Als ik google vind ik geen Gotoh-site. Weten jullie een site waar alle gotoh producten staan? Heeft Gotoh meerdere FR-style tremolo's?
Als ik google vind ik geen Gotoh-site. Weten jullie een site waar alle gotoh producten staan? Heeft Gotoh meerdere FR-style tremolo's?
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Aangezien ik nu toch thuis zit met een bijna afgescheurde achillespees (leuk hè, sporten...) ben ik eindelijk begonnen met de klus.
Allereerst alles gedemonteerd en de hals in de olie gezet. Prima halsje en de frets zijn in prima staat.
Ook zijn de nieuwe spulletjes van Vox Humana aangekomen. (Sorry, ik had de foto nog even moeten kantelen..)
Onderstaande spulletjes had ik al een beetje bij elkaar verzameld.
In de strat-slagplaat ligt een Dimarzio Breed Bridge en een Dimarzio Evolution Neck. De rest ga ik niet gebruiken. (Iemand geïnteresseerd?) Het zwarte element is een EVO2 Bridge.
De Seymour Duncan ASP1 Alnico Pro II heb ik al uit de Strat-slagplaat gehaald en in de RG-slagplaat gedaan.
De studs van de TRS tremolo kreeg ik er vrij makkelijk uit. Ik deed een schroefje in het gat, draaide de bout er weer in en draaide zo de stud eruit. Dat viel mee!! Voor de Gotoh Trem moet ik de gaten iets groter boren.
Wat mij verder opviel is dat het blok onder de trem bij de Gotoh langer is dan bij de TRS. Ik zal de backplate dus moeten aan passen. Of een gat erin of de boel iets ophogen. Ik denk nu dat ik het laatste ga doen maar we zien wel....
Zodra ik weer het een en ander heb gedaan post ik weer foto's...
Nog een vraagje trouwens:
Ik zag dat de toneknop uit het circuit was gehaald. Wordt dat vaker gedaan met RG-tjes? Wat voor effect heeft dat?
Hoe bedoel je uit het circuit? Is ie niet aangesloten?
Of bedoel je dat het er maar 1 is, ik zie dat je 3 knoppen op je slagplaat hebt liggen...
(wel appart trouwens om 'mijn' gitaar zo gedemonteerd te zien.)
De slagplaat met de drie knoppen is van een stratocaster. Die ga ik helemaal niet gebruiken. De PU eruit misschien wel.
De tone knop van mijn RG was helemaal niet aangesloten. Er zitten nog wel korte, afgeknipte draadjes aan dus hij is ooit wel aangesloten geweest...
Ook heb ik het idee dat de 5-standen schakelaar anders was aangesloten.
Die wiring komt later wel....
Nou, het effect is dan toch dat de toneknop niet werkt? Dus hetzelfde geluid als wanneer deze op 10 staat.
Dûh, maar waarom zou je dan de moeite doen om de toneknop er tussen uit te knippen en het circuit anders te solderen? Je kan hem dan toch ook gewoon open laten staan? Ik vermoed dat bij de RGtjes de toneknop toneverlies oplevert, in welke stand dan ook. Een andere reden kan ik niet verzinnen. Ik zoek dus eigenlijk een bevestiging van een kenner...
Niet per se iets bij RG'tjes dacht ik, die tonepot uit het circuit. Volgens mij deed Yngwie M. het ook met z'n Stratjes totdat hij no-load pots ontdekte (tone pots met true bypass zeg maar). Zelfs als je tone pot op 10 staat verlies je toch wat hoog (aldus de experts) dus met je tone pot eruit staat hij altijd op 11 zeg maarNu komen RG's doorgaans niet echt hoog te kort met al dat basswood en maple en is een tone pot eigenlijk wel een goed speeltje.
Laatst gewijzigd door Bram+; 23 oktober 2009 om 16:51
Terwijl ik nog op wat onderdeeltjes wacht ben ik al aan het rondneuzen naar wiring schema's. Er zijn er zat te vinden maar ik stuit op een probleem! De schakelaar!! Op de meeste afbeeldingen zitten de soldeerpunten aan weerszijde, 4 aan de ene kant en 4 aan de andere kant. De schakelaar in mijn RG350DX heeft er 8 op een rij én nog twee aan de "body" van de schakelaar. Is dat wel de originele?
Hoe kom ik er dan achter hoe ik de draden op de schakelaar moet solderen?
Ik zal even wat foto's maken van die schakelaar.... ben zo terug...
Favorieten/bladwijzers