Een engelse gitaarbouwer die mij veel tips heeft gegeven vertelde mij dat politoer een van de weinige afwerkingen is waar je niet bang hoeft te zijn voor dempende eigenschappen op het bovenblad.
Een engelse gitaarbouwer die mij veel tips heeft gegeven vertelde mij dat politoer een van de weinige afwerkingen is waar je niet bang hoeft te zijn voor dempende eigenschappen op het bovenblad.
Mijn website: https://laurentbruning.bandcamp.com
YouTube: http://www.youtube.com/user/LGuitarB
Gitaarbouwproject: www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=118613
Thanks Laurent.
Voor jouw akoestisch project zal dit ook nog weer belangrijker zijn dan voor mijn DB. 't Gaat mij er meer om dat ik een redelijk sterke afwerking krijg.
Misschien moet ik toch eens een potje Sandarak bestellen en op een paar proefstukjes kijken wat het doet.
Ik zal er nog eens een nachtje over slapen![]()
Vandaag toch maar even de methode van Michael Thames uitgeprobeerd om ook in de lastige hoekjes te politoeren. Ik kan niet zoveel verder omdat ik had vergeten om de puimsteenpoeder te bestellen. Gisteren nog gauw even besteld bij Baptist maar het is vandaag nog niet binnengekomen - had ik eigenlijk ook niet verwacht.
Dus, maar een beetje geklooid met een gummetje en een tweede, dun, laagje schellak aangebracht. Het werkt wel goed!
Hier mijn imitatie van Michael
Een gewoon gummetje om potloodstrepen weg te gummen
Tot een rechthoekje gesneden
En voila: de "dot".
![]()
spannend...
pics??
s.
Naar aanleiding van het sluiten van het topic "Guttlin Grand Duke Bass" van Barno zal hier, als blijk van solidariteit met Barno, voorlopig geen voortgang van het bouwproces worden getoond.
Gelieve niet te reageren op deze post, eventuele reacties per PM zijn welkom.
Het politoeren nadert langzamerhand de afrondingsfase. Nu heb ik in verschillende bronnen gelezen dat het goed is om, ter bescherming, de politoerlaag af te dekken met een waslaag. Autowas schijnt, vanwege een zekere hardheid, de voorkeur te genieten.
Nu ben ik niet zo gefixeerd op het onderhouden van mijn auto, dus ik ben niet zo bekend met autowas.
Kan iemand mij een goed merk noemen van een autowas zonder siliconen?
ben benieuwd ike
inzake autowax: mijn auto moet enkel rijden (en starten op koude morgen), de rest: couldn't care less dus kan je niet verder helpen
Hij is klaar ......... en er komt nog geluid uit ook !!
Vandaag heb ik er de laatste hand aan gelegd. Over het algemeen ben ik er niet ontevreden over. Er zitten een aantal foutjes in waarvan ik veel heb geleerd en die bij het eerstvolgende, meer serieuze, project vermeden kunnen worden.
Ik kan nu al wel zeggen dat ik geen liefhebber van lakken, politoeren etc. ben geworden, dus ik kan me gerust aansluiten bij de welbekende club.....
Dus, hier een paar foto's (let niet op de vingervlekken die er al weer op zitten):
Speciaal voor Oigun een (bijna) "gemacramede" strap eraan.
En nog eentje van "the old man himself"
Zo, en nu nog leren spelen op dat ding (en een slide kopen).
Gefeliciteerd, wat ziet hij er gaaf uit. Het is altijd jammer dat je zelf die kleine foutjes ziet, voor een buitenstaander is dat in ieder geval niet zichtbaar. Filmpje?
Favorieten/bladwijzers