Die vocal pot hoort zo, maar eigenlijk moet er een logaritmische pot in, dan verloopt het effect een stuk geleidelijker.
Die vocal pot hoort zo, maar eigenlijk moet er een logaritmische pot in, dan verloopt het effect een stuk geleidelijker.
Alleen bij de vocal een logaritmische of bij alle potmeters een logaritmische erin?
Aloha,
Het was weer een tijdje geleden, maar ik heb nu de tijd gevonden om er nieuwe transistors in te zetten (BC109B). Het scheelt echt veel, alleen vond ik nu dat de felheid er iets teveel af was.
Uiteindelijk heb ik de 0,01uF condensator weer teruggezet en nu ben ik helemaal blij. Hij klinkt nu veel meer vintage dan een originele Cry Baby, maar nog wel met een fijne bite en een veel mooiere oewoooooaaaaaaaah
Nu nog true bypass, maar dat kan nog wel even wachten (eerst mijn BYOC Large Beaver aan de praat krijgen)
- Lomeos
Ja ik heb de 0,01uF ook terug gezet.
Anders was die idd niet fel genoeg.
Ben wel benieuwd hoe het eigenlijk klinkt met die transistor![]()
In 1 woord, smooth!!!! Het gaat net wat soepeler klinken dan met de MPSA18's.
Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab
Hmm dus, ook interessant voor mij
ik ga het ook doen denk ik.
Maar lomeos had het over stansistors, dus meervoud.
Heb je er meer vervangen buiten de BC109B dan?
D'r zitten er toch 2 in?
http://www.schematicheaven.com/effec...ig_wah_LAH.pdf
2x 2N3904
(of 2x BC109B in het geval van de Vox)
Zijn de transistors trouwens in bede gevallen te vervangen door de 'betere' transistor, of moet je voor de Vox een andere hebben?
Laatst gewijzigd door RoelTM; 20 november 2009 om 20:02
Smooth inderdaad. Hij klinkt echt een stuk beter. Je kan d'r echt mee kletsen nu
In de huidige Cr Baby zitten 2 MPSA18's, die ik heb vervangen door twee BC109B's. Er zit ook nog een derde transistor in (geen idee welke) voor de bypass buffer. Die bypass buffer gaat eruit zodra ik een nieuwe schakelaar heb voor true bypass.Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
Overigens zijn de BC109B's volgens mijn lokale electronicawinkeltje 'oudjes', dus misschien zijn ze lastig te krijgen (al heeft Newtone ze nog gewoon).
-Lomeos
Ik ging naar de winkel voor de BC109B
maar die hadden ze niet.
Ze hadden wel CBC550C die waren precies hetzelfden zeiden ze maar dan de moderne versie.
Het zal wel hetzelfden effect geven als de BC109B toch?
Nee, want transistors hebben ook een eigen klank.Code:Het zal wel hetzelfden effect geven als de BC109B toch?
de BC serie heeft meer felheid (108/109) dan bv de cbc 550.
Maar gewoon proberen , kan geen kwaad.
Favorieten/bladwijzers