Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 24 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 235
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lex81 Bekijk bericht
    Als ik dit lees, denk ik waarom zou je graag een Hook amp willen, omdat velen toch overdrive pedalen voor de Hook gebruiken (omdat de drive strakker te krijgen) ipv het 2de kanaal te gebruiken.
    Kun je toch beter een één kanaals amp kopen met een goed clean en daarbij overdrive pedalen gebruiken?
    geen rare opmerking. Ik heb ook en 1 kanaals amp en gebruik effecten.
    Maar bijv. een tubescreamer natuurlijk meer dan alleen oversturen. Ook met gain dicht boost hij je signaal, maakt het strakker en beter door de mix komen.

Pedalen zijn dus niet alleen voor de effecten maar kunnen ook je amp oppeppen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Het enige wat ontbreekt is een "clean-met-een-randje", dat kun je opvangen met een pedaal. De tubescreamer is daar minder geschikt voor, ben ik van mening, geeft een wat te platte sound, een MI Audio Blues Pro is al beter.
    Ook de Sweet Honey Overdrive is daar erg geschikt voor.
    Ik gebruik op mijn HOOK de Fulldrive II voor een randje. Dan heb je er ook nog eens een boost bij! Ideaal.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Ik gebruik 'n Maxon SD9 en 'n Xotic RC Booster (SH) in combinatie met de HOOK en dat klinkt super!

Als ik op m'n HAAR strat speel, staat de RC Booster altijd aan... als ik op m'n Les Paul speel staat ie eigenlijk altijd uit.

Ik speel voornamelijk op ch.2 welke, die 'n beetje clean-met-n-randje/crunchy afgesteld is..
    Hier gooi ik de SD9 over om écht dirty te gaan. En trap soms de amp-boost in om 'm nog wat op te dikken... (ik gebruik de SD9 zoals Landau 'm gebruikt)

De oversturing van ch.3 staat ongeveer 't zelfde als ch.2, alleen staat de volume wat hoger.
    Lekker voor solo's dus... net wat dikker en wat luider...

Ch.1 gebruik ik dus als 't dus écht clean moet...

In de loop van de HOOK hangt 'n TimeFactor en gebruik de FX-return level als mastervolume..

Super veelzijdig hoor, zo'n HOOK.

Gr. Joost
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

Senior Member

Standaard

Hoe bevalt je 2x12 met V30's trouwens Joost?

Zie in je sig dat je die ook nog hebt .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Zo zie je maar, iedereen gebruikt z'n gear op zijn manier.

Ik heb de RC Booster ook even getest (iets te kort misschien), maar vond het maar niks, niet mijn ding.

Senior Member

Standaard

Yup!! The 2x12 is still in tha house!

Bevalt uitermate goed! Gaat iedere repetitie en kleine gigs mee...
    Maar als 't kan neem ik de 4x12 (ook) mee...

(m'n strat is ondertussen v.v. 'n Suhr SSH+ humbucker)

Overigens gebruik ik de RC om m'n sound wat dikker/voller te maken en gebruik ik de SD9 eigenlijk niet als distortion, maar als booster (distortion en tone bijna dicht en level vol open..)

(de Arion wissel ik soms af met Ibanez Airplane flanger...)

Gr. Joost

En natuurlijk iedereen; de allerbest wensen voor 't nieuwe jaar!!
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Mooie set man!

Dammm

Hoe groot is de hook footswitch? Zou je de maten voor me op kunnen nemen? Alvast bedankt
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Ziet er inderdaad mooi uit H.E.
    Die Bogner kasten zijn de ultieme kasten om bij de HOOK te hebben denk ik, hoewel mijn (oude) Marshall 1960B het ook erg goed doet, maar bovenal een stuk lichter is.
    Ik vind de zwarte HOOK 4x12 er dan net iets beter uitzien i.c.m. met een zwarte HOOK Captain, maar ach, dit is ook best OK.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ziet er inderdaad mooi uit H.E.
    Die Bogner kasten zijn de ultieme kasten om bij de HOOK te hebben denk ik, hoewel mijn (oude) Marshall 1960B het ook erg goed doet, maar bovenal een stuk lichter is.
    Ik vind de zwarte HOOK 4x12 er dan net iets beter uitzien i.c.m. met een zwarte HOOK Captain, maar ach, dit is ook best OK.
    Volgens mij ben ik je bij Erik v. H. tegen gekomen toen je de eerste keer daar kwam om je Hook te laten modificeren. Ik had net mijn nieuwe R40 opgehaald en toen waren wij allebei met die pedaltjes bezig

Jammer te horen dat ze het ploppen niet hebben kunnen oplossen voor je. Ik heb helaas ook wat issues. Volgens mij is dat hier al eerder genoemd, maar ik krijg ook een harde plop als ik em in standby zet en bij mij begint ie pas geluid te geven als ie voorbij stand 2 is op beide volume channels en dat kan soms net ff te hard zijn. Ik heb dat ook gemeld bij Erik, maar ik kreeg letterlijk te horen dat ik geen problemen moest zoeken die er niet zijn! Maar goed, na de nodige discussie zijn die punten toch bij Leendert terecht gekomen en ik kreeg toen van Erik via de mail te horen dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal en die volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop. Case-closed en daar moet ik het maar mee doen.

Voor de rest is het wel een te gekke versterker die heel dynamisch is en heel erg goed reageert op je aanslag. Vooral bij de clean channel. Ik merk nu wel nadat ik er een klein tijdje mee gespeeld hebt, dat ie een beetje teveel mid heeft en dat niet eruit krijg via de toonregeling. Ik dacht eerst dat het aan mijn gitaar lag, maar ook bij andere gitaren heeft ie dat. Na het voorgaande durf ik er eigenlijk niet mee terug, maar ik weet ook niet of daar wat aan te doen is.

Jammer van het ploppen, maar ik vond die Captain van jou ook te gek klinken. Het beukte behoorlijk, ook zonder pedalen ervoor
    Misschien toch ook maar een keer een Captain

Senior Member

Standaard

kidrock, jij had toch zo'n groene Strat-kopie, gemaakt door een bekende gitaarbouwer, Engelse/Amerikaanse naam dacht ik? Zo ja, dan klopt het denk ik. Leuke gitaar was dat trouwens!
    Ik was op zoek naar een vette metal-sound toen ik daar samen met jou was, vandaar dat het wel lekker beukte.
    Ik gebruik ondertussen nog steeds m'n Maxon OD808 i.c.m. een recentelijk aangeschafte Marshall 1960B kast met G12-65 speakers. Dat klinkt helemaal te gek.

- "harde plop als ik em in standby zet"
    - "bij mij begint ie pas geluid te geven als ie voorbij stand 2 is"

Dat eerste klinkt bekend, daar heeft LexvanDoef (forumlid) ook last van dacht ik?
    Het tweede probleem is nieuw voor mij, maar dat lijkt me zeker geen ding van "problemen zoeken die er niet zijn".
    Ik bedoel, op stand 1 moet er toch ook geluid uitkomen?
    Aan de andere kant, ik heb in het verleden een Marshall JMP combo gehad, en die kon je ook erg lastig heel zacht afstellen, rond stand 1 was het of veel te zacht, of veel te hard (voor thuis dan he).

- "dat het ploppen zo hoort, want dat doen ze allemaal"
    - "volume kwestie moest ik maar oplossen d.m.v. een effect apparaat in de fx-loop"

Beetje rare redenaties, je koopt toch een amp omdat ie zonder effecten in de loop al te gek klinkt, en dat ie geen rare bijgeluiden heeft.

Volgens mij, als je via de HOOK site een berichtje stuurt via het webformulier, dan komt dat rechtstreeks bij Leendert terecht.
    Tot nu toe heb ik dat 3 keer gedaan, en de 1e twee keer kreeg ik antwoord van Leendert zelf.
    De 3e x heb ik hem verteld dat ik het hierbij laat, tenzij hij een definitieve oplossing heeft voor "het plop-probleem", want dat probleem er dus wel degelijk, ook bij de R40 blijkbaar.
    Ik heb ook geen zin en tijd om elke zaterdag weer opnieuw 200 km. te moeten rijden, en maar afwachten of het geholpen heeft.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten