Wit tolex kopen of een spuitbusje en voilà klaar is Toneblo!
![]()
Wit tolex kopen of een spuitbusje en voilà klaar is Toneblo!
![]()
Epiphone Korina '58 met upgrades
Valt het op
En toch nog van mijn vrouw en dochter gisteren die Road Worn Strat verkregen. Ging samen met mijn dochter naar de muziekwinkel om de 2de Class5 af te halen en zag die strat hangen. Getest en goed bevonden, maar mijn dochter(2,5j) zei dat mama boos zou als ik hem zou meenemen. Thuis gekomen, mama vertelt wat de dochter zei en de mama was akkoord dat ik hem ging halen. Ik was een heel jaar erg braaf geweest
Dit is echte witte tolex, zo uitgevoerd door Marshall in 1997 toen ze hun 35ste verjaardag vierden. Ik vind deze witte tolex mooier dan die van de Randy Rhoads. Die RR is echt spierwit, de mijne gebroken wit.
Laatst gewijzigd door Angel; 3 januari 2010 om 11:18
Waarom is MIDI zo lastig?
OK, goeie uitleg.
Maar ja, dan hebben we 2 (subjectieve) meningen over 2 totaal verschillende speakers waarschijnlijk, mijn GB's uit +/_ 2000 tegen de jouwe uit '69.
Onder mijn Marshall en Mesa klinkt mijn GB kast trouwens prima, maar om nu te zeggen dat het de speaker is om metal mee te spelen, denk het niet.
Een Greenback klinkt gewoon te duidelijk voor metal vind ik. Hij doet elk detail van een amp mooi klinken, maar maakt het zo gelikt en snijdt bassen zo droog af dat je bij metal dat mompende, verzadigde gaat missen. Door afkappen van hoog gaat je sound ivm V30 naast veel droger in het laag ook smoother in het hoog worden... En laat metal nu net pompend en snijdend moeten klinken.
Ik heb nu twee V30 cabs maar voor onder mijn SLO zou ik wel terug een Greenback kastje willen hoor.
MS
Ik heb al nieuwe en oude GB's gehad. De nieuwere klinken anders maar in tegenstelling tot wat de puristen zeggen vind ik die helemaal niet minder klinken. Oude GB's klinken smoother maar beginnen sneller te kraken en rammelen omdat ze gewoon niets kunnen hebben van volume en gain. Op die nieuwe GB's kan je gerust een metalbak openvijzen. Ze klinken moderner maar onmiskenbaar die GB sound. Voor een oude Marshall geef mij oude GB's, maar om een Mesa op te temmen direct de nieuwe versie.
MS
Favorieten/bladwijzers