Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 10 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 97

Standaard

Zeer mooie gitaar!! Complimenten.
    If you can't get great sounds out of this guitar you need to get yourself guitar lessons.

Senior Member

chicken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dippides Bekijk bericht
    Ik zou dit ook best willen doen. Maar wat kan je hier straks klanktechnisch van verwachten?

Hoe goed wordt zo'n gitaar t.o.v. de de fabrieksmodellen? Heeft iemand hier een idee van?

En hoeveel daarvan beïnvloed je zelf tijdens het bouwprocess?
    Beïnvloeden van klank is denk ik weg gelegd voor de "veel" bouwer. Een eerste gitaar (kit of niet) mag je niet te veel van verwachten. Als je mazzel hebt klinkt hij super, maar het kan ook gewoon een dof klinkend ding worden.

Standaard

mooi hoor, ziet er schitterend uit

Super Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Beïnvloeden van klank is denk ik weg gelegd voor de "veel" bouwer. Een eerste gitaar (kit of niet) mag je niet te veel van verwachten. Als je mazzel hebt klinkt hij super, maar het kan ook gewoon een dof klinkend ding worden.
    Voor het doelgericht beïnvloeden van de klank zal dat zeker waar zijn, ja.

Super Moderator

Standaard Yes!

Nou, dat politoeren nam nog behoorlijk wat tijd in beslag, zelfs om het naar mijn eigen bescheiden standaard goed te krijgen. Het is niet perfect gelukt, maar ik vind dat niet het belangrijkste.

De mahonie hals wilde ik donkerder hebben dan mahonie van nature is, dus ik heb pigment door de politoer gemixt om dat te bereiken. Het pigment heb ik bij een (kunst)schildersbenodigdhedenwinkel hier in Eindhoven gehaald (Spaans rood en gebrand Omber):

Maar, na een hoop gedoe heb ik nu dus wel degelijk mijn gitaar af, gisteren zijn de snaren erop gezet!

De spanning liep (letterlijk) op naarmate ik de snaren aandraaide. Zou ik een jaar en een hoop geld later met een of ander dof klinkend stuk hout zitten kijken?

Ik drukte een paar snaren in; de afstelling bleek nog niet optimaal zoals te verwachten was, en sloeg een akkoord aan. WAT een volume! Het werd me pas goed duidelijk toen ik daarna eens mijn Crafter GAE-30 erbij pakte, die klonk ineens wel erg zwakjes in vergelijking!

Hij heeft een diepe, warme klank met niet overdreven veel hoog, maar nog wel genoeg. Veel sustain ook (dat zal de ebbenhouten toets voor een deel wel zijn).

Ik zal later nog een opname posten, maar daarvoor wil ik eerst de afstelling beter hebben. Hier alvast wat foto's:

Laatst gewijzigd door LaurentB; 2 januari 2010 om 17:06

Senior Member

Standaard

wat een prachtig ding!
    en die kleur van de neck

respect

Senior Member

Standaard

gefeliciteerd!
    volgens mij de eerste opgeleverde forum-gitaar van 2010!

Senior Member

chicken

Die spanning is herkenbaar. Kan de hele gitaar de kracht wel aan en klinkt het een beetje. Leuk dat je tevreden bent, ben benieuwd naar het geluid.

Super Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Die spanning is herkenbaar. Kan de hele gitaar de kracht wel aan en klinkt het een beetje. Leuk dat je tevreden bent, ben benieuwd naar het geluid.
    Op het Kit Guitar Forum hebben we dit omgedoopt tot het Exploding Guitar Syndrome.

Senior Member

Standaard

Hey,

Heb net je toppic even doorgelezen!
    Erg netjes gedaan hoor! Ziet er allemaal goed uit.
    Ik ben benieuwd naar de geluids-post!

vr.gr.

Branko

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten