Dit mijn Joe Strummer Fender Telecaster Worn
Limited met stickers?
And the waiter served my coffee with a consolation sigh.
You remind Anna, if she asks why.
Mijn naam zegt 't al. Ik ben verzot op tele's. Ik heb zelf daarom ook een zwarte London City Comet (I love him so much).
Maar ff een vraagje tussendoor (als 't er niet tussen past, zeg 't dan ff),
wat vinden jullie lekkerder spelen en klinken (klink 't eigenlijk wel anders?) een boxed bridge of zo eentje zonder de zijkantjes? Laat 't weten en uiteraard niet stoppen met posten van foto's.
Het lijkt me sterk dat die zijkantje ook maar IETS met het geluid doet maar je palm leunt op de bovenste bij akkoorden en je pink leunt op de onderkant bij soleren, meer trekken en knauwen tot gevolg hebbend wat meer doet aan een telegeluid dan wat dan ook. Een strat is toch meer van pling pling en woesh woesh. Dat laatste is de texaanse variant.![]()
En hier mijn nieuwste aanwinst! Een zelfbouw-Tele, tevens mijn eerste gelakte project.
Essen body met flame esdoorn top, esdoorn hals uit 1 stuk, afgewerkt met blanke nitro celluloselak. Klinkt met een setje Wilkinson pu's als een... tja, een Tele....!
Wauw mooi zeg! Hulde!
The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
http://gitaarpodcast.nl/
Dat heb je mooi gedaan Van Dattum.
Als alles goed gaat krijg ik eerdaags ook een bak met spullen, ga ik ook een tele assembleren.
Favorieten/bladwijzers