[QUOTE
Ik hoop dat het een beetje te volgen is.[/QUOTE]
jazeker!
thanx
@je
[QUOTE
Ik hoop dat het een beetje te volgen is.[/QUOTE]
jazeker!
thanx
@je
Je wil dat het er zo uit gaat zien: dit is van Nik Huber (goede vriend):
Let even op de bodem van het kuiltje: deze is vlak vanwege het monteren van de potmeter !
ja precies!
heeft hij dat met zo'n freesje gedaan? die hierboven bescheven is?
@je
Ik hoop dat Cocobolo die vraag wil beantwoorden. Ik kan een e-mailtje sturen naar Nik en wie weet wil hij die beantwoorden. Ik weet wel dat Nik alles met een CNC machine freest.
tja, daar kan ik natuurlijk niet tegen op met mijn bovenfreesje... wellicht kan hij wel vertellen wat voor frees hij gebruikt heeft...
Ik ga gewoon wat proberen op mijn mooie topje...( van mdf ) en dan maar hopen dat het lukt...
bedankt in elk geval voor jullie reacties...
@je
Waarom niet gewoon op een vlak stukje afval mdf?
Ja, met mijn cnc machine is zo'n kuiltje ook een fluitje van een cent : kuiltje tekenen en een ballnose freesje erin. De diameter van de ballnose maakt daarbij niet eens uit (ook de radius niet), de software regelt dat de frees kleine cirkeltjes maakt en daarbij laat hij bij elk cirkeltje de z-as telkens iets verder zakken tot hij rond is. Dus Nik zal ook geen speciale frees hiervoor gebruiken.
Met een bovenfrees is de manier zoals ik beschreef misschien het beste.
Dit is wel leuk om over na te denken eigenlijk :-) Dus even een heel andere insteek voor dit probleem (geen garantie hoor!) :
- Koop in zo'n creatief-winkeltje een houten bal. Die kun je vaak in veel verschillende maten kopen.
- Neem zo'n rond staafje hout (die je in de bouwmarkt kunt kopen)
- Boor met een boorkolom een gat in de bal en lijm het stokje erin. (er zijn ook ballen te koop met de gaten er al in)
- Lijm schuurpapier aan de onderkant van de bal (eerst even goed met de schaar knippen zodat hij mooi vloeit)
- klem het stokje in de boorkolom en dan heb je een "schuurbal". Body eronder en voorzichtig kuiltje maken.
Geen idee hoor of dat gaat, maar wel grappig misschien![]()
In dat geval zou ik een lange boor dóór de bal heen steken en vastlijmen. Zo heb je in ieder geval een soort van centerpunt.
Ik denk dat je toch vroeg op moet staan om een boor precies door het centrum van een bol te krijgen; je zult 'm behoorlijk precies moeten opstellen en vastklemmen. En een hele stevige boor nemen die niet buigt.
Als de as niet door het midden loopt, gaat de bol heen en weer slingeren.
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
uiteraard op een stuk afval hout.... ik probeer altijd alles eerst uit op een stuk afval hout. wilde jullie even laten schrikken dat ik het direct op mijn mooie topje van q.maple zou proberen...
gr
@je
leuk dat er zo mee gedacht wordt! ik kan dat wel heel erg waarderen..DANK!!
Favorieten/bladwijzers