Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 867 van 1214 EersteEerste ... 367767817857865866867868869877917967 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 8.661 t/m 8.670 van 12136

Standaard

@ peter_heijnen

Leuk gedaan!

Dit vind ik nog beter;
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Wake up!

Tremelus Lune heeft plaats gemaakt voor een treble booster en de Toad works Lil Leo heeft plaats gemaakt vooer de Maxon OD9 pro.

Binnenkort nieuwe foto
    Peace and Music
    ----------------------
    Mijn Band http://www.xqsband.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Zoek de verschillen:

Sept 2007:

Sept 2008:

Okt 2009:

Het allerpuurste en mooiste gitaargeluid IMO krijg je met alleen een kabel tussen gitaar en amp, zonder buffer. Het 'grootste verlies' ontstaat m.i. niet door kabel maar door pluggen. Ik heb dit willen minimaliseren door effecten bij mekaar in een doosje te stoppen. Helaas kon ik geen grotere kastjes vinden, maar hier ben ik al heel tevreden mee:
    Byoc wah > [byoc trem/byoc phaser/musikding tb loop] > [byoc rat(ex nocki!)/byoc chorus/byoc pingpong delay] > amp.

Op de send van de md tb loop zit een dubbele tb loop van md (in de behuizing van radial). Op return 1 van die dubbele tb loop zit de tuner out van het volumepedaal waar mijn akoestische aan hangt. Met de dubbele tb loop kan ik kiezen of mijn akoestische of elektrische naar de tuner gaat. Onder het volumepedaal zit een trex fueltank junior.

Alles werkt en is geheel storingsvrij, ik is blij. Ik heb gekozen voor de byoc's omdat ze goed klinken en makkelijk te 'transplanteren' zijn. Van andere 'gegadigden' zaten bepaalde onderdelen op de print gesoldeerd en om dat los te halen daar had ik de moed niet voor.
    Die pedalen gaan dus allemaal in de verkoop binnenkort, want hier ga ik het voorlopig mee doen.
    Bevielen die hardwire dingen niet?
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

Standaard

0_o
    en bevielen de 3 Xotics ook niet?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie Bekijk bericht
    0_o
    en bevielen de 3 Xotics ook niet?
    ik denk dat het deels om kwaliteit, en deels om kwantiteit doosjes ging;
    P-H zal met deze nieuwe set, effectief (no pun intended) evenveel kunnen als met de Xotic-set, maar dit alles in amper 4 doosjes...

en natuurlijk gewoon de jaarlijkse 'september'-schoonmaak..

als ik het zo zou kunnen, dan wist ik het ook wel..!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

Waarom ben je van een Boss volume pedaal naar Ernie Ball gegaan, en toen weer terug naar Boss? Bevalt de Boss volume je beter?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Waarom ben je van een Boss volume pedaal naar Ernie Ball gegaan, en toen weer terug naar Boss? Bevalt de Boss volume je beter?
    Dat vroeg ik me ook af
    ----

// City Of Life //

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    misschien gewicht?
    ik zit ook te overwegen van EB (is al verkocht) naar een FV-50 te gaan..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Senior Member

Standaard

En waarom is ie gedraaid? Lijkt me helemaal niet praktisch nu.

Standaard

@Fuhwgawz: Thnx, maar het valt toch ook wel mee met de verschillen? Wah, ph, trem, drive, ch, del, rv, maar dan idd steeds net effe anders. Het is idd wel duimen dat ik niet al te snel weer iets wil veranderen, maar met de tb loop in het eerste combipedaal kan ik dan nog wel wat kanten op gelukkig. Btw, op alle drie planken zie je dat er twee blijvertjes zijn, de wah en phaser, van byoc dus.

@Ash ketchum: ik kan natuurlijk niet ab'en tussen deze opzet en de oude, wel heb ik met dit idee in mijn achterhoofd al zo'n 6 maanden uitgebreid ge-ab'd en vergeleken tussen allerlei situaties/pedalen/kabels/buffers. De afgelopen weken heb ik -nadat ik uiteindelijk besloot dat het maar de byoc opzet moest worden- eerst iedere dag gerepeteerd met dit exacte board maar dan wel met patchkabels overal tussen en sinds maandag dan in de huidige vorm, het geluid nu is echt 'schoner'. Het is -denk ik- niet veel in de zin van hoort bijv de drummer dat ook, maar ik ben er zelf heel blij mee.

@Blues-man: Thnx, ook voor de wake up call, mooie grote plank!

@Il_Falco: De Hardwires zijn te gek, maar icm met mijn minimale technische skills totaal niet geschikt voor transplantatie doeleinden.

@Hallie: De Xotics bevielen uitstekend, maar toch ging de RC er uit voor de Boost&Buff vanwege de plaatsbesparende dubbelfunctie van de B&B en later kwam de HBE BigD ipv de BB en AC. Om erachter te komen hoe een pedaal echt werkt moet ik het eerst een tijdlang kunnen gebruiken, daarna weet ik pas of het een blijvertje is. Om dan uiteindelijk weer bij een Rat achtige uit te komen vind ik zelf best grappig, ook al was die grap niet echt goedkoop...

@Nitefly7: Kwaliteit/kwantiteit is idd het idee. De byoc spullen klinken gewoon goed en door deze manier bespaar ik op zowel ruimte als 'gitaar signaal'. En het is idd pecies wat je zegt: effectief! De jaarlijkse september schoonmaak houdt trouwens steeds verband met het respectievelijke nieuwe theaterseizoen. De plank zelf blijft steeds hetzelfde en past zowel in mijn rockbag voor losse gigs, als ook in de bodem van mijn ampcase voor in de vrachtwagen.

@the sure thing en Joene: De Boss is voor mijn akoestische. De EB was wel voor de elektrische maar nam teveel ruimte in. Hoofdfunctie van de EB was muten, maar dat doe ik nu met de tb-loop die dan meteen ook mijn tuner activeert.

@Jaywalker: De Boss gebruik ik niet om het volume te regelen maar alleen om mijn akoestische te muten, dat gaat prima in deze stand. Ik zou het akoestische signaal ook kunnen schakelen dmv de tweede loop op de dubbele tb-loper maar aangezien het switchen daarvan niet geheel geruisloos is en de akoestische gitaar altijd aan staat in de zaal is dat geen optie. Ik wil tzt een van mijn elektrische gitaren uitrusten met een Fishman Powerbridge zonder preamp. In dat geval verdwijnt de Boss en komt er een Little Lehle voor het stil schakelen voor in de plaats en komt mijn Boost&Buff terug voor een correcte ingangsimpedantie voor de Powerbridge.

Ik heb inmiddels twee voorstellingen gedraaid met de plank en het werkt allemaal super! De eerstvolgende stap is de patchkabel tussen de beide combikastjes vervangen door een stuk Vovoxkabel 'gewoon' vastgesoldeerd ipv met pluggen (gaat net zo makkelijk weer los hoor ). Ook de patchkabel tussen de wah en kastje 1 wordt vervangen, door wat Vovox kabel maar dan wel met Neutriks.

Zo blijf je bezig he...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Het gaat om de reis niet om de bestemming. Daar draait dit hele forum op.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten