Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44

Discussie: Blues you can use!

Threaded View

Standaard

Ik ben inmiddels aanbeland bij les 7 en 8. Ik beheers de voorgaande lessen redelijk tot goed. Echter wordt er in les 8 aangegeven dat vanaf deze les 8 het niveau omhoog gaat, en dat les 8 de laatste beginner-intermediate les is.

Daarom heb ik besloten om nu nog een tijdje les 1 tot en met 8 echt goed door te nemen (inclusief chord studies en toonladders e.d.), deze lessen behandelen redelijk wat theorie en techniek... de stof past dan ook prima in een 1-uur-per-dag sessie. Wanneer ik dit alles helemaal beheers ga ik verder met de volgende 'brok' aan lessen. Ik betrap me er zelf op dat het voor mij beter werkt om het geheel in brokken op te delen... door oudere lessen te 'reviewen' krijg meer het gevoel dat ik het geheel beter beheers. Ook speel ik de diverse lessen in andere 'roots'.... Ik houd jullie op de hoogte van mijn progressie!!!!

Met spelen in een band leer je het snelst "nieuwe" dingen, niet uit boekjes. Probeer ook andere stijlen, reggea, rock, pop, country.. hoe meer stijlen je ontwikkeld hoe beter je gaat spelen en andere "dingen" ontdekt op je hals.. maar spelen in een band, met of zonder gigs, geeft veel meer kennis dan op je zolderkamer uit boekjes dingen na te spelen..

je youtube dingetjes klinken leuk, echter mis ik nog de "feel" in je spel (sorry, maar is maar mijn mening..) probeer het eens op gevoel te spelen ipv nu deze noot en nu deze noot en .. NU deze noot...
    Bedankt voor je reactie. Ik begrijp heel goed wat je zegt en ben het er ook grotendeels mee eens, echter heb ik geen vrienden die ook gitaar spelen.. En daarnaast heb ik op, met mijn huidige techniek en theoretische kennis, nog niet de motivatie om in een band te spelen... hoewel dit op langere termijn zeker wel de bedoeling is. Ik weet dat 'learning-by-ear' een heel goede, al dan niet de beste, methode is.. Echter wil ik ook weten wat ik doe, waarom ik het doe en hoe ik het zelf kan toepassen. Daarnaast wil ik eerst mijn techniek ontwikkelen om bepaalde liedjes na te kunnen spelen (al dan niet op gehoor). Wat betreft de 'feel' daar heb je ook gelijk in, echter zie ik de diverse gerepeteerde lessen die ik speel... puur als training en niet als performance. De feel is ook een belangrijk, ofwel het belangrijkste, aspect in blues muziek alleen zonder de techniek kan ik ook geen 'feel' ontwikkelen (althans dat is mijn mening ).

Ik spiegel me dan ook graag aan andere gasten die deze methode inmiddels hebben afgerond en nu op youtube bewijzen met een zeer goede techniek gekoppeld aan een mooie 'feel' demonstreren dat deze methode wel degelijk zijn vruchten afwerpt.

Blues on!
    Laatst gewijzigd door Hooligan601; 28 december 2009 om 12:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten