikt.
    Ik heb op de monitor uit zelfs een eq gezet om het laag wat te dimmen en wat midhoog toe te voegen. Dit is nodig vanwege het 3-weg systeem dat iets te veel laag heeft.
    Ik weet dat de beleving van het geluid anders wordt op hoger volume, maar het verschil tussen het PA geluid en mijn monitor geluid is te groot naar mijn idee.
    Het zou misschien kunnen dat dit te wijten is aan de gebruikte PA-set.

Die globale EQ van de Axe, staat die heel afwijkend afgesteld, of valt dit mee?

Ik heb onlangs een Digidesign Eleven Rack gekocht. Deze klinkt ook erg goed, al zijn de mogelijkheden niet te vergeleken met de AxeFx.
    Voor een gig op oudejaarsavond (met andere band en PA) heb ik een aantal presets gemaakt met een fullrange PA-monitor (Sound Projects X-Act). Deze presets moeten nog wat getweaked worden om het perfect te krijgen, maar het is al beter dan met mijn andere set. Ik gebruikte hier trouwens geen inears.

Ik vind het probleem wel vervelend: heb een dure set die wel heel goed klinkt op mij oren, maar ben erachter gekomen dat het K*T klinkt door de PA. Dit geft mij een K*T gevoel een neemt veel speelplezier weg.

groet MSNL

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten