Qua bordindeling is dat inderdaad het makkelijkst. Maar zouden fabrikanten er bij nagedacht hebben. Zou wel logisch zijn aangezien de meeste mensen rechtshandig/benig zijn.
Rechtshandig, dus rechterbeen aan de rechterkant
Rechtshandig, dus linkerbeen aan de linkerkant
Linkshandig, dus linkerbeen aan de linkerkant
Linkshandig, dus rechterbeen aan de rechterkantkant
Geen voorkeur/het stond al zo/mijn kabels zijn te kort/etc
Nooit over nagedacht en ga ik ook niet doen.
Ik ga gelijk proberen wat het fijnst is!
Anders, namelijk:
Qua bordindeling is dat inderdaad het makkelijkst. Maar zouden fabrikanten er bij nagedacht hebben. Zou wel logisch zijn aangezien de meeste mensen rechtshandig/benig zijn.
Anders, namelijk: ik heb geen wah meer omdat ik dat effect niet mooi vind.
Maar ik ben rechtshandig, en het maakte mij niets uit waar de wah stond of welk been ik gebruikte.
"In God we trust, all others pay cash."
Wah komt vaak als (een van de) eerste in de keten, dus aan de rechterkant van je plank. Als je er dan recht voorstaat ligt het voor de hand om met je rechterbeen te wah-en.
Overigens heb ik zelf, voordat ik dit topic zag, nooit bij nagedacht. Gewoon neerzetten en gebruiken!
Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"
Wijsneus, anders kijk je even hoe oud dat bericht is
Op het moment zit ik een beetje te azen op een pedaltrain 2, juist omdat ik dan weer een wah d'r op kan knallen!
Ik gebruik geen wha, maar wel volume en expressie. Deze heb ik aan de linker kant van m'n board en ik gebruik dus ook meestal m'n linker been...al komt het ook wel voor dat ik rechts gebruik. Ik ben rechtshandig trouwens.
Ik heb het toevallig v.d. week eens weer met links geprobeerd, en op zich vind ik het wel het prettigst om links te wah-en, maar het aan/uit schakelen v.d wah, gaat met links minder intuïtief.
Neem dan ook nog de logistieke problemen op het pedalboard erbij, en je kiest voor rechts.
Voordat dit topic helemaal verjaart nog een klein schopje.
Ik blijf de uitslag van deze poll vreemd vinden, zeker omdat ik bij andere bands ook heel vaak de wah links op de bordjes zie staan. Toen ik dit topic aanmaakte had ik pas net een wah en kon ik met beide benen even weinig met dat ding, nu heb ik al weer een tijdje een wah in gebruik en nu weet ik het 100% zeker: aan de linkerkant!![]()
Rechtshandig, rechtsbenig en de wah (en vergeet ook de Whammy niet!) staat rechts op mijn bord (na mijn Fuzz en tuner).....
Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro
Favorieten/bladwijzers