Uiteraard gaat die slagplaat niet passen. Inderdaad voor de elementen. Verder kan ik het toggleswitch knopje gebruiken en evt. meer...
Uiteraard gaat die slagplaat niet passen. Inderdaad voor de elementen. Verder kan ik het toggleswitch knopje gebruiken en evt. meer...
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Ik denk het wel... Maar ik wil er gewoon een gitaartje van maken die ik leuk vind. Ik doe het ook niet voor de verkoop. Het knutselen eraan is ook wel een beetje de lol. En aan het eind van de rit zal de gitaar wel meer waard zijn dan de standaard 350DX. (Het is eigenlijk ook geen 350DX meer.)
Bij eventuele verkoop zal je er inderdaad de investeringen niet uit krijgen maar je hebt wel een lekker gitaartje...
als je hem weer weg doet schroef je de orginele dingen er weer aan en kan de volgende eigenaar er mee doen wat hij wil.of je verkoopt hem zo.maar zo moet je volgens mij niet denken met gitaren...just have fun en je ziet het wel weer toch?maarrr....foto's
Op MP staat nu een Ibanez (Floyd Rose) TRS Pro. Is dat eenzelfde tremolo als de Ibanez Lo-TRS TREM II? Of zitten daar nog verschillen in?
Ik twijfel enorm of ik nu een goedkope trem erin ga zetten of ga investeren in een goede? Ga ik plezier hebben van die extra investering? Of zijn de verschillen (voor mij) zo klein dat het zonde is? Deze vragen stel ik mijzelf de hele tijd...
Wat ik wel belangrijk vind is at de pook wel op z'n plaats moet blijven hangen en niet elke keer naar beneden bengelt.
Op onderstaande Ibanez die ik ooit had bleef hij altijd lekker op z'n plaats.
![]()
Is dat geen Ibanez AM75T? Daar hangt ook een Edge in, wel een van de prettigste trems die Ibanez gebruikt heeft. Ik zou alles met TRS in de naam ontwijken, TRS, Lo-TRS, TRS-II, etc. volgens mij allemaal andere namen voor ongeveer hetzelfde ding.
Yep, dat is een AM75T. Ooit nieuw gekocht. Jaren op gespeeld. toen jaren op een zijspoor geraakt maar omdat hij zo lekker speelde wilde ik hem maar niet wegdoen. Vorig jaar toch maar besloten om te verkopen...
Ik heb deze site gevonden die mij op weg kunen helpen met het tremolo probleem: http://www.jemsite.com/jem/trems.htm
Best Choice Option - If you have a TRS/TRS-II equipped Ibanez guitar, you can install the Floyd Rose Original/Pro without any modifications to your guitar. That is the easiest and best alternate.
Dit maakt mijn keus een stuk makkelijker...
Edit: Ik zie nu dat de Floyd Rose Original/Pro ook zo'n opgeschroefte arm hebben. De arm op mijn TRS heb ik met een tang aangedraaid maar na enkele bewegingen hing hij alweer los. Ligt dat aan het systeem of is die van mij versleten?
Dus mijn vraag is: Blijft de arm van een Floyd Rose Original/Pro in elke positie hangen waar ik hem loslaat?
Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 10 oktober 2009 om 21:09
Waren we niet al uitgekomen op de Floyd Rose/Floyd Rose Pro?
Die push-in armen vind je volgens mij bijna alleen maar op Ibanez (Edge) tremolo's. Bij een arm met een goede manchet moet je 'm ook wel strak genoeg kunnen zetten.
Is dit wat?
Gotoh
Ik las tegenstrijdige verhalen op het forum...
Favorieten/bladwijzers