Zojuist de eerste laag Vernipor poriënvuller opgebracht. Ik sta zelf verbaasd van het verschil. Wat kan zoiets al veel met het hout doen, qua kleur!
Zie hier het verschil
Voor:
en na:
![]()
Zojuist de eerste laag Vernipor poriënvuller opgebracht. Ik sta zelf verbaasd van het verschil. Wat kan zoiets al veel met het hout doen, qua kleur!
Zie hier het verschil
Voor:
en na:
![]()
en vult die vernipor goed? if so, ga ik die zeker ook gebruiken,
looking goodddd!
Sodeju ik werk dagelijks met teak maar dit ziet er wel erg classy uit![]()
Wat een verbluffend verschil![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Thanks guys!
De eerste indruk is goed. Op een proefstukje werkte het goed. Er wordt geadviseerd om minimaal 2 lagen aan te brengen. Ik heb het idee dat de eerste laag de poriën sealed waarna de tweede (en eventueel derde) laag de poriën zal vullen.
Het spul is erg dun en vloeit heel gemakkelijk uit.
Ik hou je op de hoogte!
Ik ook
Deze teak heb ik gekregen van een kennis die als scheepstimmerman heeft gewerkt, voor een nederlands bedrijf, op grote/luxe jachten in Zuid-Frankrijk en Spanje. En dan hebben we het over de écht heel dure jachten
Dit is zuiver kwartiers gezaagd, 1e kwaliteit, teak. Ik heb me laten vertellen dat dit hout, in deze kwaliteit, tussen de 15.000 en 18.000 euro per kuub kost.....
En dat op een diddley bow
Ja, ik stond er zelf ook vol verbazing naar te kijken. Er komt nu echt diepte in het hout. Het lijkt of de teak gewoon gaat fonkelen ....
Het beste is om door te blijven vullen totdat er geen belletjes meer ontstaan, dan zijn alle porien echt dicht en heb je t strakste resultaat
wow![]()
no life without music
Ondertussen heb ik al wel in de gaten dat de Vernipor zeer langzaam droogt. Hoewel op de verpakking staat dat het na 8 uur overschilderbaar is durf ik er na 24 uur nog geen schuurpapier overheen te halen.
Mijn proefstukjes zijn wel goed uitgehard en het is dan wel goed schuurbaar. Nu vind ik de wachttijd niet zo'n probleem als het resultaat maar goed wordt.
Ik ben in ieder geval niet van plan om de zaak te verprutsen door te weinig tijd te nemen - da's zonde van alle tijd die er al ingestoken is.
Ik denk dat dat het beste is Hiro. Er komen inderdaad belletjes die je trouwens ook snel weer wegstrijkt met de kwast.
Favorieten/bladwijzers