Is dat niet een Delrin ipv een Tortex?
Heeft iemand per toeval weet van plectrum sets die je online kan kopen (bv. via Thomann)?
Ik heb wel eens een set gitaar accesoires gekocht van Dunlop en daar zat een plectrum houdertje bij met een vijftal verschillende plectra. Voor de rest zie ik op Thomann alleen maar zakjes of dozen te koop staan met dezelfde plectra er in (althans wat Dunlop betreft).
Omdat ik net als de topicstarter ook nog zoekende ben naar een gepast plectrum is zo'n zakje met tien keer hetzelfde plectrum er in niet handig.
Voorlopig speel ik trouwens met een Dunlop Nylon .46mm. De Dunlop M en Tortex .60mm vond ik ook lekker spelen, maar na een tijdje spelen voelen ze nogal glibberig aan en zoals eerder aangegeven in dit draadje: de tekst veeg je er af na verloop van tijd.
*edit* en net toch een setje gevonden op Thomann: link. Eens kijken of andere merken dit ook aanbieden...
*edit2* ik ben een uil, Thomann biedt gewoon een 'variabele' optie bij het kiezen van plectrum diktes![]()
Laatst gewijzigd door SnoopWinckel; 26 december 2009 om 13:58
Clowns to the left of me, jokers to the right
Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster
Voor akoustisch gebruik ik dunlop 1mm. .11 snaren.
Voor Elektrisch gebruik ik dunlop .60mm .10 snaren.
Uiteindelijk is je plectrum wel een mechanische versterker en een soort van volume regelaar, voor mij is dit de beste midde weg, niet te subtiel en ook niet te grof![]()
"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix
Persoonlijk snap ik niet waarom mensen om de paar weken (of om de week) door plectrums heen gaan. Ik speel nog met dezelfde plectrum die ik al anderhalf jaar heb, hij is klein (maar fijn) en speelt goed.
(1.14 dunlop ding, zo'n donker rose)
Ik ga er zo hard doorheen doordat ik toch wel een paar uur per dag behoorlijk hard aansla, doordat ik doorheb wanneer de punt van een plectrum een beetje is afgesleten en doordat ik dat niet zo fijn vind spelen.
Normaal gesproken doe ik een paar dagen met een plectrum.
ik doe er ook redelijk lang mee, slijt niet zo hard
gebruik wel 1mm, wat gebruik jij frusciante?
it's better to burn out than to fade away
Favorieten/bladwijzers