Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 273

Hybrid View

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Ik vraag me af wat het voordeel van aanbrengen met een kwast zou zijn, met zo'n doek en watten gaat ook best lekker.
    Laurent, ik heb er niet veel verstand van maar volgens de site: "Resistant to most of the normal defects found in traditionally applied French Polish, i.e. blooming and ringing."
    Daaruit maak ik op dat het opbrengen minder kritisch is dan bij de traditionele manier.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Super Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Laurent, ik heb er niet veel verstand van maar volgens de site: "Resistant to most of the normal defects found in traditionally applied French Polish, i.e. blooming and ringing."
    Daaruit maak ik op dat het opbrengen minder kritisch is dan bij de traditionele manier.
    Ik denk dat dat slaat op de geringere kwetsbaarheid van deze lak in vergelijking met normale politoer. 'Ringing' doet mij denken aan het ontstaan van kringen van vochtige kopjes op tafels en zo. Maar zeker weet ik dat niet.

Het probleem dat ik nu b.v. heb is dat het al behoorlijk glad begint te worden, maar dat er hier en daar nog een duidelijk 'veegspoor' zit van de prop. Maar dat heb je met een kwast evengoed.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Ik denk dat dat slaat op de geringere kwetsbaarheid van deze lak in vergelijking met normale politoer. 'Ringing' doet mij denken aan het ontstaan van kringen van vochtige kopjes op tafels en zo. Maar zeker weet ik dat niet.

Het probleem dat ik nu b.v. heb is dat het al behoorlijk glad begint te worden, maar dat er hier en daar nog een duidelijk 'veegspoor' zit van de prop. Maar dat heb je met een kwast evengoed.
    Als je steeds wat meer alcohol gebruikt raak je die "veegsporen " wel kwijt en wordt het echt spiegelglad. Als de laag dik genoeg is naar je zin doe je alleen nog alcohol aan je dotje maar niet teveel. je moet ervoor zorgen dat het niet nat is eerder klamvochtig. Dit herhalen totdat je hele dot geen politoer meer bevat en je werkstuk helemaal glad is, Hiermee haal je ook eventuele olieresten weg (als je olie gebruikt hebt) en voorkom je dat je werk later "groen" uitslaat.

Super Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Als je steeds wat meer alcohol gebruikt raak je die "veegsporen " wel kwijt en wordt het echt spiegelglad. Als de laag dik genoeg is naar je zin doe je alleen nog alcohol aan je dotje maar niet teveel. je moet ervoor zorgen dat het niet nat is eerder klamvochtig. Dit herhalen totdat je hele dot geen politoer meer bevat en je werkstuk helemaal glad is, Hiermee haal je ook eventuele olieresten weg (als je olie gebruikt hebt) en voorkom je dat je werk later "groen" uitslaat.
    Kijk eens aan, dat is nog eens nuttig advies! Er is wel veel informatie te vinden over politoeren, maar zoveel dat je er niet altijd meer wijs uit komt.

Senior Member

Standaard

Pas wel op hè dat je niet teveel alcohol ineens gebruikt!! (delirium tremens)

Senior Member

Standaard

Hehehe, ik ga m'n ouwe jenever hier echt niet voor gebruiken. Dát zou pas alcoholmisbruik zijn
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Super Moderator

Standaard

Het werkt wel goed, die methode van verdunnen:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...5&postcount=42

Ik weet niet of ik hem nog beter dan dit krijg, ik begin nu eerst maar eens aan de andere zijden.
    Laatst gewijzigd door LaurentB; 9 november 2009 om 16:51

Senior Member

Standaard

Als je zover bent laat hem dan even een weekje ofzo staan. Dan is ie wat meer uitgehard en misschien wat ingezakt. Hierna eventueel nog een keer politoeren.
    Ziet er goed uit BTW. Probeer door te gaan in je eigen topic anders word het zo verwarrend.
    Succes!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten