Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 13 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 126
    Senior Member

Standaard

Die vergelijking bedoel ik niet dat ie echt zo klinkt, maar dat ie brighter klinkt dan een Gibson LP, niet zo donker en resonant, qua klankkleur is 'ie helemaal verschillend. De nek is ook wel dunner, maar ik heb 'n 50's neck.. fingerboard is ook minder breed op de Epi, waardoor 'ie niet even expressief uit de hoek komt. De originele hb's waren niet slecht, maar wel redelijk bright, wat nu wat verbeterd is met 59's in te steken.

Ik zei niet dat 'ie als 'n Tele klinkt, maar ik vind 'm toch qua klankkleur meer in die regionen dan een LP.
    Te koop: Randall RX 15W oefenampje in nieuwstaat, mag weg voor €30... Niet misse prijs voor een oefenampje!
    Gezocht: tweedehands V30 2x12 / Dunlop Crybaby Wah tegen een goeie prijs.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Strat Bekijk bericht
    het is een nepiphone, dit kan je zien aan de schroef op de slagplaat, die veel te ver naar buiten staat, de potmeters wijken af, en het custom logo zegmaar dat staat veel te dicht bij de trussrodcover.

vr.gr
    owjee, here we go..
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

Standaard

hoewel het idd wel een moeilijke is...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Les Strat Bekijk bericht
    het is een nepiphone, dit kan je zien aan de schroef op de slagplaat, die veel te ver naar buiten staat, de potmeters wijken af, en het custom logo zegmaar dat staat veel te dicht bij de trussrodcover.

vr.gr
    Volgens mij heb je gewoon een te goed beeld van de QC en bouwmarges van de huidige Epiphones.

Senior Member

Standaard

@TS: probeer 'm eens te vergelijken met een echte in een winkel/bij een bekende/oid...

Wij komen er hier niet uit en het lijkt me fijn voor jouw gemoedsrust dat er 100% duidelijkheid over bestaat...

Standaard

Je zou toch verwachten dat naast uiterlijke kenmerken via de bespeelbaarheid en sound ook te bepalen zou zijn of hij echt is?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Je zou toch verwachten dat naast uiterlijke kenmerken via de bespeelbaarheid en sound ook te bepalen zou zijn of hij echt is?
    Dat kan je alleen als je 'm kunt vergelijken met het origineel...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Dat kan je alleen als je 'm kunt vergelijken met het origineel...
    Zkers ik ga er alleen vanuit dat iedereen wel eens een echte epi in de handen hebt gehad. En als je er een naast moet houden om de verschillen te merken..ik bedoel als je ooit een Stagg bespeeld hebt, hoef je die er toch niet weer bij te halen als je een jaar later een echte Fender probeert en wilt vergelijken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666 Bekijk bericht
    Dat vraag ik me af. Het is niet onvoorstelbaar dat de fabrieken die die kopieën bouwt dezelfde fabrieken zijn die door 'Gibson' worden ingehuurd om Epiphoontjes uit te poepen, waarbij de verschillen tussen een Ephiphone en een 'Nepiphone' wel heel klein worden.
    Het lijkt me nogal naïef om te denken dat Gibson alleen de beste fabrieken uitkiest die hun 'Epiphonemodellen' mogen bouwen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram+ Bekijk bericht
    Dat vraag ik me af. Het is niet onvoorstelbaar dat de fabrieken die die kopieën bouwt dezelfde fabrieken zijn die door 'Gibson' worden ingehuurd om Epiphoontjes uit te poepen, waarbij de verschillen tussen een Ephiphone en een 'Nepiphone' wel heel klein worden.
    Het lijkt me nogal naïef om te denken dat Gibson alleen de beste fabrieken uitkiest die hun 'Epiphonemodellen' mogen bouwen.
    Dat wilde ik met mijn vraag ook zeggen, ik denk namelijk dat de hedendaagse kopieeen van Epiphone nauwelijks onderdoen voor echte.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten