Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 87
    Senior Member

Standaard

Nou ja, de mods zullen ook wel een klein beetje scherper zijn geworden na de rant van Marcel61. Nu trok hij het wel in het extreme, maar in het geval van de Grand Duke zit er wellicht een kern van waarheid in.

De hoofdreden van een dergelijk topic moet zijn dat je trots bent op wat je maakt, en dat je je kennis graag met anderen deelt. Daarbij moet je je posts dubbel nakijken of er misschien een verwijzing naar spam in zou kunnen zitten, omdat er anders weer mensen op tilt springen (waar ze misschien ook wel een klein beetje gelijk hebben).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Moderator

Standaard

Beleid is naar mijn weten niet aangescherpt op dit gebied. Althans volgens mij niet zo zeer sinds ik mod ben.
    Wel IETSJE in de sig, maar dat had meer met leesbaarheid dan met spam te maken.

Dat de ene beslissing scherper overkomt dan de ander... dat zou kunnen.
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Standaard

Volgens mij wordt het inderdaad op deze manier een verlies-verlies situatie. Niemand heeft er iets aan als je dergelijke topics sluit. Je verliest alleen de kennis, informatie en het plezier van de zelfbouwprocessen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Dat komt omdat er nogal wat factoren meewegen of kunnen meewegen.
    Niet alléén dat woordje klant, niet alléén een verwijzing naar prijzen, niet alléén het feit dat iemand onuitgenodigd over z'n eigen produkt begint, niet alléén de frequentie, niet alléén het duidelijk in beeld brengen van de bedrijfsnaam, en zo nog meer "niet allééns".
    En dan óók nog soms de vraag of we als mods een beetje eens zijn over het totaalplaatje van al die "niet allééns"... want er wordt achter de schermen vaak genoeg overlegd bij twijfel.
    Oké, duidelijk. Bedankt voor je uitleg! Mijn vraag was naar het beleid hierin, en er is dus geen duidelijke regel. Dat stoort mij hoegenaamd niet, maar ik vroeg het me af.

(Maar als ik het dan toch nog heel eventjes over deze zaak mag hebben: Al je "niet alleens" zijn nuttig en juist, maar in het geval van Barno was het wel alleen het woordje klant, want andere redenen zijn niet van toepassing op hem. Vandaar dat ik dat er dus uithaalde als reden van het slotje.)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Ik snap dat het lastig is om duidelijke normen te stellen bij een delicate kwestie als dit, maar het is wel het postplezier en forumbezoekplezier van zo'n bouwer en het leesplezier van anderen dat je afneemt, dus ik vind het jammer dat het blijkbaar allemaal moet berusten op 'Fingerspitzengefühl' of nattevingerwerk, ook al is het in overleg. Mensen zitten hier ook voor hun lol, die moet je niet 'pesten' met regeltjes die er zijn omdat ze er zijn. Zoals gezegd: klachten? Soit, maar om nou dit beleid (toe te passen) omdat het er nou eenmaal is vind ik niet zinnig.
    Quoted for thruth
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Volgens mij wordt het inderdaad op deze manier een verlies-verlies situatie. Niemand heeft er iets aan als je dergelijke topics sluit. Je verliest alleen de kennis, informatie en het plezier van de zelfbouwprocessen.
    Het is dus ook geen beleid om dergelijke topics te sluiten. Dat zeg ik steeds. Ik ga alleen echt hier niet in op de mod-beslissing in dit specifieke geval.

Je gaat er nu alvast onterecht vanuit dat deze beslissing betekent dat niemand een bouwproces mag posten. Dat heb ik ook al eerder gezegd: graag zelfs... ook van prof bouwers.

Alleen betekent dat niet dat ook daar randvoorwaarden gelden. Misschien dat we ze nog een keertje iets harder kunnen maken, maar over 't algemeen is volgens mij 1 of 2x (of misschien 3x ) met zo'n prof sleutelaar via PM over zo'n beslissing communiceren voldoende om dát kader redelijk genoeg overgebracht te hebben.
    Alleen is dat dus aan de bouwer en mod in kwestie. Niet aan ons hier in het openbaar.

thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Beleid is naar mijn weten niet aangescherpt op dit gebied. Althans volgens mij niet zo zeer sinds ik mod ben.
    Wel IETSJE in de sig, maar dat had meer met leesbaarheid dan met spam te maken.

Dat de ene beslissing scherper overkomt dan de ander... dat zou kunnen.
    Ik kan me vergissen en ik weet dat je niet over individuele gevallen praat, maar volgens mij is de bouwverslagthread van Barno de eerste thread sinds lange tijd met zo'n aard die gesloten wordt vanwege 'reclame/spam', daarom is er nu ook zo'n 'ophef' over. Of dat nou toevallig is of dat er nou besloten is om voortaan meer van zulke threads dicht te gaan gooien weet ik niet, maar dat zou ik in beide gevallen zorgelijk vinden.

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus Bekijk bericht
    (Maar als ik het dan toch nog heel eventjes over deze zaak mag hebben: Al je "niet alleens" zijn nuttig en juist, maar in het geval van Barno was het wel alleen het woordje klant, want andere redenen zijn niet van toepassing op hem. Vandaar dat ik dat er dus uithaalde als reden van het slotje.)
    OK, dan ga ik toch tegen beter weten in heel even terug in op de zaak zelf . Het was niet alléén het woordje klant...

Moderator

Standaard

Ik kan me vergissen en ik weet dat je niet over individuele gevallen praat, maar volgens mij is de bouwverslagthread van Barno de eerste thread sinds lange tijd met zo'n aard die gesloten wordt vanwege 'reclame/spam', daarom is er nu ook zo'n 'ophef' over. Of dat nou toevallig is of dat er nou besloten is om voortaan meer van zulke threads dicht te gaan gooien weet ik niet, maar dat zou ik in beide gevallen zorgelijk vinden.
    Nogmaals: ik ben me niet bewust van strenger beleid op dit punt. Ik ben me dus ook niet bewust van enige beslissing om dit soort threads voortaan meer dicht te gooien.
    Dat het de eerste sluiting sinds lange tijd is, kan ik niets zinnigs over zeggen. Allereerst omdat 't niet mijn subforum is en nog veel belangrijker: ik heb al tijden niet in zelfbouw gekeken en deed dat sowieso al lang slechts sporadisch. Ik heb dus geen idee.

Mijn deelname aan deze discussie is vooral omdat ik in mijn subforum ook wel 'ns met professionele knutselaars te maken heb en dus ook met dit soort spam-afwegingen.

Senior Member

Standaard

Ik krijg hoe langer hoe meer (misschien ten onrechte) dat het sluiten van het topic een gevolg is van de actie van een bepaald individu (laten we een kat een kat noemen : Marcel61). Ik ben hier nog maar 2 jaar aanwezig, maar dit is in die twee jaar het eerste topic in zelfbouw dat gesloten wordt wegens spam, terwijl er in het verleden ook topics werden aangemaakt waarin gebouwd werd voor een ander, ook door zeer gerespecteerde forumleden, en die werden niet gesloten. Het woord spam werd in zelfbouw minder gebezigd dan in om het even welk ander subforum. Totdat Marcel opdaagt, die de populariteit van Guttlin en alles wat er rondhangt opmerkt. Die beschouwt Guttlin als een merk en vindt zich onheus behandeld omdat hij geen reclame mag maken voor zijn gepatenteerde TremConvertor (wereldwijd verkocht en onder andere Nic Huber biedt het aan!), hoe geniaal zijn uitvinding ook moge zijn. En die begint dan keet te schoppen in een redelijk drukbezocht subforum dat tot dan toe bijzonder weinig moderator-activeit nodig had.
    Wellicht spreekt het in Barno's nadeel dat dit reeds het derde topic dit jaar is over een Guttlin die hij niet voor zichzelf bouwt. Daardoor begint Guttlin meer en meer op een merk te lijken terwijl het volgens mij gewoon een uit de hand gelopen hobby is. Het creëren van allerlei goodies (Guttlin-wallpapers, Guttlin-kalenders, mooie website) versterkt dit beeld jammer genoeg.
    Het topic over de Grand Duke/Duchess werd volgens mij door Barno geopend omdat hij (terecht) trots was dat een bassist met enige faam in het Vlaamsche Land hem gevraagd had een bas te bouwen. We - ik althans - weten nog altijd niet de naam van die bassist. Hij heeft die vraag bovendien waarschijnlijk gekregen 'on the road', niet doordat die bassist een abonnement heeft op elk zelfbouwonderwerp op gitaarnet.nl/forum.
    Barno heeft trouwens ook nooit zijn 'producten' aangeprezen, anderen deden/doen dat,integendeel, Barno zelf zeurt altijd over het eindproduct en legt altijd op de nadruk op de fouten en gebreken (hij maakt dus anti-reclame voor zichzelf).
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Standaard

Ik snap dat het lastig is om duidelijke normen te stellen bij een delicate kwestie als dit, maar het is wel het postplezier en forumbezoekplezier van zo'n bouwer en het leesplezier van anderen dat je afneemt, dus ik vind het jammer dat het blijkbaar allemaal moet berusten op 'Fingerspitzengefühl' of nattevingerwerk, ook al is het in overleg. Mensen zitten hier ook voor hun lol, die moet je niet 'pesten' met regeltjes die er zijn omdat ze er zijn. Zoals gezegd: klachten? Soit, maar om nou dit beleid aan te scherpen omdat het er nou eenmaal is vind ik niet zinnig.
    Bram, deze post snap ik niet. Eerst klaag je dat wij mods teveel nattevingerwek plegen, en een zin verder stel je dat we de mensen pesten met regeltjes. Dat is toch in tegenspraak met elkaar?
    uiteindelijk proberen we zoveel mogelijk maatwerk te leveren, en is er veel onderling overleg, ook tussen mods en posters. De bewering van Barno dat hij de eerste is die dit overkomt, klopt ook niet; we hebben dit al vaak meegemaakt, en zijn er bijna altijd door overleg uitgekomen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten