Very nice indeed...
+5 voor een apart topic "Post your red & creme Les Paul"![]()
Very nice indeed...
+5 voor een apart topic "Post your red & creme Les Paul"![]()
Laatst gewijzigd door Nagramoth; 21 oktober 2009 om 15:57
Mijn knutsel pagina:
www.gemini-guitars.nl (non-commercial)
Ik zat ook al te kijken naar die snaren. lijkt me minder voor de sound/sustain en liggen denk ik ook te hoog zo dat ze uit de zadels kunnen schieten.
ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ
ik weet niet meer waar het voor was, maar het had zeker een functie, ging iniedergeval niet van de sound af, en de snaren zullen ook niet gauw uit de zadeltjes slippen.
volgensmij had het iets met de bespeelbaarheid te maken, sommigen vinden het op die manier lekkerder/makkelijker spelen.
Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab
Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!
Topwrapping heeft (behalve dat het er vet uitziet) natuurlijk een reden. In mijn geval moest ik - op de traditionele manier - de stopbar helemaal omhoog schoeven om te voorkomen dat mijn snaren de achterkant van de brug raakten. Als je snaren de achterkant raken heb je a) last van tone- en sustainverlies en b) breken je snaren sneller.
Nu had een tijdje geleden al gelezen over de topwrap-methode. Het zou in ieder geval bovenstaand probleem oplossen.
Bijkomende voordelen zouden zijn:
- Betere sustain, omdat je de stop-bar helemaal naar beneden kan schroeven (dit kan ik grotendeels ontkrachten, ik hoor namelijk geen merkbaar verschil)
- Op een of andere manier voelen de snaren wat "slinkier" dan anders. Dit laatste kan ik wel beamen. Het setje .011 voelt aan als .010, dat merk je wel als je gaat benden. Je moet overigens wel meer benden om op toonhoogte te komen, maar of dat aan de topwrapping ligt of aan de snaren (ik gebruik normaal nooit .011) weet ik niet.
Ik ben in ieder geval niet bang dat ik de snaren uit de zadels ros. Ik sla vrij hard aan, geen problemen hier... Het enige wat je als nadeel zou kunnen aanvoeren, is dat de hoek van de snaren vanaf de brug minder scherp wordt. Ik zit nu met de topwrap ietsje lager dan de hoek topkam - tuners.
Oh ja, en het voelt gewoon wat lekkerder aan, zeker als je veel mute...
EDIT:
Ik zag laatst nog iemand met een topwrapped SG (ik weet het, vloeken in een LP-topic):
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpo...&postcount=674
Laatst gewijzigd door Nagramoth; 21 oktober 2009 om 17:21
Mijn knutsel pagina:
Wat betreft topwrappen.. Ik heb het zelf ook geprobeerd na het gezien te hebben bij ex-forummer Bass Blom
Betere sustain is, zoals er ook al gezegd wordt, onzin... Je hoort echt geen verschil.
"Op een of andere manier voelen de snaren wat slinkier dan anders." Dat klopt zeker... Benden gaat iets makkelijker en je gitaar voelt gewoon heel anders aan.
Ik vond het btw duidelijk een nadeel als je veel palm mute!! Het te dempen oppervlak is nu veel groter en muten gaat veel minder precies dan eerst.
Ook slipten de snaren weldegelijk uit de zadeltjes bij mij... Echter dat was heel simpel op te lossen door de stopbar lager te zetten.
Ik vond het al met al geen succes. Vooral die gevaarlijk uitziende knik die de lage E snaar maakt bij de stopbar (snaar is te dik om er mooi omheen te buigen) baarde mij erg veel zorgen. Na een paar dagen het hele spulletje snel weer verandert dus!
D.
Ja ik weet wat je bedoelt. Je snaar kan makkelijk breken bij de eerste twee gevlochten centimeters. Ik had ergens de tip gelezen om de ringetjes van je oude snaren eraf te knippen en om je nieuwe snaren heen te doen. Zo gezegd, zo gedaan, probleem (hopelijk) opgelost.
En dan nu weer pics!
Mijn knutsel pagina:
gibson les paul goldtop, met p90 elementje in de neck!
Favorieten/bladwijzers