Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 91
    Senior Member

Standaard

Ho daniel! Wacht!

Je gaat die gaatjes opvullen met 2k lijm zeg je. Doet dat nou niet. Boor de gaatjes wat verder uit, en lijm er deuveltjes in. Je moet niet gaten gaan vullen met enkel lijm, dat is niet bevorderlijk voor klank/sustain. Bovendien zal zo'n grote prop lijm nooit helemaal hard en stevig worden, en je nieuwe gaten zullen nergens op lijken.

Verder gaat het lekker met je project, maar ik denk dat je nog net even wat netter moet gaan schuren. Als ik de foto's bekijken heb ik zo mn twijfels bij de rondingen van de body. Ik denk dat je dat netter kunt, koop wat grof schuurpapier en ga er een middagje voor zitten. Tip: zorg dat er niet te veel licht is in de kamer, en pak een klein bureaulampje. Zet het lampje een stukje van de gitaar af en richt hem er dan op. Nu krijg je licht van de zijkant, hierdoor zijn de rondingen veel beter te zien door de schaduwen!

Edit: oja, misschien iets voor de kop: na de topkam is de overgang hals->kop vrij abrupt, 2 hele scherpe, vrijwel haakse hoeken. Misschien moet je hier wat vloeienders van maken, dat past stukken beter bij de body, die ook veel krulleriger en ronder is.
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

Senior Member

Standaard

helemaal mee eens

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoenB Bekijk bericht
    Ho daniel! Wacht!

Je gaat die gaatjes opvullen met 2k lijm zeg je. Doet dat nou niet. Boor de gaatjes wat verder uit, en lijm er deuveltjes in. Je moet niet gaten gaan vullen met enkel lijm, dat is niet bevorderlijk voor klank/sustain. Bovendien zal zo'n grote prop lijm nooit helemaal hard en stevig worden, en je nieuwe gaten zullen nergens op lijken.

Verder gaat het lekker met je project, maar ik denk dat je nog net even wat netter moet gaan schuren. Als ik de foto's bekijken heb ik zo mn twijfels bij de rondingen van de body. Ik denk dat je dat netter kunt, koop wat grof schuurpapier en ga er een middagje voor zitten. Tip: zorg dat er niet te veel licht is in de kamer, en pak een klein bureaulampje. Zet het lampje een stukje van de gitaar af en richt hem er dan op. Nu krijg je licht van de zijkant, hierdoor zijn de rondingen veel beter te zien door de schaduwen!

Edit: oja, misschien iets voor de kop: na de topkam is de overgang hals->kop vrij abrupt, 2 hele scherpe, vrijwel haakse hoeken. Misschien moet je hier wat vloeienders van maken, dat past stukken beter bij de body, die ook veel krulleriger en ronder is.
    ah bedankt voor de tip, ik had er ook al heel even over nagedacht, maar ik dacht dat dat hout zou gaan splinteren als ik t dan weer ga boren, maar inderdaad als het grotere stukken zijn moet dat goed gaan
    en ook goede tip van dat lampje ja, ik zal m'n best gaan doen hoor! eerst nog een paar weken school, proefwerken en concerten (andere instrument, niet gitaar) overleven.misschien tussendoor nog beetje tijd, anders ga ik in de vakantie weer hard aan de slag
    zou wel mooi zijn als ie nog dit jaar af is ja, maar betwijfel of dat lukt

en ik ga ook nog even goed nadenken over die kop ja...hm...
    Laatst gewijzigd door DanielL; 18 november 2009 om 23:49

Senior Member

Standaard

Ook kleinere stukjes hout zullen niet gaan splinteren als je ze er goed passend in lijmt Daniel.

Je schiet trouwens lekker op
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Member

Standaard

hmm...waarom is het altijd zo dat als ik weer aan m'n gitaar ga werken dat het forum dan crasht?
    maargoed:
    de schroefgaatjes voor de brug gedicht (met sateprikkers, bamboe) en opnieuw geboord:

alvast de volume en tone knopjes gemaakt:

ik heb de hals ook nog dunner gemaakt, de kop iets smaller, en een laagje fineer op de kop als versteviging (sorry geen goede foto, komt volgende keer ),
    alles goed geschuurd tot K240 en gister de eerste laag epoxy eropgedaan:

overmorgen de 2e laag epoxy, dan weer 2 dagen wachten en de kleurlaag eroverheen, he al even uitgeprobeerd wat ik wil (niet dat kleurverloop maar die middelste vorm)
    Laatst gewijzigd door DanielL; 24 december 2009 om 15:15

Standaard

dat ligt volgens mij ook aan jou ja dat het forum iedere keer crasht ik zou me gewoon aanmelden bij de mods

jk ziet er weer goed uit man ga zo door, leuk om te zien dat er meer mensen met een aparte vorm bezig zijn en niet de massa volgen, cool

Standaard

En nu al hulde voor de zelfgemaakte knoppen
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Member

Standaard

ghehe tnx, ze zijn alleen niet helemaal lekker gecentreerd maarja daardoor werken ze ook niet minder he je kan dr toch niet bij tijdens t spelen, misschien wel leuk voor volgend project
    Laatst gewijzigd door DanielL; 24 december 2009 om 18:54

Member

Standaard

Allereerst allemaal een gelukkig, muzikaal nieuwjaar toegewenst!
    Pfoe, lakken is nóg moeilijker dan ik al dacht zeg! ik ben lang bezig geweest met druipsporen van de epoxy eraf te schuren, en in de zwarte laklaag zitten ook een paar kleine drupjes, nog even kijken hoe ik die weghaal...
    hier zijn een paar foto's:
    de achterkant, geloof dat daar nog geen foto's van stonden:

de vorm afgeplakt:

zwart!

zo de laatste zwarte laag, morgen het afplaktape eraf en dan verder met de kleurloze lagen.
    ik heb besloten de slagplaat overnieuw te maken want die vond ik toch nog niet netjes genoeg en bovendien had ik m niet van slagplaatmateriaal gemaakt maar spul dat heel erg krast

hopelijk morgen update hoe de vormen eruit gekomen zijn!!!
    Laatst gewijzigd door DanielL; 1 januari 2010 om 17:29

Member

Standaard

wat een gedoe om dat afplaktape er goed vanaf te krijgen, maargoed, er is niets doorgelekt ofzo en ik ben best tevreden over het resultaat.
    heb direct ook zwart slagplaatmateriaal gekocht want met een witte zitten er iets te veel kleuren door elkaar (mahonie, zwart, wit, birdeye mapel en ook nog pao ferro) en dan maakt dat wit het niet mooier, en zwart staat hopelijk wat eleganter

vanaf vandaag een paar lagen blanke lak eroverheen, volgende week elektronica solderen...en dan is ie bijna klaar

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten