9th Wonders! || The Droeftoeters
Epiphone Sheraton II + Fender Jaguar + Danelectro '59 Dano + Parker P-38
Nee hoor.
Heb p90 laten installeren
She's worth it
Nogal onconventioneel, maar het ziet er erg gaaf uit en zo te zien is t ook mooi gedaan. Behoudt ie zo wel zn tele-karakter?
Als het karakter van een tele te definieren valt louter onder 'twang', dan heeft mijn tele niet aan veel moeten inboeten. De twangy brugpup is daar mede verantwoordelijk voor.
Maar een tele is een tele om meer dan zijn pickups alleen. Dat heb ik nu meer dan ooit begrepen.
Ik besef nu beter dat geen sample of testje kon voorspellen hoe een p90 in de gitaar zou klinken.
Ik loop nu het risico zeer Zen te klinken, maar de 'essence' van de tele, de sprankel, de eenvoud, de constructie, kan nooit volledig door een pickup teniet gedaan worden.
BTW, zo onconventioneel is een p90 in een tele niet hoor
Bedankt voor de comment! Ben zelf erg tevreden van het resultaat
Inderdaad, niks mis met die p90. Klinken wel in iedere gitaar zooo verschillend.
Humbucker in de nek?![]()
Posten zodra je 'm hebt![]()
Ik bedoelde ook niet dat er iets mis is met een P90 in de neck bij een tele hoorMaar ik dacht dat die chromen single coil zo super tele was. Ik ben zelf de laatste tijd ook wel fan van mijn P90 gitaar geworden.
Maar mooi om te horen dat het karakter behouden blijft. Daar komt de tele-GAS weer![]()
Had hem al gepost: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127994![]()
VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!
Favorieten/bladwijzers