Maar.. nu weet ik nog steeds niet waarom hier weinig of geen Blazers staan van Ibanez..
Als we dan toch aan het spellen zijn, is het ook "pannenkoek" en niet "pannekoek".
Ik ben altijd al Ibbie-fan geweest, ben ooit begonnen op een 2350 en daarna een ES175-kloon.
Inmiddels ook al meerdere (semi)akoestische versleten, en heb nu nog een V300BS uit 1986.
De Blazer en de Roadstar heb ik altijd mooie gitaren gevonden, maar ik ben helaas
nooit op het goede moment, voor de goede prijs, de goede gitaar tegengekomen.
Misschien moet ik maar eens een opknapper in huis halen... komt het toch nog goed.![]()
"In God we trust, all others pay cash."
blazers zijn hele goede gitaren.ik heb een blazer custom gehad(mag je dan ook foto;s posten?als de gitaar weg is?)
en de gekleurde gitaren zijn inderdaad van mij zelf.ik ga geen foto;s van anderen plaatsen.de gele zie je heel soms nog maar de roze en de groene zijn wat lastiger te vinden.eerst had ik universes aan de muur.maar wou toch meer kleur.
en ik heb ze aan de muur omdat ik ze dan goed zie,ze makkelijk op te bergen zijn,en ze niet beschadigen in een rek naast elkaar.enne tis toch mooi zo?
Blazers zijn mooie gitaren inderdaad, maar wel logisch dat je ze minder ziet: de moderne RG is inmiddels al langer in productie en ook nog eens 'recent'.
Als het om de jaren 90 Blazers gaat: ze zijn ook waarschijnlijk niet al naar vier jaar opgehouden met het produceren omdat het zo'n gigantisch verkoopsucces was![]()
Mijn Blazer, ook custom made, komt uit 1995. Ik heb hem in ik meen 1999 van mijn gitaarleraar gekocht voor 500 gulden als ik het goed heb.
Het is vanaf het begin altijd al mijn favorite gitaar geweest. Misschien ook omdat het mn eerste electrische gitaar was/is. Ik heb een paar Gio's, een Samick en ook een Squier, maar geen een heeft zo'n warm zuiver hals element of rauwe humbucker als die Blazer
Wat wil custom made eigenlijk zeggen?
Niks. Veel productiemodellen uit de jaren 80/90 hadden 'Custom Made' inlays op de 21e fret of zulke aanduidingen op de headstock. Zorgt wel voor veel ergenissen op marktplaats e.d. omdat bijdehante verkopers daardoor denken dat ze twee keer zo veel voor hun waar mogen vragen.
Favorieten/bladwijzers