Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 37 EersteEerste ... 2634353637 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 363

Discussie: Jazzmaster bouw...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht
    Lollar Jazzmaster PU's die klinken VET!
    ah, goed om weten. Toen ik erop speelde op de gitaarbeurs was ik echt wel onder de indruk van de sound (ok 't was ook wel de Matchless maar toch), pickups klonken heel uitgebalanceerd. Ik ken niks van jazzmasters, hoor wel es dat ze niet heel polyvalent zijn maar dat was deze zeker wel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JacquesLeDick Bekijk bericht

Het Goede nieuws....
    Payment received for Jazzmaster Hilko Custom Built...
    Dus verscheepte net de gitaar naar: Chad Taylor, Yups de gitarist van (de band) +LIVE+

Zoooo, gefeliciteerd man, dat moet wel een erg mooi compliment zijn.

Standaard

Sjongejonge, dat is niet verkeerd zeg (huge understatement). Eerst de Simple Minds, nu Live. Waar gaat het naar toe? Hele wereld aan de Hilko?

Senior Member

Standaard

Het is nu wachten op de eerste Hilko ensdorsments/signatures hier op het forum
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

Senior Member

Standaard

doet deze ook mee aan de mooiste gitaar van 2009 wedstrijd of niet anders word het hoog tijd dat je hem inzend man hij is prachtig
    Fender Big Block Precision bass / Morris '70's jazzbass -->Korg DT-10 --> EHX Smallclone --> ZVEX Woolly mammoth (zelfbouw)-->Korg KVP-001 volume pedaal--> Ampeg V-4B Classic --> Ampeg SVT 410 HLF

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HANNESSTINKT Bekijk bericht
    doet deze ook mee aan de mooiste gitaar van 2009 wedstrijd of niet anders word het hoog tijd dat je hem inzend man hij is prachtig
    Ik denk niet dat Chad Taylor veel op dit forum komt, en het is nu zijn gitaar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    de franse taal klinkt prachtig, vooral als een mooie jonge franse mevrouw met kleine harde t* die uit haar rode mondje laat rollen
    fb | tet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McVenco Bekijk bericht
    Ik denk niet dat Chad Taylor veel op dit forum komt, en het is nu zijn gitaar
    dat is waar ja :P eigenlijk zouden we voor het zelfdouw gedeelte een aparte wedstrijd moetten houden mooste gemaakte gitaar in 2009
    Fender Big Block Precision bass / Morris '70's jazzbass -->Korg DT-10 --> EHX Smallclone --> ZVEX Woolly mammoth (zelfbouw)-->Korg KVP-001 volume pedaal--> Ampeg V-4B Classic --> Ampeg SVT 410 HLF

Standaard

Prachtig werk hoor. Jeetje. Ik vroeg me af , waar haal je alle informatie vandaan om alle electronica in te bouwen? Is er een wiring diagram voor de jazzmaster te vinden, ergens? Ik wil namelijk een linkshandige bouwen op basis van losse onderdelen, maar weet niet zo goed hoe ik het elektrische gedeelte moet tackelen. Iemand?

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lefthandrightstringed Bekijk bericht
    Prachtig werk hoor. Jeetje. Ik vroeg me af , waar haal je alle informatie vandaan om alle electronica in te bouwen? Is er een wiring diagram voor de jazzmaster te vinden, ergens? Ik wil namelijk een linkshandige bouwen op basis van losse onderdelen, maar weet niet zo goed hoe ik het elektrische gedeelte moet tackelen. Iemand?
    http://www.seymourduncan.com/support...tic=jazzmaster
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef Bekijk bericht
    Ah, Zjef, held. Dank dank dank. Zonder dit briljante topic over te willen nemen, nog één vraag over het wiring diagram van de Jazzmaster. In mijn bouw ga ik de 'gewone' '2 Special Design Hot Jazzmaster Single-Coil Pickups (Neck & Bridge)' monteren, die ik bij vox humana koop. De vraag is nu: op jouw diagram zie ik staan dat zowel voor de tone knop en de volume knop een 1meg linear zijn gebruikt. Echter, de hot jazzmaster single coil elementen zijn al 'hot' (geven meer output, wijdere toon-response and meer sustain dan standaard jazzmaster pickups). Moet ik daarom niet voor de toon en volume een 250ka (of 250kb????) lineaire pot hebben? Met andere woorden, klopt dit schema voor hot jazzmasters pickups? Of gebruiken jullie 250ka (zoals op de vox humana site staat geadviseerd)?

Dank!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten