Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 663 van 1260 EersteEerste ... 1635636136536616626636646656737137631163 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.621 t/m 6.630 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Hij heeft alleen maar een reverse headstock... Verder is hij helemaal rechtshandig.
    Laatst gewijzigd door Riky; 27 oktober 2009 om 16:17

Senior Member

Standaard

Haha, verrek. Dat was heel dom. Ik ga me even schamen.

For the record: nog steeds geen rechtshandige linkse tele dus...
    9th Wonders! || The Droeftoeters
    Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bagheera Bekijk bericht
    die fender 2de van links vind ik wel erg mooi ( voor een strat maar dat is persoonlijk )
    Het kan aan mij liggen, maar ik vind die photoflame echt afschuwelijk...

Member

Standaard

een hagstrom super swede(SUPER GITAAR)
    en een epiphone sg-400

Living Easy, Living Free

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door whoosh Bekijk bericht

Mooi man, blues, country, rock, metal, jazz ...alleen nog een bigsby hollow body en je bent gecoverd

De telecaster, daar zit een verhaal aan vast?

Standaard

Mooie Vandenbergs man! 2 neck throughs, toe maar.... Die kom je niet zo vaak tegen. Wat is dat voor Charvel? een van die nieuwe san Dimas types?
    Inderdaad een erg mooie collectie. Eens een keer wat anders dan al die 1000 in een dozijn LP's en strats die hier altijd voorbij komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoonchild Bekijk bericht
    Grootste gedeelte van mijn huidige collectie....kreeg er niet meer op de bank..

Laatst gewijzigd door Braindead; 27 oktober 2009 om 18:18
    " Great minds think alike"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mooi man, blues, country, rock, metal, jazz ...alleen nog een bigsby hollow body en je bent gecoverd

De telecaster, daar zit een verhaal aan vast?
    Ik zal altijd wel een verlanglijstje blijven houden vrees ik. Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering al mijn gitaren verkocht, en alleen dat Les Paul kopietje gehouden, maar na de aanschaf van de ST62 die fout niet meer gemaakt. Ze hebben allemaal wel iets waardoor ik ze wil houden. Heb een nogal breed muzikaal interessegebied hehe.

De Telecaster zit inderdaad een verhaal aan. Zo'n 10 jaar geleden kwam ik via een kennis in contact met Pierre Fillet, die toen nog bij ons in het zuiden woonde en net een jaartje ofzo terug was uit de States waar hij een jaar of 10 als luthier heeft gewerkt. Omdat we een passie voor gitaren deelden, en ik nogal handig was (ben) met computers, internet, websites enzo waar hij net aan begonnen was trokken we veel samen op. Hij leerde van mij iets en ik veel van hem. Wat hij over het bouwen, afstellen, restaureren en onderhouden van instrumenten weet is behoorlijk uniek in Nederland. Die Telecaster is voor zover ik weet een van de laatste gitaren die hij gebouwd heeft om zich daarna toe te leggen op andere passies, en het geven van cursussen. Woont inmiddels al een tijd in Noord-Holland en het contact is verwaterd helaas.

Die gitaar is gewoonweg top, een mahonie body uit één stuk met een dikke plak birdseye esdoorn als top, het Les Paul principe zullen we maar zeggen. De nek is een zgn. boatneck van Warmoth, van het genre honkbalknuppel en ook behoorlijk breed met een ruime stringspacing waardoor je je best moet doen een verkeerde snaar te raken. Beide afgewerkt in nitro.
    Speelt toch behoorlijk comfortabel maar de meeste mensen schrikken zich een ongeluk door de afmetingen van die hals. Heb hem ooit eens uitgeleend aan m'n broer die toen in een countryband speelde, was wel leuk om de reacties te zien van z'n collegamuzikanten toen ze die hals vastpakten De elementen zijn ook bijzonder, is een Old Glory setje van de inmiddels overleden David White. Zonder meer de beste elementen die ik ooit gehoord heb. De omgekeerde kop zorgt voor een strakkere snaarspanning op de lage en lossere op de hoge snaren waardoor ritmeloopjes lekker strak klinken en het opdrukken van de hoge snaren eenvoudiger wordt. Zit momenteel een setje 9s op maar met een setje 10s komt ie veel beter tot z'n recht. Onversterkt hoor je dan meteen al dat ie echt kan en wil zingen.

Dat was het verhaal bij de Tele

Senior Member

Standaard

odel aan braindeads 12 tal (als ik niet scheef tel) gitaren daro:O best wel metal
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickofzo Bekijk bericht
    odel aan braindeads 12 tal (als ik niet scheef tel) gitaren daro:O best wel metal
    14 ... en ze zijn van zoonchild, braindead quote ze alleen maar

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JiJeWoW Bekijk bericht
    14 ... en ze zijn van zoonchild, braindead quote ze alleen maar
    kan je nagaan hoe erg ik afgeleid was
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten