Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 36 van 72 EersteEerste ... 26343536373846 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 712

Discussie: Axe-Fx anno 2009

Standaard

precies.

Voor wat betreft die clipjes van David Torn (ken hem verder niet?):, in vergelijking met andere clipjes niet indrukwekkend. Zijn dit demo clipjes? Indien ja, slaat ie de plank mis. Ik wil horen hoe een amp klinkt, niet hoe lekker breed het kan worden. Sowieso vind ik het al verdacht wanneer iemand een dikke chorus/reverb op het geluid zet (clip 2), maar goed. Maar nogmaals, inderdaad clipjes zeggen helemaal niets, crap in, crap out zeg ik dan maar. De feel is waar het om draait en met name de dimensionaliteit in een mix.

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Senior Member

Standaard

Als de Eleven een vergelijkbare, goede "feel" heeft, dan is het zeker een interessant ding.
    Ik kon met een GT-8 toch niet echt een lekkere preamp vinden hoor, maar ik heb hem ook hoofdzakelijk als 4CM met m'n JCM 800 en JVM gebruikt, puur en alleen effecten zoals Chorus e.d.
    Als ik hem op m'n PC speakers aansloot kreeg ik betere resultaten met de preamps en cab sims e.d.

Ik kan me voorstellen dat Axe-FX bezitters hun recentelijke (hoge) investering krampachtig beargumenteren, en ik geef ze zeker het voordeel v.d. twijfel, maar een Eleven lijkt me wel een interessant ding qua prijs/kwaliteit.

Of ze ook echt concurrenten zijn waag ik ook te betwijfelen, er zit wel behoorlijk wat verschil tussen beide apparaten, lijkt het.

Les Paul R8
    Guest

Standaard

De feel is inderdaad het allerbelangrijkst. Dat kan je nu niet beoordelen. Ik heb echter nog nergens gelezen dat deze minder zou zijn dan de Axe FX. Je leest en hoort tot nu toe steeds dat er een goede amp feel in de Eleven Rack zit.
    Wat betreft de soundclips heb ik er een paar gehoord waar ik absoluut blij van wordt. Op de Digidesign site staat bijv een clipje van een countygitarist. De manier waarop de Teletwang doorkomt is voor mij absoluut overtuigend. Maar daarvoor moest ik de clips wel in mijn studio op normaal speelvolume voor afspelen. Op mijn laptop kan ik het niet beoordelen.
    Volgens mij is de sound van de Eleven gewoon goed. Misschien de high gain minder, maar dat gebruik ik toch niet. Gezien de mogelijkheden van de Eleven vind ik het een koopje, zeker in vergelijking met de Axe FX. Hij is live te gebruiken, maar met het meegeleverde ProTools is dit ook in de studio een perfect apparaat. En aangezien ik al aan het twijfelen was of ik Cubase zou upgraden of zou overstappen naar ProTools, is dit een mooie testcase. De Eleven Rack zal bij mij in de studio zeker een plaatsje gaan vinden.

Senior Member

Standaard

Als de Eleven een vergelijkbare, goede "feel" heeft, dan is het zeker een interessant ding.
    Ik kon met een GT-8 toch niet echt een lekkere preamp vinden hoor, maar ik heb hem ook hoofdzakelijk als 4CM met m'n JCM 800 en JVM gebruikt, puur en alleen effecten zoals Chorus e.d.
    Als ik hem op m'n PC speakers aansloot kreeg ik betere resultaten met de preamps en cab sims e.d.

Ik kan me voorstellen dat Axe-FX bezitters hun recentelijke (hoge) investering krampachtig beargumenteren, en ik geef ze zeker het voordeel v.d. twijfel, maar een Eleven lijkt me wel een interessant ding qua prijs/kwaliteit.

Of ze ook echt concurrenten zijn waag ik ook te betwijfelen, er zit wel behoorlijk wat verschil tussen beide apparaten, lijkt het.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Voor wat betreft die clipjes van David Torn (ken hem verder niet?):
    Ik neem aan dat Pete Thorne wordt bedoeld. Pete Thorne is toch wel een gitarist die best goede demos geeft waarmee een goede indruk van het produkt wordt verkregen

Hier een clipje waar hij toch heel aardig een goede demo geeft van de Suhr Badger:

http://www.youtube.com/watch?v=HBUxUB-6qjw
    Laatst gewijzigd door tnijland; 10 oktober 2009 om 23:47

Senior Member

Standaard

Het is inderdaad Peter Thorn.
    De gitarist van Chris Cornell, en promoter van oa TC Electronics en Suhr.
    Maakt inderdaad heel goede demo's. Bv van de G-system en Nova System.
    Prachtige geluiden ook.
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    precies.

Voor wat betreft die clipjes van David Torn (ken hem verder niet?):, in vergelijking met andere clipjes niet indrukwekkend. Zijn dit demo clipjes? Indien ja, slaat ie de plank mis. Ik wil horen hoe een amp klinkt, niet hoe lekker breed het kan worden. Sowieso vind ik het al verdacht wanneer iemand een dikke chorus/reverb op het geluid zet (clip 2), maar goed. Maar nogmaals, inderdaad clipjes zeggen helemaal niets, crap in, crap out zeg ik dan maar. De feel is waar het om draait en met name de dimensionaliteit in een mix.

Morris
    David Torn is toch wel een redelijk bekende hoor. Is volgens mij niet echt iemand om demo clipjes te laten maken voor je apparaat, hij is niet bepaald een standaard gitarist, maar zit meer in de experimentele hoek. Wel veel freaky geluiden.
    Op HRI is hij ook te vinden (nickname spltrcl oftewel splattercell).

Standaard

Tja, het ging hier even om de merits van een apparaat te beoordelen, en dan is die gast van splattercell niet echt de ideale demonstrateur, los van zijn capaciteiten. Het zullen wel ook geen demo clipjes zijn. Even voor de de duidelijkheid: Pete Thorn is een geheel ander persoon en niet de demo van deze clips!!! (gelukkig maar)....

Morris

Senior Member

Standaard

Gozers, check mijn verzamelde beginnertips (ben er zelf eentje) hier:

Alexander's Axe-Fx Tips for Beginners

(ook in het General forum van het Fractal forum).
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Gozers, check mijn verzamelde beginnertips (ben er zelf eentje) hier:

Alexander's Axe-Fx Tips for Beginners

(ook in het General forum van het Fractal forum).
    Van jezelf? Goed bezig kerel!

Overigens, ik ben nog eens even in dat 11 rack gedoken, op zich toch wel een erg leuk concept! Jammer alleen dat de integratie alleen met ProTools is, en Cubase/Nuendo niet. De soundclips overtuigen me nog niet, maar volgens mij is er wel meer uit te halen. De standaard presets van de AxeFX zijn ook niet echt geweldig...

Morris

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten