Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 218 van 441 EersteEerste ... 118168208216217218219220228268318 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 2.171 t/m 2.180 van 4401

Discussie: Post je stack

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Wit tolex kopen of een spuitbusje en voilà klaar is Toneblo!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht

Helaas werkt het niet zo bij mij Mac, trouwens, staan niet verkeerd die Zwarte blokken in mijn oude ephi..!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSchaaf Bekijk bericht
    Wat voor Flying v is dat? Mooi setje zo bij elkaar!
    Epiphone Korina '58 met upgrades

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenSchaaf Bekijk bericht
    Misschien fan van Joe Bonamassa?
    Valt het op

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toneblo Bekijk bericht
    ....Blut.
    En toch nog van mijn vrouw en dochter gisteren die Road Worn Strat verkregen. Ging samen met mijn dochter naar de muziekwinkel om de 2de Class5 af te halen en zag die strat hangen. Getest en goed bevonden, maar mijn dochter(2,5j) zei dat mama boos zou als ik hem zou meenemen. Thuis gekomen, mama vertelt wat de dochter zei en de mama was akkoord dat ik hem ging halen. Ik was een heel jaar erg braaf geweest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Dit is echte witte tolex, zo uitgevoerd door Marshall in 1997 toen ze hun 35ste verjaardag vierden. Ik vind deze witte tolex mooier dan die van de Randy Rhoads. Die RR is echt spierwit, de mijne gebroken wit.
    Laatst gewijzigd door Angel; 3 januari 2010 om 11:18
    Waarom is MIDI zo lastig?

Senior Member

Standaard

Sinds ik het voorrecht heb om met twee "greenback's " uit '69 te kunnen spelen, sta ik versteld van de open karaktereigenschappen en duidelijkheid van deze speakers!
    Persoonlijk vind ik ze , tegenover mijn v 30's, duidelijker, minder overdadig laag en beter kleurpallet in midden en hoog!

V30's leveren meer geweld maar minder definitie...

Speel zelden tot nooit metal of iets wat daar op moet lijken maar wel eens wat high gain stukkies, daar staan ze prima hun speakertje ( mannetje ).

Ik zou denk ik wel kunnen begrijpen dat jij meer bass voort wil brengen dan de bassist, maar denk dan ook eens aan het volgende:

Metalica ( hetfield ) gebruikt voor opnames onder zijn diezel ook gewoon een cab met greenbacks.( gemixed met een tweede cab v30's)
    Nu ben ik van mening dat metalica de "monstersound " hebben, dus blijkt het voor mij dat ze ook zeker niet flodderig klinken en strak over kunnen komen.
    De sleutel van het strak spelen ligt namelijk ook in het minder gain-gebruik en harder aanslaan verhaal.
    teveel gain zorgt er voor dat elke speaker dicht gaat lopen, je hebt dan misschien wel lekker laag uit je kassie maar is het niet zo dat een bassist dat mag doen binnen de band?

Ben benieuwd wat jij dan ervaart...
    OK, goeie uitleg.
    Maar ja, dan hebben we 2 (subjectieve) meningen over 2 totaal verschillende speakers waarschijnlijk, mijn GB's uit +/_ 2000 tegen de jouwe uit '69.
    Onder mijn Marshall en Mesa klinkt mijn GB kast trouwens prima, maar om nu te zeggen dat het de speaker is om metal mee te spelen, denk het niet.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
    Bij deze de helft van mijn collectie:

2550 Jubilee - SLP 35th Anniversary - 2 x Class5

omringd door '60 RI LP - '54 RI Strat - RoadWorn Strat - 6120 Gretsch - Zion Radicaster - Flying V

Niet op de foto: Fender Bassman Blackface - Fender Super Reverb Silverface - Marshall 2553 Jubilee - Vox AC30 - Marshall Bluesbreaker 35th Anniversary
    toffe set!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    OK, goeie uitleg.
    Maar ja, dan hebben we 2 (subjectieve) meningen over 2 totaal verschillende speakers waarschijnlijk, mijn GB's uit +/_ 2000 tegen de jouwe uit '69.
    Onder mijn Marshall en Mesa klinkt mijn GB kast trouwens prima, maar om nu te zeggen dat het de speaker is om metal mee te spelen, denk het niet.
    Een Greenback klinkt gewoon te duidelijk voor metal vind ik. Hij doet elk detail van een amp mooi klinken, maar maakt het zo gelikt en snijdt bassen zo droog af dat je bij metal dat mompende, verzadigde gaat missen. Door afkappen van hoog gaat je sound ivm V30 naast veel droger in het laag ook smoother in het hoog worden... En laat metal nu net pompend en snijdend moeten klinken.
    Ik heb nu twee V30 cabs maar voor onder mijn SLO zou ik wel terug een Greenback kastje willen hoor.

MS

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    OK, goeie uitleg.

...klopt, de nieuwe GB's hebben niet de feel van de oude mee gekregen, verder wel in orde speakers, maar als je de kans hebt moet je absoluut een setje pre rola's zien te scoren!!!
    Gewoon echt geweldig!!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member

Standaard

Ik heb al nieuwe en oude GB's gehad. De nieuwere klinken anders maar in tegenstelling tot wat de puristen zeggen vind ik die helemaal niet minder klinken. Oude GB's klinken smoother maar beginnen sneller te kraken en rammelen omdat ze gewoon niets kunnen hebben van volume en gain. Op die nieuwe GB's kan je gerust een metalbak openvijzen. Ze klinken moderner maar onmiskenbaar die GB sound. Voor een oude Marshall geef mij oude GB's, maar om een Mesa op te temmen direct de nieuwe versie.

MS

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Helaas werkt het niet zo bij mij Mac, trouwens, staan niet verkeerd die Zwarte blokken in mijn oude ephi..!
    Dat zwarte blokje bij de brug is een dimarzio megadrive mooi element maar je moet er van houden. Die in de nek is ook een dimarzio maar weet niet meer welk type...

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Oke cool! Daar zat ik zelf ook aan te denken! gaaf model!

En mwah het valt een klein beetje op

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angel Bekijk bericht
    Epiphone Korina '58 met upgrades

Valt het op
    ----

// City Of Life //

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten