Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 897 van 1214 EersteEerste ... 397797847887895896897898899907947997 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.961 t/m 8.970 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude Bekijk bericht
    @ vragen over de carbon copy

Tis wel een vrij rustige delay, donker herken ik wel (heb hem in de loop van mn jvm) maar ik vind dat juist een verademing vergeleken met de digitale boss delay's die ik gewend was.

Tis wel een pedaal dat bij mij lekkerder werkt in de loop dan voor mn versterker.
    Ik heb ook een loop in me jvm. Hoe pakt hij een dikke lead sound aan, die delay? Reageert hij daar goed mee, of wordt het dan inderdaad een brei?

edit: delay verplaatst voor loop XD
    Laatst gewijzigd door JimiDylan; 10 december 2009 om 17:37

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Maar het is nog steeds veel geld...
    maar vergeleken met andere delays is hij 'goedkoop'
    it's better to burn out than to fade away

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan Bekijk bericht
    Ik heb ook een delay. Hoe pakt hij een dikke lead sound aan, die delay? Reageert hij daar goed mee, of wordt het dan inderdaad een brei?
    in combi met pedaal scheur, na de scheur plaatsen.
    in combi met scheur uit amp, in FX loop plaatsen.

anders kan het een brei worden idd.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

de carbon copy is een prima delay pedaaltje, klein, errg warme klank (dus donkere delays), ligt lekker in de mix en de modulatie is subtiel en mooi. Geen geld voor zo'n ding!
    pokkel'n

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soupero Bekijk bericht
    maar vergeleken met andere delays is hij 'goedkoop'
    nou... Ik hoor ook veel goede verhalen (eigenlijk alleen maar) over de ehx memorty toy. Die is de helft van de prijs. Ook analoog.

Senior Member

Standaard

Die Carbon Copy heb ik ook gehad. Prima ding, wel érg donker (speel over een '80 Fender 75, bright switch aan), een stuk donkerder dan mijn Malekko Echo 600 Dark zelfs. De modulatie is ook wel oké, maar die gebruikte ik toch eigenlijk nooit.

In mijn ogen en ik heb hem niet geprobeerd, geef ik toe, vind ik het een beetje stom dat die Memory Boy zo gehypt wordt. Ik las laatst ergens dat iemand er één wilde om zijn Diamond Memory Lane mee te vervangen. Toen had ik wel even zoiets van: serieus?! Hoe gaat een ding van €500 vervangen worden door een budget-delay? Voor €100 kan hij toch nooit zo even goed zijn?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j-op Bekijk bericht
    Die ... Ik las laatst ergens dat iemand er één wilde om zijn Diamond Memory Lane mee te vervangen. Toen had ik wel even zoiets van: serieus?! Hoe gaat een ding van €500 vervangen worden door een budget-delay? Voor €100 kan hij toch nooit zo even goed zijn?
    De Diamond memory lane is ZOOOOOOOOOO cool en geweldig! Maar veel te duur.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Hier is mijn pedalboard.

Pasgeleden snel plaats moeten maken voor een volume pedaal daarom ziet het er slordig uit. Ga ook nog een patchbay bouwen en nieuwe patchkabels maken, daarna ga ik het koffer opnieuw inrichten.

Volgorde

Gitaar > TU-2 > Phase > Wah > Line driver > OCD > HT-DIST > Volume pedaal > Micro Amp > Versterker
    FX : Delay

De Line driver geeft de distortion en overdrive wat meer pit. de Micro amp achteraan dient als buffer.
    Volume pedaal zit er pas tussen, ben ik nog mee aan het experimenteren, in de FX loop vond ik hem niet zo ideaal daarom maar achteraan in de chain
    Laatst gewijzigd door mel-aers; 10 december 2009 om 19:51

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j-op Bekijk bericht
    Toen had ik wel even zoiets van: serieus?! Hoe gaat een ding van €500 vervangen worden door een budget-delay? Voor €100 kan hij toch nooit zo even goed zijn?
    Sinds wanneer is je smaak voor geluid en klank afhankelijk van een prijskaartje? Wellicht is de Memory Lane kwalitatief beter, maar dat wil niet zeggen dat je het geluid van die delay mooier vindt, toch?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan Bekijk bericht
    Ik heb ook een loop in me jvm. Hoe pakt hij een dikke lead sound aan, die delay? Reageert hij daar goed mee, of wordt het dan inderdaad een brei?

edit: delay verplaatst voor loop XD

dikke lead sound.... ja prima hoor, maar ik weet niet hoe jouw setup is, maar om geen volume verlies te hebben tussen mijn loop aan en loop uit patches moet mijn loop op 75 of 80% staan, hierdoor verlies je ook in je delay sound al wat "aanwezigheid"

clean vind ik hem fantastisch, en met een dikke crunch vind ik hem ook te gek maar is die al flink wat minder aanwezig. Maar dat zou zomaar kunnen omdat die in die geknepen loop staat.

Gr bart

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten