Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 67 EersteEerste ... 18262728293038 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 667
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Wat kost zo'n 1 spot voltage verdubbelaar dan? Die op mijn site staat zet je voor een paar euro in elkaar...
    oeps, miscommunicatie;
    ik bedoelde dat ik een 1spot adapter én een 18v voltage doubler van Ed's custom shop (in Maarssen volgens mij) gebruik...!
    1spot heeft geen voltage doubler, Godlyke (De Gier e.a.) heeft dit wel, maar die kost 24,95 o.i.d.....
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    oeps, miscommunicatie;
    ik bedoelde dat ik een 1spot adapter én een 18v voltage doubler van Ed's custom shop (in Maarssen volgens mij) gebruik...!
    Ach so...

Ik heb een keer dit gemaakt voor een maat van mij:

Zie ook: http://www.newtone-online.nl/forum/i....html#msg15487

Standaard

Kun je om het voltage te verdubbelen niet een seriele en een paralelle kabel op elkaar aansluiten. Zo kun je een van een 9 volt aansluiting twee maken en die vervolgens samen weer 18v laten worden?
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the feable Bekijk bericht
    Kun je om het voltage te verdubbelen niet een seriele en een paralelle kabel op elkaar aansluiten. Zo kun je een van een 9 volt aansluiting twee maken en die vervolgens samen weer 18v laten worden?
    Dat kan alleen als je voeding gescheiden/geïsoleerde uitgangen heeft. Bij een daisy chain kan dat dus niet.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Dat kan alleen als je voeding gescheiden/geïsoleerde uitgangen heeft. Bij een daisy chain kan dat dus niet.
    Ok, en waarom werkt dat niet bij een daisy chain?
    TE KOOP: Marshall JCM 800 Combo, Marshall Guvnor ( die oude zwarte)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the feable Bekijk bericht
    Ok, en waarom werkt dat niet bij een daisy chain?
    Zie het als batterijen: met 1 batterij kun je geen 18v maken door 2x een draadje naar de + te trekken.

2 batterijen van 9v doorlussen geeft wel 18v.

Standaard

Ik zag een aantal pedaal borden met toch aardig wat effecten, maar daar bij werd gebruik gemaakt van adapters. Waarom de keuze voor adapters en niet gewoon voor 1 power supply?

En nog iets, wat houdt dat "buffer" in of waar kan ik hier wat meer over lezen?

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Een adapter werkt meestal even goed en is een heel pak goedkoper .

Over buffers kan je hier vast en zeker genoeg vinden. Maar in het kort is het iets wat in bepaalde pedaaltjes zit dat je signaal een beetje oppept.

Voordeel is dat wanneer je met lange kabels speelt en/of veel (true bypass) pedaaltjes achter elkaar hebt staan je signaal beter overeind blijft. Nadeel hierbij is dat de klank anders kan kleuren en dat willen we eigenlijk niet.

Senior Member

Standaard

Vaak worden er meerdere adapters gebruikt om storingen te verhelpen.
    Zo heb ik ook 2 adapters om m'n pedalboard te voeden.
    Als ik alles op 1 adapter zet, krijg ik een storende brom, nu heb ik nergens last van.
    Bij Thomann verkopen ze geschakelde adapters voor rond de €10,-. Daar kan je er b.v. 3 van kopen, dan ben je net zo duur uit als dat je één 1Spot van Visual Sound koopt.
    Ze hebben dan wel niet 2A zoals de 1Spot heeft, maar met 500 mA kun je aardig wat pedalen voeden.
    Deze voeding: http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm

chicken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Vaak worden er meerdere adapters gebruikt om storingen te verhelpen.
    Zo heb ik ook 2 adapters om m'n pedalboard te voeden.
    Als ik alles op 1 adapter zet, krijg ik een storende brom, nu heb ik nergens last van.
    Bij Thomann verkopen ze geschakelde adapters voor rond de €10,-. Daar kan je er b.v. 3 van kopen, dan ben je net zo duur uit als dat je één 1Spot van Visual Sound koopt.
    Ze hebben dan wel niet 2A zoals de 1Spot heeft, maar met 500 mA kun je aardig wat pedalen voeden.
    Deze voeding: http://www.thomann.de/nl/thomann_ntac109.htm
    maar is die wel gestabiliseerd???
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten