Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 107 EersteEerste ... 234561454104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 1063
    Senior Member

Standaard

Heb een 2x12 PL Clubcab met Eminence Governers onder mijn Hook staan. Te gekke kast en gaat voor mij echt luid genoeg. Mooie lineaire response op verschillende volumes en ultra licht. Hij weegt net zoveel als één enkel Bagend kastje. En da's dan weer roady friendly .

Senior Member

Standaard

wat denken jullie van een JCM 800 cab met 4x G12-H100 speakers in voor 350€?

zijn die speakers wat te vergelijken met de 75'?

Senior Member

Standaard

Ik zat er aan te denken om mijn 4x12 (Marshall 1960) de deur uit te doen en er een 2x12 voor in de plaats te nemen. Ik heb de 1960 stereo geschakeld met links mijn Marshall 6100 en rechts mijn Peavey Deuce (dus in principe gewoon 2x12 per amp). Ik zat er aan te denken om dat grote cabinet weg te doen en mijn twee amps op een 2x12 aan te sluiten. Om te switchen wilde ik dan een AB-box gebruiken. Nou hoorde ik zojuist dat dat niet zomaar kan.

Binnenkort ga ik met een band repeteren, en daar zit eigenlijk het probleem. Ik heb geen speakerkast of combo om vast in het repetitiehok neer te zetten. Als ik mijn 4x12 verkoop, en er een combo voor in de plaats koop voor in het repetitiehok, kan ik mijn heads niet meer gebruiken. Of ik moet én een combo kopen, én een 2x12. Dat lijkt me echter te veel van het goede. Bovendien is drie versterkers ook best veel.

Als combo zit ik te denken aan:
    - Marshall JCM 800
    - Marshall 6101 (in principe gewoon een 6100 zoals ik al heb, maar dan als combo)

Als 2x12 zit ik te denken aan:
    - Marshall 1936, al zitten daar de standaard speakers in zoals in een 1960. Ik vind de G12T-75 speakers vrij schel (ook niet écht verkeerd though). V30's daarentegen vind ik strakker in het laag en niet zo fel.
    - Harley Benton 212 V30, de speakers die me wellicht meer aanspreken, maar mijns inziens een behoorlijk budget-cabinet is.

Punt is dus wel dat ik niet 'zomaar' twee heads aan kan sluiten bij een 2x12. Wat zouden jullie doen of wat zouden jullie aanraden?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Senior Member

Standaard

Op zich kun je op die 2x12 (die ik te koop heb) "gewoon" 2 heads aansluiten. Er zal dan één speaker per head aangesloten zijn.
    Als je de amps niet te hard zet (niet boven 5) moeten de speakers het wel aankunnen.
    Maar waarom zou je die 4x12 weg willen doen, en waar gebruik je die Peavey Deuce voor? Voor de clean sounds?

Senior Member

Standaard

Die Deuce gebruik ik voor zowel clean als classic rock. Het eerste kanaal (erg simpel, maar o zo lekker) scheurt een beetje en het tweede kanaal (met ingebouwde phaser) staat clean. Ik heb er al eens eerder aan zitten te denken om die 6100 weg te doen, maar ik denk niet dat ik dat over mijn hart kan verkrijgen. Ik denk dat ik daar na verloop van tijd heel veel spijt van ga krijgen.

Ik was geïnteresseerd in je 2x12, maar die speakers zijn niet helemaal wat ik wil. Niet verkeerd, maar ik denk dat ik meer naar V30 neig.

Senior Member

Senior Member

Standaard

Goeie video!

Duidelijk de verschillen te horen.
    Ik vind de T75 nog best goed klinken eigenlijk, ondanks dat ie vaak afgezeken wordt op dit forum.
    Hij is in ieder geval niet scheller dan andere speakers, wat er vaak beweerd wordt.
    Het verschil tussen de H30 en de Greenback is ook erg klein valt me op.

De Eminence Swap Thang klinkt erg goed vind ik.

Senior Member

Standaard

Ik zeg ook niet dat ik de T75 verkeerd vind. Ik vind hem juist niet slecht (in tegenstelling tot wat inderdaad vaak op dit forum beweerd wordt), maar ik denk dat mijn voorkeur toch bij een andere speaker ligt. De T75 vind ik misschien toch net iets te schel. De V30 heeft dit totaal niet. Ik heb verder nog geen uitgebreide ervaring met verschillende soorten speakers.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Goeie video!

Duidelijk de verschillen te horen.
    Ik vind de T75 nog best goed klinken eigenlijk, ondanks dat ie vaak afgezeken wordt op dit forum.
    Hij is in ieder geval niet scheller dan andere speakers, wat er vaak beweerd wordt.
    Het verschil tussen de H30 en de Greenback is ook erg klein valt me op.

De Eminence Swap Thang klinkt erg goed vind ik.
    Ik heb t75 en H30s (de laatstgenoemde dan wel uit '73) en ze klinken allebei prima en bruikbaar. Het val me trouwens wel op de de verschillen tussen deze twee speakers helemaal niety zo heel groot zijn.
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

Hier nog een aardige vergelijking

http://www.youtube.com/watch?v=GXp7wq9Euik

Ik vind de Vintage 30 op het eerste filmpje een van de lekkerste, lekker open en redelijk in het hoog klinkend, maar die van het filmpje hierboven vind ik ze lang zo lekker niet klinken, dat is wel wat frappant. Vooral die in die Legacy klinken me veel te modern.

Ik houd dan ook echt van de open AC/DC crunch.
    NB: ik heb 0 ervaring met speakers dus ik kan er eens naast zitten (qua gemiddelde mening )
    Band - www.freewaymusic.nl
    Gear - Strats en een Kemper

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn we net een stel wijven...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten